printlogo


کد خبر: 242044تاریخ: 1400/11/16 00:00
زمین داشتیم، امتیازمان بیشتر هم می‌شد
بیانی: بیشتر از زمین روی هوا بودیم!

گفت و گو 
جعفر برزگر   
 
شاهرخ بیانی، مربی تیم نساجی عملکرد تیمش را با توجه به نداشتن زمین مناسب برای انجام بازی‌های خانگی و رفت و آمدهای مکرر به شهرهای مختلف خوب توصیف می‌کند. البته او بر این باور است که اگر اشتباهات غیرعمد داوری و کم تجربگی بازیکنان جوان تیمش نبود، امتیازهای بیشتری را به دست می‌آوردند.
 
نیم فصل اول را چطور ارزیابی می‌کنید؟
از آنجا که ما مدام در سفر هستیم و بیشتر از این که روی زمین باشیم روی هوا بودیم عملکرد خوبی داشتیم. البته باز هم خدا آقای حدادیان را خیر دهد که پرواز‌های چارتر می‌گیرد تا تیم راحت‌تر سفر کند. شما ببینید ما تهران تمرین می‌کنیم و یک روز برای خانگی به اصفهان و روز دیگر به مشهد می‌رویم. ما اگر زمین داشتیم و در قائمشهر بازی می‌کردیم خیلی شرایط‌مان فرق می‌کرد. الان هم خدایی لیگ ما حرفه‌ای نیست و فقط اسمش حرفه‌ای شده است. نساجی هواداران بسیاری دارد که انتظار داریم حالا که سینما و مترو باز است اجازه حضور تماشاگران را هم بدهند. من خودم دو شب پیش با پرواز به تهران آمدم که فرودگاه از مسافر پر بود.
زمین ورزشگاه شهید وطنی هم که فعلاً آماده نمی‌شود؟
این زمین باید خیلی زود آماده می‌شد. مردم قائمشهر عشق‌شان فوتبال است. من فقط امیدوارم مسئولان شهری و استانی بیش از پیش و شبانه‌روزی برای آماده شدن ورزشگاه تلاش کنند.
تیم شما از 22 بازیکن در نیم فصل اول استفاده کرد، این تعداد زیاد نیست؟
به نظر من با توجه به فشردگی بازی‌ها و اینکه هر 5،4 روز باید بازی کنیم و میزان آسیب‌دیدگی بازیکنان هم افزایش پیدا می‌کند، استفاده از این تعداد بازیکن کم است. البته باید ریکاوری خوبی هم انجام شود تا بازیکنان در فاصله کم بازی‌ها در شرایط مسابقه قرار داشته باشند.
در جام حذفی به مرحله یک چهارم صعود کردید، این مسابقات چقدر برای‌تان اهمیت دارد؟
ما دو بازی انجام دادیم که خوشبختانه با موفقیت پشت سر گذاشتیم. جام حذفی همان طور که می‌دانید راه کوتاه‌تری برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا بوده و با 5،4 بازی می‌توانیم به این مهم برسیم.
شما شش هفته ضعیف داشتید و بعد از آن دیگر نباختید.
من قبلاً گفتم، الان هم می‌گویم که ساکت یکی از بهترین مربیان فوتبال ما است. شما کمتر کسی را سراغ دارید که تمام بازیکنان را بشناسد و نوع فوتبال‌شان را بداند. آقای ساکت شکل ضربه به توپ زدن آنها را هم می‌داند. شما مطمئن باشید اگر در آن چند بازی هم کنار زمین بود، آن نتایج برای ما رقم نمی‌خورد. البته بدشانسی‌هایی هم آوردیم. مثلاً در بازی با نفت آبادان دو گل استثنایی خوردیم، تراکتور، نفت مسجدسلیمان و پیکان را باید راحت می‌بردیم که روی غفلت خودمان مساوی شد. اما به سپاهان زورمان نرسید آنها بهتر از ما بودند.
ساکت الهامی چقدر از همکارانش کمک فکری می‌گیرد؟
خیلی زیاد. ما همکاران بسیار خوبی هم داریم و من واقعاً از کار کردن در اینجا خیلی احساس راحتی می‌کنم.
به نظر می‌رسد تیم یکدستی دارید؟
ببینید در تیم ما بزرگترها مثل مسعود، حامد، ایوب، علیرضا حقیقی، کریم و اکبر واقعاً بزرگی می‌کنند. از طرفی آقای الهامی خیلی خوب به بازیکنان انگیزه می‌دهد. همین مسعود شجاعی امسال یکی از سال‌هایی است که بیشترین دوندگی را داشته یا مهرداد عبدی و جانملکی که پیشرفت‌شان نسبت به ابتدای فصل فوق‌العاده بوده و مطمئن باشید به پیراهن تیم ملی هم می‌رسند.
چه جایگاهی را در پایان فصل برای خودتان متصورید؟
در نیم فصل دوم دروازه‌ها کوچکتر و امتیاز گرفتن هم خیلی سخت‌تر می‌شود. با این حال ما یک رقمی باقی خواهیم ماند و اگر زمین مناسبی داشتیم همین الان هم جایگاه‌مان خیلی بهتر بود. تیم ما فوتبال بازی می‌کند و اهل بکش بکش و زیر توپ زدن نیست. ما در بازی با هوادار هم به خاطر کیفیت بد زمین‌شان به مشکل خوردیم. همین تیم فجرسپاسی هم من به آقای کلانتری گفتم که تیم خیلی خوبی دارند اما به خاطر زمین نامناسب خودشان ضرر می‌کنند. در این شرایط به بازیکن هم نمی‌توانیم چیزی بگوییم چون حق دارد. بعضی وقت‌ها بچه‌های تیم فیلم بازی‌های قدیمی را نشان می‌دهند و می‌پرسند چطور روی این زمین‌ها بازی می‌کردید. من خودم وقتی به خارج از کشور می‌رفتم سطح فوتبالم چند رده بالاتر می‌رفت. بعد شما ببینید در آن زمین‌های خراب زمان ما بازیکنانی مثل ناصر محمدخانی، چنگیز، قایقران، محرمی، عاشوری، مختاری‌فر، امیر قلعه‌نویی و ... چه فوتبال باکیفیتی را ارائه 
می‌دادند.

Page Generated in 0.0063 sec