printlogo


کد خبر: 242050تاریخ: 1400/11/16 00:00
اینتر - میلان 18:00
دربی سرنوشت‌ساز دلامادونینا

 
 
 
 
اینتر به‌دنبال آن است که فاصله چهارامتیازی‌اش با میلان در صدر جدول را افزایش دهد. آنها در دربی دلامادونینا میزبان همشهری خود هستند.
از دربی قبلی تاکنون، اوضاع بسیار تغییر کرده است. در نوامبر، اینتر هفت امتیاز از میلان عقب بود، اما آنها حالا می‌توانند با پیروزی در این دیدار، هفت امتیاز از میلان پیش بیفتند.
این 230امین دربی دلا‌مادونینا است و دو تیم در دو جهت متفاوت به پیش می‌روند. اینتر بالاتر از میلان قرار گرفته و مدعی اصلی فتح اسکودتو است.
اگر اینتر دربی قبلی را می‌برد، به آمار چهار برد در پنج دربی اخیر می‌رسید. اما در هر حال، آنها حالا در 11 دربی اخیر، تنها یک بار باخته‌اند.اینتر در لیگ قهرمانان هم به مرحله بعدی رسیده است، ولی میلان از رقابت‌های اروپایی حذف شده است.
پیش از تعطیلات دیدارهای ملی، اینتر توانست با گل دیرهنگام ادین ژکو، ونتزیا را ببرد و بالاتر از ناپولی و میلان قرار بگیرد. تیم سیمونه اینتزاگی در آن مسابقه نشان داد که حتی اگر خیلی آماده نباشد هم باز می‌تواند پیروز شود.
اینتر در 28 بازی خانگی اخیر خود در سری آ نباخته و 25 بازی را در این مدت برده است. آخرین باخت آنها در سن‌سیرو به اکتبر 2020 برمی‌گردد که مقابل همین میلان رقم خورد.
اینتزاگی تیمش را بر پایه دفاع مستحکم ساخته است. آنها در 9 بازی اخیر در لیگ، 7 بار دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند و در هر کدام از دو بازی دیگر، تنها یک گل دریافت کرده‌اند.
اینتر در هفته‌های پیش رو به این سطح از انسجام نیاز دارد، چرا که باید در جام حذفی به مصاف رم برود، سپس میهمان ناپولی باشد و بعد هم با لیورپول در لیگ قهرمانان بازی کند. لیورپول در این فصل لیگ قهرمانان دو بار میلان را برده است.
میلان در هفت بازی پس از شکست دوم مقابل تیم یورگن کلوپ، دچار عدم استمرار بوده است. آنها در تنها سه بازی پیروز شده‌اند. جدیدترین شکست آنها با شگفتی مقابل تیم کوچک اسپتزیا رقم خورد و بعد، آنها مقابل یوونتوس عملکرد خوبی نداشتند، هر چند که به تساوی بدون گل رسیدند. در هر حال، میلان همچنان در بالاهای جدول است و در صورت پیروزی مقابل اینتر، به فاصله‌ یک‌امتیازی این تیم می‌رسد هر چند با یک بازی بیشتر.
آنها در دربی‌های اخیر تیم ضعیف‌تر بوده‌اند و این بار به‌دنبال انتقام هستند. استفانو پیولی و زلاتان ابراهیموویچ که سابقه حضور در اینتر را دارند، مشتاق این دیدارند. این دو نفر با هم میلان را در دو سال گذشته احیا کرده‌اند و مصمم هستند که با وجود اینکه میلان در پنجره نقل و انتقالات چندان فعال نبود، این تیم را به اوج برسانند.
سیمون کیائر تا پایان فصل غایب است و فیکایو توموری هم همچنان ناآماده است. به این ترتیب، عجیب بود که میلان در ژانویه مدافعی نخرید. اینتر مقابل میلان به‌دنبال استفاده از ضعف دفاعی آنها است.به جز توموری، زلاتان ابراهیموویچ هم شاید این دیدار را از دست بدهد. حضور آنته ربیچ هم نامشخص است. ابراهیموویچ به‌دلیل مشکل تاندون آشیل، در بازی قبل لنگ‌لنگان زمین را ترک کرد و شاید اولیویه ژیرو جای او را در ترکیب بگیرد.فرانک کسیه هم از جام ملت‌های آفریقا برگشته و ممکن است نسبت به بازی با امپولی، در پست تهاجمی‌تری بازی کند. براهیم دیاز هم امیدوار است پشت سر ژیرو بازی کند، هر چند که تصمیم پیولی شاید چیز دیگری باشد.
اینتر هم اکثر بازیکنان خود را دارد و تنها خواکین کوریا و روبین گوسنس مصدوم هستند و نمی‌توانند بازی کنند.
کوریا یک ماه غایب است و لائوتارو مارتینس و الکسیس سانچس هم در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2022 حضور داشته‌اند و کمی خسته‌اند. به این ترتیب، فلیپه کایسدو که از جنوا خریداری شد، امیدوار است کنار ژکو قرار بگیرد.تیم سیمونه اینتزاگی احتمالاً با سیستم 2-5-3 بازی خواهد کرد و ماتئو دارمیان و دنزل دومفریس بر سر حضور در سمت راست با هم رقابت خواهند داشت.
 
ترکیب احتمالی:
 اینتر: هاندانوویچ؛ اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی؛ دومفریس، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، پریشیچ؛ مارتینس، ژکو.
 میلان: ماینیان؛ کالابریا، کالولو، رومانیولی، هرناندز؛ تونالی، بن‌ناصر؛ سالماکرز، کسیه، لیائو؛ ژیرو.

 


Page Generated in 0.0055 sec