printlogo


کد خبر: 242053تاریخ: 1400/11/16 00:00
خبر

اوبامیانگ: تقصیر آرتتا بود
پیر امریک اوبامیانگ پس از پیوستن به بارسلونا، به میکل آرتتا، مربی آرسنال حمله کرده است. او حدود دو ماه بود که از ترکیب آرسنال کنار گذاشته شده بود و سرانجام در آخرین روز نقل و انتقالات ژانویه به بارسا رفت. اوبامیانگ در مراسم معارفه خود در باشگاه جدیدش گفت: «ماه‌های پیچیده‌ای داشتم و به نظرم فوتبال گاهی همین است. من هرگز نمی‌خواستم کار اشتباهی انجام دهم. اما آن ماجرا به گذشته پیوسته است. به نظرم مشکل من تنها با آرتتا بود. او بود که تصمیم گرفت من را از تیم کنار بگذارد. من در آرسنال خوشحال نبودم، ولی خونسرد ماندم و حالا اینجایم.»
  
 
کسیه در راه بارسلونا
فرانک کسیه قرار است با بارسلونا مذاکره کند تا در پایان فصل به‌صورت رایگان به این تیم ملحق شود. این هافبک ساحل عاجی که رئال مادرید و پاری‌سن‌ژرمن هم به دنبالش هستند، در آخرین ماه‌های قراردادش با میلان به سر می‌برد.
 
 
چشمک جام‌جهانی به امریکایی‌ها
 در یخبندان مینه‌سوتا
 برای یک تیم فوتبال و یک بازیکن، پای تورنمنت مهمی مثل جام جهانی که به میان بیاید، دیگر هیچ سختی و مشقتی غیرقابل تحمل نمی‌شود. نمود عینی این واقعیت هم بازی پنجشنبه تیم‌های ملی امریکا و هندوراس در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه کونکاکاف بود. امریکا در شهر مینه‌سوتا در حالی به مصاف همسایه‌اش رفت و آن را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد که بازی در دمای منفی16 درجه آغاز شد و در همان نیمه اول سه درجه دیگر هم کمتر شد و به منفی 19 درجه رسید. بازیکنان اما خوش‌شانس بودند که به آنها اجازه داد شد به سبک اسکیموها خودشان را بپوشانند. با توجه به سرمای شدید بازیکنان اجازه پیدا کردند که از بالاکلاوا (کلاه و شال پوشش دهنده سر و صورت) و ساق کوهنوردی برای گرم نگه داشتن پاهای‌شان استفاده کنند. در این بین دروازه‌بان امریکایی‌ها که از همه کم‌کارتر بود و کم‌تحرکی‌اش باعث می‌شد بیش از هم‌تیمی‌هایش سرما را احساس کند، یک شال کمری مخصوص که درون آن وسیله‌ای گرمایشی تعبیه شده بود در اختیار داشت. ظاهراً این وسیله کاربردی را تیم فوتبال امریکایی مینه‌سوتا وایکینگز به ملی‌پوشان فوتبال امریکا تقدیم کرده است. سرمای هوا اما هواداران را هم از حضور در ورزشگاه دلسرد نکرد و آنها با گرمکن‌های مخصوص دست و استفاده از پتو‌های چند لایه به جنگ سرمای سوزان مینه‌سوتا رفتند تا تیم ملی کشورشان را تشویق کنند. با تمام اینها برگزاری بازی در استادیوم آلیانتس فیلد مینه‌سوتا امکان‌پذیر نبود اگر به لطف 17 مایل لوله‌های آب گرم تعبیه شده در زیر زمین، چمن از یخ زدگی محافظت نمی‌شد. به همین دلیل برخلاف شرایط عادی، پاهای بازیکنان حاضر در زمین مسابقه از سایر نقاط بدن‌شان گرم‌تر می‌ماند. تیم ملی امریکا با کسب پیروزی در این بازی، در آستانه صعود به جام جهانی قرار گرفت و میهمانش را به اولین ناکام منطقه کونکاکاف در کسب جواز صعود از دور نهایی مرحله مقدماتی تبدیل کرد.
 

 


Page Generated in 0.0046 sec