printlogo


کد خبر: 242042تاریخ: 1400/11/16 00:00
معارفه جذاب سردار، از دوسلدورف تا بای آره‌نا
آزمون: برای قهرمانی به لورکوزن آمده ام

سردار آزمون بعد از پایان قرنطینه، از دبی به سمت آلمان پرواز کرد تا در ورزشگاه بای آره‌نا معارفه شود و البته تست پزشکی خود را پشت سر بگذارد. سردار از بدو ورود به فرودگاه دوسلدورف- لورکوزن میان دو شهر دوسلدورف و کلن قرار دارد- با استقبال مسئولان باشگاه آلمانی مواجه شد. وی سوار بر اتومبیلی مجهز شد و به سمت باشگاه رفت تا مراسم معرفی‌اش به هواداران آغاز شود. هر چند به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، خبری از هواداران لورکوزن نبود. نشریه مشهور بیلد آلمان با اشاره به حضور سردار آزمون در تیم فوتبال بایر لورکوزن نوشت: «پرواز این بازیکن در ساعت ۱۲:۳۷ روز پنجشنبه در دوسلدورف آلمان فرود آمد و حالا یکی از بزرگترین ستاره‌های فوتبال آسیا در اینجاست و ماجراجویی بوندس‌لیگا برای مهاجم جدید بایر لورکوزن آغاز شده.» نکته جالب در این مراسم، خنده‌های سردار آزمون و خوش و بش او با مسئولان بخش‌های مختلف باشگاه بود. از مدیر ورزشی بگیرید تا پزشکی که معاینه روی پاهای سردار را انجام داد. انگار که آزمون چندین سال است در لورکوزن توپ می‌زند.
آزمون که از روسیه به منطقه وستفالن در آلمان کوچ کرده، با انتشار ویدیوهای جذابی از سوی باشگاه لورکوزن به هواداران معرفی شد. او عکس‌هایی هم به یادگار گرفت که اصلی‌ترین آنها تصویری است که سردار را کنار رودی فولر- اسطوره سابق تیم ملی آلمان- و سیمون رولفس- کاپیتان سابق لورکوزن- و مدیر ورزشی این تیم نشان می‌دهد. آزمون برای ثانیه‌هایی هم مقابل دوربین باشگاه ایستاد و از هیجان بالایش برای بازی در ترکیب لورکوزن و موفقیت صحبت کرد: «خیلی خوشحالم که در باشگاه لورکوزن هستم. من اینجا هستم تا قهرمانی کسب کنم. همه ما بازیکنان می‌خواهیم هواداران را خوشحال کنیم. ما تمام توان‌مان را برای رسیدن به افتخار می‌گذاریم.»
با ارزش بازاری در حدود ۲۵ میلیون یورو، آزمون دومین انتقال ارزشمند زمستانی بوندس‌لیگا پس از دنیس زکریا است که از گلادباخ به یوونتوس تورین رفت. آزمون با تیم ملی ایران باید در مقدماتی جام جهانی مقابل عراق و امارات به میدان می‌رفت که این اتفاق رخ نداد اما سؤال اصلی این است که آزمون چه زمانی می‌تواند برای لورکوزن بازی کند؟ او پاسخ این سؤال را هم اینگونه داد: «به دلیل آماده نبودن برای تیم ملی ایران بازی نکردم اما همه‌چیز خیلی زود درست خواهد شد. فعلاً نمی‌دانم چه زمانی آماده بازی می‌شوم اما برای حضور در ترکیب لورکوزن لحظه‌شماری می‌کنم و هیجان بسیاری دارم.»
همانطور که پیش‌بینی می‌شد، آزمون در لورکوزن پیراهن شماره 9 را بر تن خواهد کرد. پیراهنی که زمانی در اختیار آندره شورله، مهاجم سابق تیم ملی آلمان و باشگاه چلسی و البته دیمیتار برباتف، مهاجم گلزن بلغارستانی بود. لورکوزن یکشنبه و رأس ساعت 18 مقابل بوریسیا دورتموند بازی می‌کند اما مشخص نیست آیا جراردو سیونه، سرمربی سوئیسی این تیم آزمون را در بدو ورود به تمرینات، در لیست قرار می‌دهد یا نه؟
 

Page Generated in 0.0058 sec