printlogo


کد خبر: 242054تاریخ: 1400/11/16 00:00
هالند، امباپه و کریستیانو رونالدو
تابستــــان داغ و پرهیجـــــان در راه است

پنجره نقل و انتقالات زمستانی تازه بسته شده و بیش از 620 میلیون پوند در لیگ‌های معتبر اروپایی هزینه شده اما بزرگترین باشگاه‌های قاره ،خود را برای احتمالاً خارق‌العاده‌ترین تابستان آماده می‌کنند، جایی که ارلینگ هالند، کیلیان امباپه، پل پوگبا و شاید کریستیانو رونالدو در پایان فصل تیمشان را تغییر دهند. چه بازیکنانی در این تابستان آماده انتقال هستند؟

بازیکنان آزاد
چند بازیکن در پایان فصل بازیکن آزاد می‌شوند از جمله آنتونیو رودیگر چلسی، پائولو دیبالای یوونتوس و عثمان دمبله بارسلونا اما بیشترین تمرکز روی امباپه و پوگبا است. امباپه به احتمال زیاد به رئال مادرید می‌رود با وجود تلاش بسیار مالکان پاری‌سن‌ژرمن برای اینکه قرارداد جدید ببندد. منچسترسیتی و لیورپول هم او را می‌خواستند اما مهاجم 23 ساله تیم ملی فرانسه هیچ جا را جز سانتیاگو برنابئو نمی‌خواهد.
 شاید با پوگبا همبازی شود که شش سال ناامیدکننده در اولدترافورد داشته. برخی می‌گویند این بازیکن 28 ساله می‌خواهد به رئال برود هر چند پاری‌سن‌ژرمن و تیم سابقش، یوونتوس هم به او علاقه‌مند هستند. یونایتد هم که بابت پوگبا رکورد جهانی را شکست و 89 میلیون پوند داد، پذیرفته در ازای هیچ او را بدهد. جسی لینگارد، ادینسون کاوانی و خوان ماتا هم در پایان فصل بازیکن آزاد می‌شوند و این یعنی اولدترافورد تابستان شلوغی خواهد داشت.
رودیگر، دیبالا و دمبله هم به خاطر بازی در بالاترین سطح در تیم‌های بزرگ اروپا توقع زیادی دارند و مورد توجه تیم‌هایی قرار می‌گیرند که نمی‌خواهند زیاد پول انتقال بدهند.
 
 
ستاره‌هایی با قرارداد 12 ماهه
چند بازیکن مستعد در آخر فصل وارد سال پایانی قراردادشان می‌شوند از جمله محمد صلاح، رحیم استرلینگ، سادیو مانه و مارکوس رشفورد. بیشتر اینها بعید است در تابستان بروند اما آینده بلندمدت به این بستگی دارد که در چند ماه پیش رو قرارداد جدید ببندند یا نه هرچند داستان هر یک متفاوت است. یونایتد می‌تواند 12 ماه دیگر قرارداد رشفورد را تمدید کند و از این فرصت برای حفظ مهاجم انگلیس تا 2024 استفاده می‌کند.
صلاح و مانه مشکل لیورپول هستند چون هر دو 29 ساله هستند. باشگاه‌های طراز اول مایل نیستند قراردادهای بلندمدت گران قیمت با بازیکنانی که به دهه چهارم زندگی‌شان می‌رسند، ببندند اما این دو الان در اوج هستند و لیورپول نباید صرفاً روی سن و پول در مورد آنها تصمیم بگیرد بخصوص با این ریسک که در سال 2023 هر دو را به هیچ از دست بدهد. البته امضای قرارداد هفته پیش با لوییز دیاز نشان می‌دهد لیورپول برای آینده برنامه دارد. استرلینگ 27 ساله هم‌چنین  مشکلی دارد هر چند او بازیکن ثابت تیم گواردیولا نیست. سیتی می‌تواند در تابستان او را بفروشد تا اینکه سال 2023 او را مفت از دست بدهد.
 
 
گلزنان پا به سن گذاشته
وقتی در تابستان 2023 قرارداد روبرت لواندوفسکی با بایرن‌مونیخ تمام ‌شود، او دو ماه تا 35 سالگی فاصله دارد بنابراین بایرن زیر بار قرارداد بلندمدت نمی‌رود و جدایی در تابستان به نفع بازیکن و باشگاه است. بایرن او را در سال 2014 به‌عنوان بازیکن آزاد از دورتموند گرفته و اگر تیمی پیشنهاد قرارداد دو یا سه ساله بدهد، بایرن پاسخ منفی نمی‌دهد.
از قرارداد رونالدو با منچستریونایتد هم در تابستان یک سال می‌ماند و بازی‌های اخیر نشان می‌دهد بعد از نزدیک به 20 سال دوران افت او که امروز 37 ساله می‌شود، آغاز شده. گفته می‌شود رونالدو منتظر اعلام مربی جدید تیم است تا درباره آینده تصمیم بگیرد البته نظر مربی جدید هم اهمیت دارد. اگر در تابستان رفتنی باشد شاید به خاورمیانه، لیگ امریکا یا پرتغال برود.
 
 
فوق‌ستاره با دستمزد نجومی
بزرگترین داستان تابستان به هالند 21 ساله تعلق دارد و اینکه کدام باشگاه این نروژی را از دورتموند می‌خرد. تقریباً همه بزرگان او را می‌خواهند اما می‌گویند رقابت اصلی بین رئال مادرید و منچسترسیتی است هر چند بایرن‌مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن هم اگر به ترتیب روبرت لواندوفسکی و امباپه را از دست بدهند، شانس اندکی دارند. جوان‌ترین استعداد فوتبال اروپا پایتخت اسپانیا را ترجیح می‌دهد و رئال هم می‌تواند از عهده دستمزد 30 میلیون پوند در سال او بربیاید. قرارداد گرت بیل، ایسکو و مارسلو در پایان فصل تمام می‌شود و این یعنی یک و نیم میلیون پوند از فهرست دستمزد هفتگی رئال کم می‌شود که می‌تواند خرج هالند شود. سیتی هم با اتکا به قدرت مالی مالکان اماراتی و البته شانس کار با پپ گواردیولا تهدیدی جدی است. اگر هالند موفقیت تضمینی بخواهد هیچ تیمی با سیتی سال‌های اخیر برابری نمی‌کند. در این فصل هم شانس اول قهرمانی اروپا است و در سال‌های پیش رو هم وضعیت بهتری نسبت به رئال خواهد داشت هرچند رئال همواره بزرگترین باشگاه جهان محسوب می‌شود و کمتر بازیکنی شانس پوشیدن آن پیراهن سفید را رد می‌کند.
 
 

 


Page Generated in 0.0055 sec