printlogo


کد خبر: 242052تاریخ: 1400/11/16 00:00
کارلوس اخراج شد اما با مصر به فینال رسید
حمله کی‌روش به داور و کنفدراسیون آفریقا

تیم ملی مصر با غلبه بر کامرون در ضربات پنالتی پس از 120 دقیقه بازی بدون گل به فینال جام ملت‌های‌ آفریقا راه پیدا کرد اما نزدیک شدن «فراعنه» به هشتمین قهرمانی‌‌شان برای ارتقای رکورد خود به عنوان پرافتخارترین تیم مسابقات همراه بود با جنجال اعتراض کارلوس کی روش به داور مسابقه و اخراج او از زمین توسط داور. کی‌روش به دلیل اعتراض به داور در نیمه دوم وقت‌های معمول بازی به سکوها فرستاده شد و در پایان بازی از خجالت باکاری گاساما، داور درآمد.
کی‌روش گفت:«یک بار دیگر متأسفانه آنها (مسئولان کنفدراسیون فوتبال آفریقا) چنین داوران سطح پایینی را برای قضاوت بازی‌هایی در این سطح تعیین کردند، داورانی بی‌‌تجربه و بی‌کیفیت که فقط می‌خواهند نمایشی به راه بیندازند که در چشم باشند. همه چیز از رختکن‌ها شروع شد. بازی هنوز شروع نشده بود که او (داور) به رختکن ما آمد تا اعضای کادر فنی‌مان را بترساند اما حتی با وجود این چیزها و برخلاف تمام تصمیم‌هایی که همیشه به ضرر مصر بود، ما در نیمه دوم و در ضربات پنالتی تیم برتر میدان بودیم.»
کی‌روش اما فقط به کوبیدن داور این بازی و داوران بازی‌های قبلی تیمش اکتفا نکرد و رویکرد کل مسئولان کنفدراسیون فوتبال آفریقا را زیر سؤال برد. او ادامه داد:«کنفدراسیون فوتبال آفریقا برای مصر احترام قائل نیست. از زمان‌بندی بازی‌های این تیم و کیفیت چمن ورزشگاه‌هایی که برای بازی‌های ما انتخاب کردند، همه و همه این موضوع را ثابت می‌کند. آنها بدترین زمین‌های چمن را برای بازی‌های ما انتخاب کردند. مثلاً ما مصر هستیم! من نمی‌دانم چطور این داور با همان سوابقی که در گذشته کاری‌اش داشته دوباره می‌تواند بیاید و یک بازی را در جام ملت‌های آفریقا سوت بزند؟ چه کسی می‌تواند این را درک کند؟ هیچ کس!»
اعتراض های کی‌روش به دستیار او هم سرایت کرد. ضیا السید، با اشاره به زمان بازی مصر و سنگال در فینال جام ملت‌های آفریقا که قرار است یکشنبه این هفته برگزار شود، گفت:«من می‌خواهم به تمام دست‌اندرکاران کنفدراسیون فوتبال آفریقا بگویم که سنگالی‌ها یک روز بیشتر از ما فرصت تمرین دارند. پس ما هم باید به جای یکشنبه، روز دوشنبه فینال را برگزار کنیم.»

Page Generated in 0.0046 sec