printlogo


کد خبر: 242055تاریخ: 1400/11/16 00:00
خبر

پیکان و خاطره تلخ برای حجازی 
استقلال دیروز بازی معوقه خود در چهارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر مقابل هوادار را برگزار کرد و در این هفته باید برابر پیکان هم به میدان برود تا تکلیف دیدارش در عرصه جام حذفی هم مشخص شود. اگرچه پیکانی‌ها فصل گذشته هم توسط همین استقلال از جام حذفی کنار گذاشته شدند و بازی رفت دو تیم در رقابت‌های این فصل لیگ برتر نیز با برتری شاگردان فرهاد مجیدی خاتمه پیدا کرد ولی گروهی از هواداران استقلال هنوز خاطره تلخی از رویارویی با پیکان در دهه 80 دارند. این دو تیم در دور رفت فصل 87 - 86 به مصاف یکدیگر رفتند و مسابقه در ورزشگاه آزادی با برتری دو بر یک پیکان خاتمه پیدا کرد. پس از همان بازی بود که هیأت مدیره وقت باشگاه استقلال، علی فتح‌الله‌زاده را برای برکناری ناصر حجازی تحت فشار گذاشت و در نهایت قرار شد ناصرخان رئیس سازمان فوتبال استقلال شود و فیروز کریمی هدایت این تیم را برعهده بگیرد تا شاید وضع بهتر شود ولی اوضاع بهتر نشد و در نهایت کریمی هم قبل از پایان فصل اخراج شد. حجازی تا آخر عمر از مسابقه با پیکان به‌عنوان یکی از تلخ‌ترین خاطرات زندگی ورزشی‌اش یاد می‌کرد. مسابقه‌ای که اتفاقاً همین فرهاد مجیدی تحت عنوان بازیکن برای استقلالی‌ها بازی می‌کرد.
 
 
هشدار مربیان استقلال در اردو
از حالا به بعد خیلی مراقب کارت‌ها باشید
نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر از دیروز برای استقلال آغاز شد و شاگردان فرهاد مجیدی در اولین قدم به مصاف هوادار رفتند. با توجه به فشردگی مسابقات و دشواری نیم‌فصل دوم که همواره امتیاز گرفتن در آن به مراتب سخت‌تر از دور رفت مسابقات تلقی می‌شود، کادر فنی استقلال به‌شدت نگران مصدومیت و البته محرومیت بازیکنان خود هستند. مربیان این تیم صبح دیروز با اشاره به آغاز شدن هفته‌های بسیار سرنوشت‌ساز، به شاگردان خود می‌گفتند: دور برگشت بسیار مهم‌تر، دشوارتر و حساس‌تر است به طوری که یک اشتباه کوچک می‌تواند ما را از رسیدن به اهداف بزرگمان محروم کند. خودتان دیدید ورود ویروس کرونا چطور برنامه تمرینات و مسابقات ما را به طور کامل بر هم زد. حالا باید علاوه بر بحث سلامتی، نگران محرومیت‌ها هم باشیم. حواستان جمع باشد و بیخود کارت زرد و قرمز نگیرید چون مسابقات بسیار فشرده دنبال می‌شود و به همه بازیکنان تا آخرین هفته فصل احتیاج داریم.
 
 
مجیدی به چه کسی کنایه زد؟
فرهاد مجیدی درنشست خبری قبل از بازی با هوادار حرف‌های بسیار کنایه‌آمیزی بر زبان‌ آورد و مدعی شد دلش می‌خواهد حتی اگر تحت عنوان سرمربی فقط یک عنوان قهرمانی به دست می‌آورد، آن قهرمانی پاک باشد؛ اظهاراتی که تعابیر بسیار زیادی از آن در فضای مجازی منتشر شد و خیلی‌ها مصاحبه سرمربی استقلال را به افراد مختلفی نسبت دادند.
بازیکنان استقلال نیز در جریان صحبت‌های فرهاد قرار گرفتند و پنجشنبه‌ شب این سخنان سوژه اصلی اردوی آبی‌ها بود. استقلالی‌ها معتقد بودند حرف‌هایی که مجیدی بر زبان آورد در واقع قسمت کوچکی از مسائلی است که مدت‌هاست در دلش باقی مانده و به خاطر شرایط استقلال و حفظ آرامش این تیم ترجیح می‌دهد، آنها را رسانه‌ای نکند ولی هرازچند گاهی مجبور می‌شود به صورت سربسته و کنایه‌آمیز سخن بگوید.
 بازیکنان استقلال همچنین قبل از مسابقه بسیار کنجکاو بودند تا بدانند فرهاد مجیدی در مورد عدم توجه کافی دراگان اسکوچیچ به ملی‌پوشان این تیم، پس از پایان مسابقه با هوادار چه موضعی اتخاذ خواهد کرد، که مجیدی از صحبت درباره این موضوع خودداری کرد.
البته اظهارات سرمربی استقلال که به طور کنایه‌آمیز مطرح شده چالش‌هایی را در فضای مجازی به وجود آورده است. برخی خطاب این سخنان را یکی از مربیان سابق استقلال می‌دانند و برخی هم باشگاه رقیب.
 

 


Page Generated in 0.0050 sec