printlogo


کد خبر: 242049تاریخ: 1400/11/16 00:00
وداع کهکشانی‌ها با اولین جام در غیاب کریم

 غیبت کریم بنزما بیش از چیزی که کارلو آنچلوتی تصورش را می‌کرد به ضرر تیم تمام شد. سرمربی ایتالیایی رئال مادرید به مهاجم فرانسوی تیمش استراحت داد و او را با خودش به بیلبائو نبرد تا مبادا مصدومیتش عود کند اما نبود کاپیتان دوم کهکشانی‌ها منجر به حذف آنها از جام حذفی شد. رئال مادرید در شبی که خط حمله‌اش در سن‌مامس حرفی برای گفتن نداشت، خانه اتلتیک بیلبائو را با قبول شکستی تلخ که در نتیجه دریافت تنها گل مسابقه در دقیقه 89 بود، ترک کرد و از صعود به مرحله نیمه نهایی کوپا دل‌ری بازماند. همان تیمی که مردان کارلتو ماه گذشته در سوپرجام اسپانیا شکست داده بودند این بار یقه آنها را گرفت و نگذاشت که طلسم طولانی مدت سفیدپوشان مادرید برای فتح جام حذفی (از سال 2014) بشکند.
 در سوپرجام بنزما بود و گل دوم پیروزی 2 بر صفر رئال را به باسکی‌ها زد، اما پنجشنبه شب مرد فرانسوی از مادرید نظاره‌گر وداع تیمش با اولین جام فصل بود.
 او به طور کامل از مصدومیت همسترینگ که در جریان تساوی 2-2 مقابل الچه گریبانش را گرفت، بهبودی پیدا نکرده و کارلتو هم ترسید که مهاجم گلزن تیمش را برای بازی‌های مهم‌تر در لالیگا و لیگ قهرمانان از دست بدهد. این شکست اما یک چیز را به خیلی‌ها ثابت کرد؛ اینکه بودن و نبودن بنزما برای رئال مادرید واقعاً تأثیرگذار است.
در غیاب کریم که در 28 بازی‌اش در این فصل 24 گل زده است، رئال مادرید تنها دو بار توپ به سمت دروازه بیلبائو شلیک کرد. شمار موقعیت‌های گلزنی این تیم در نیمه اول بازی فاجعه‌آمیز بود و آمارها می‌گفتند تعداد گل‌هایی که می‌شد به نسبت موقعیت‌های تیم میهمان انتظار داشت، یک دهم است، یعنی پایین‌تر حد از ماه ژانویه سال 2020.
آنچلوتی در پایان بازی درباره باخت تیمش و نبود بنزما گفت:«باخت تلخی است چون ما می‌خواستیم همه جام‌ها را ببریم. البته فکر نمی‌کنم که این شکست برای ما عواقبی داشته باشد و بالعکس من فقط امیدوارم که این باخت ما را قوی‌تر کند. ما مهاجمی در سطح کیفی بنزما نداریم. سعی کردیم بازیسازی را از خط دفاعی آغاز کنیم اما فشار بیلبائو تا دقیقه 70 آنقدر سنگین بود که ما عملاً نتوانستیم کاری انجام دهیم. فکر می‌کنم که اگر بازی به وقت‌های اضافه می‌رفت، شانس ما برای کسب پیروزی بیشتر بود اما آنها در آخرین دقیقه گل زدند.»
 

Page Generated in 0.0066 sec