printlogo


کد خبر: 242041تاریخ: 1400/11/16 00:00
خبر

پس از صعود به جام جهانی قطر
اسکوچیچ مطالباتش را گرفت و رفت
دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی‌های یک بر صفر مقابل عراق و امارات که با قطعی شدن حضور ملی‌پوشان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همراه بود، کشور را ترک کرد.
سرمربی کروات تیم ملی ایران با دریافت پاداش بردهای متوالی خود و همچنین حقوق چند ماه گذشته، تهران را ترک کرد تا حدود یک ماه را در اروپا بگذراند. همچنین ماریو تات دستیار اول او نیز دیشب (جمعه)، تهران را ترک کرد و ۱۷ روز مانده به شروع دوباره اردوی تیم ملی ایران برای بازی با کره جنوبی و لبنان به تهران برمی‌گردند.
تیم ملی فوتبال ایران با هدایت اسکوچیچ توانست در پایان هفته هشتم بازی‌های گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با کسب ۲۲ امتیاز به مرحله بعدی صعود کند. کره جنوبی نیز با ۲۰ امتیاز صعود زودهنگام خود را پس از ایران جشن گرفت تا تکلیف تیم‌های راه یافته به جام جهانی قطر در این گروه مشخص شود. همچنین امارات، لبنان و عراق همچنان برای کسب جایگاه سوم و حضور در پلی‌آف این رقابت‌ها تلاش می‌کنند.
 
 
اگر جدایی مهدوی‌کیا قطعی شود
نکونام و نویدکیا، گزینه‌های تیم امید؟
به نظر می‌رسد مهدی مهدوی‌کیا با توجه به شرایط پیش آمده پس از آن مسابقه دوستانه، تمایل چندانی به ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال ندارد. موشک ایرانی هامبورگ چند روز قبل از سمت ناظر فنی فدراسیون در تیم ملی بزرگسالان کناره‌گیری کرد و حالا بحث‌های زیادی در ارتباط با استعفای او از سرمربیگری تیم امید هم مطرح است. همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که تیم ما باید مهیای حضور در پیکارهای انتخابی المپیک 2024 پاریس شود و به همین راحتی فرصت برای برگزاری دو مسابقه تدارکاتی بهمن ماه را از دست داد. قرار شده تکلیف تیم المپیک حداکثر تا 15 روز آینده مشخص شود و این تیم حتماً اردوی نوروزی داشته باشد. اگر مهدوی‌کیا بماند، کار طبق همان برنامه‌ای که این مربی از قبل تدوین کرده است، جلو خواهد رفت ولی در غیر این صورت ابتدا باید سرمربی جدید انتخاب شود و پس از آن، دوباره برای آماده‌سازی امیدها برنامه‌ریزی صورت بگیرد. این روزها در فدراسیون اسامی مردانی همچون جواد نکونام ومحرم نویدکیا را به عنوان گزینه‌های احتمالی جانشینی مهدوی‌کیا می‌شنویم. گزینه‌هایی که البته همه در حد گمانه‌زنی هستند و هیچکس به‌صورت رسمی مطرح شدن این اسامی و یا حتی کناره‌گیری مهدوی‌کیا را اعلام نکرده است.
 
 
چین در یک‌قدمی عنوان قهرمانی
همگروه ایران به فینال جام ملت‌ها رسید
دومین مسابقه از مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022 در ورزشگاه شیو چاتراپاتی پونه هند و میان تیم‌های ملی فوتبال زنان ژاپن و چین برگزار شد؛ پیش از انجام این مسابقه، تیم ملی زنان کره‌جنوبی با برتری مقابل فیلیپین توانست خود را به فینال برساند. نبرد میان دو تیم پرافتخار قاره آسیا با برتری چین به پایان رسید. بازی در وقت‌های قانونی و اضافی با تساوی دو بر دو به پایان رسید اما در ضربات پنالتی چینی‌ها توانستند با نتیجه 4-3 به پیروزی برسند و بعد از 120 دقیقه نفسگیر، ژاپن قهرمان جام جهانی 2011 را از گردونه بازی‌ها خارج کنند؛ حالا تیم ملی فوتبال زنان چین بعد از 2 دوره کسب مقام سومی پیاپی و همچنین 14 سال دوری از مرحله فینال، مجدداً توانست به یک‌قدمی جام قهرمانی برسد. چین همگروه ایران در مرحله مقدماتی بود که توانست شاگردان ایراندوست را با نتیجه 7 بر صفر شکست بدهد. مسابقه فینال جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022 هند، 17 بهمن‌ماه در ورزشگاه دی وای پاتیل هند برگزار می‌شود.
 
 
فیفا آماده برگزاری کلاس‌های VAR در ایران
موعود بنیادی‌فر، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان، همان کسی است که چندی پیش نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشت و از او خواست تا موانعی که تحریم برای ورود تجهیزات VAR به کشور را به وجود می‌آورد، برطرف کند. او معتقد بود که نداشتن VAR و همچنین آموزش ندیدن داور ایرانی در این زمینه، آنها را رفته رفته از حضور در میادین بین‌المللی محروم می‌کند. او به تازگی در دوره‌ای که فیفا به همین منظور در امارات برگزار کرده بود، شرکت کرده و حسابی از مواردی که در این دوره آموزش داده شده است، راضی است. او مدعی است که در حین برگزاری این کلاس‌ها، متوجه شده که شهاب عزیزی‌خادم با جیانی اینفانتینو صحبت‌هایی درباره برگزاری این کلاس‌ها در ایران داشته است. بنیادی‌فر در مصاحبه‌ای که با سایت فدراسیون فوتبال داشته، در این رابطه توضیح می‌دهد: «در حین برگزاری دوره با ماسیمو بوساکا، رئیس دپارتمان داوران فیفا در خصوص برگزاری دوره VAR در ایران صحبت کردم و بوساکا یادآور شد که در جریان صحبت‌های عزیزی‌خادم با جیانی اینفانیتنو هست. وی اعلام کرد که آمادگی برگزاری این کلاس را برای داوران ایرانی دارند. همچنین گفت که بعد از مکاتبات با فدراسیون فوتبال ایران در این زمینه برنامه‌ریزی خواهند کرد و به احتمال زیاد در ماه مارچ یا آوریل این شرایط برای ایران فراهم خواهد شد. بوساکا اعلام کرد که حتی ممکن است مدرس این دوره نیز خود وی باشد.»
 
 
میزبانی عراق از امارات در اردن
محمد عماد، هماهنگ‌کننده رسانه‌ای تیم ملی فوتبال عراق از انتخاب امان پایتخت اردن برای میزبانی از نهمین بازی این تیم در گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا خبر داد.محمد عماد گفت: «ما درخواست کردیم تا اردن میزبان بعدی بازی عراق برابر امارات در روز 24 مارس (4 فروردین 1401) باشد. دیدار عراق با سوریه نیز روز 29 مارس در امارات برگزار خواهد شد. سوریه این کشور را برای میزبانی‌اش از عراق انتخاب کرده.»

 


Page Generated in 0.0048 sec