printlogo


کد خبر: 240074تاریخ: 1400/10/13 00:00
مسیر پر فراز و نشیب مجیدی در مواجهه با مربیان استقلالی لیگ
رســول، خــوان هفتــم

گزارش
آرمن ساروخانیان  
 
در شروع لیگ بیست و یکم، وقتی تکلیف نیمکت‌ها روشن شد، یک نکته بیش از دیگران جلب توجه می‌کرد؛ حضور پر رنگ سرمربیانی که سابقه بازی یا مربیگری در استقلال را دارند. شاید آن روزها این سوژه‌ای برای هواداران آبی بود که از آن در کرکری‌های هواداری استفاده کنند، ولی بعد از شروع خوب استقلال و صدرنشینی لیگ برتر، همین مربیان می‌توانند تهدیدی جدی برای قهرمانی تیم مجیدی باشند. هرکدام از این نام‌ها ته ذهن‌شان اشتیاق نشستن روی نیمکت استقلال را دارند و با انگیزه زیادی روبه‌روی این تیم می‌ایستند. مجیدی در هفته سیزدهم با یکی دیگر از این مربیان روبه‌رو می‌شود؛ رسول خطیبی.
 
کارنامه فرهاد: پنج برد و یک تساوی
استقلال لیگ بیست و یکم را با بازی روبه‌روی هوادار شروع کرد؛ تیم تازه‌وارد لیگ با هدایت رضا عنایتی. هرچند هوادار بازیکنان مشهوری در ترکیبش نداشت اما با پرس شدید استقلال را به دردسر انداخت و تنها شوت جعفر سلمانی بود که گره بازی را باز کرد. برد یک بر صفر. استقلال هفته سوم میزبان تراکتور بود که فیروز کریمی را روی نیمکتش داشت. کریمی برای استقلال بازی نکرده ولی در لیگ هفتم روی نیمکت این تیم نشست. استقلال مقابل بازی بسته تراکتور به دردسر افتاده بود تا اینکه ارسلان مطهری روی یک ضربه کرنر با تیزهوشی دروازه میهمان را باز کرد. برد یک بر صفر. استقلال هفته ششم سفر سخت و پرماجرایی به سیرجان داشت. قلعه‌نویی محروم بود و بازی را از روی سکوها تماشا می‌کرد، ولی کیست که نداند او گزینه همیشگی نیمکت استقلال است. ممانعت از بازی ژستد و یامگا، ساعتی قبل از بازی اتفاق غیرمنتظره‌ای بود و استقلال بدون دو خارجی تأثیرگذارش به تساوی بدون گل رسید. 
شوک بزرگتر اما بعد از بازی رخ داد و گل‌گهر با حکم کمیته انضباطی به‌دلیل استفاده غیرمجاز از بانیاما سه بر صفر بازنده شد؛ پرونده‌ای جنجالی که حواشی آن همچنان ادامه دارد. تصور می‌شد صنعت نفت آبادان حریف خیلی سختی برای استقلال نباشد، ولی تیم منصوریان در آبادان خیلی زود به گل رسید. حسین‌زاده پیش از پایان نیمه اول گل مساوی را زد ولی حملات استقلال در نیمه دوم بی‌نتیجه ماند. تساوی یک بر یک. مجیدی در هفته یازدهم با سیدعباسی روبه‌رو شد. این استقلالی سابق سومین مربی این فصل پدیده بحران‌زده محسوب می‌شود. ساده‌ترین برد استقلال در مشهد رقم خورد و این تیم در همان نیمه اول کار را تمام کرد. برد سه بر صفر. مدعیان قهرمانی امید داشتند که فولاد با هدایت نکونام در یکی از دو بازی‌ حساس هفته دوازدهم ترمز استقلال صدرنشین را بکشد ولی شوت فوق‌العاده مهدی‌پور گره بازی را باز کرد. برد یک بر صفر.
 رسول، هفتمین رقیب آبی
رسول خطیبی را در فوتبال ایران بیشتر با تراکتور و پاس می‌شناسند ولی در مقطع کوتاهی به طور قرضی برای استقلال هم بازی کرد. او در اولین بازی توانست دروازه السد در لیگ قهرمانان آسیا را باز کند ولی سابقه پوشیدن پیراهن آبی به چند بازی در لیگ قهرمانان محدود شد.
شروع مربیگری خطیبی بیشتر در تیم‌های تبریزی بود تا اینکه صعود با آلومینیوم به لیگ برتر به نقطه عطف کارنامه‌اش تبدیل شد.
خطیبی در لیگ بیستم شروع خوبی با آلومینیوم داشت ولی در میانه راه تصمیم گرفت به تراکتور برود. او برای لیگ بیست و یکم به اراک برگشت و تیمش یکی از شگفتی‌های این فصل بوده. آلومینیوم تا هفته دهم توانست سه بار صدرنشین شود و پرسپولیس را برای دومین فصل متوالی در اراک شکست دهد. تیم خطیبی یازده هفته بدون شکست بود و تنها دو گل خورده بود تا اینکه در بازی آخر سه بر یک مغلوب نفت آبادان 
شد.
خطیبی روبه‌روی استقلال نتایج خوبی گرفته و در لیگ نوزدهم با ماشین‌سازی توانست دو بار استقلال را شکست دهد. اولی در هفته اول مقابل استراماچونی در تبریز و دومی بعد از جدایی مربی ایتالیایی و زمانی که هنوز تکلیف نیمکت استقلال روشن نشده بود. رسول در هفته دهم لیگ بیستم با آلومینیوم دو بر صفر مغلوب استقلال فکری شد. در میانه فصل و همزمان با حضور مجیدی به جای فکری در استقلال، خطیبی هم به تراکتور رفت ولی این دو مربی در نیم‌فصل دوم با هم روبه‌رو نشدند، چراکه پس از مدتی کریمی جانشین رسول شد. بازی امروز در اراک اولین دوئل این دو مربی است که در زمان بازیگری هم رقیب یکدیگر برای بازی در خط حمله تیم ملی بودند. خطیبی فصل قبل یکی از گزینه‌های مربیگری استقلال بود ولی در نهایت فکری انتخاب شد و او در آلومینیوم باقی ماند. رسول به لطف تجربه فصل گذشته توانسته تیم بهتری بسازد؛ آلومینیوم که ستاره چندانی در ترکیبش ندارد، فوتبال پرفشاری بازی می‌کند و با پرس سنگین اجازه طراحی به حریفانش نمی‌دهد. قطع و کیفیت چمن ورزشگاه اراک هم اجرای این برنامه را تسهیل کرده است.
شریفات و پورحمیدی دو بازیکن آلومینیوم هستند که مثل خطیبی سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارند. پورحمیدی که در استقلال کمتر فرصت بازی پیدا کرد، دروازه‌بان مطمئنی برای آلومینیوم بوده و در این فصل تنها سه تیم نفت مسجدسلیمان، نساجی و نفت آبادان موفق به باز کردن دروازه‌اش شده‌اند. البته استقلال بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و مجیدی روی ابزارهای مختلفش برای شکست دادن خطیبی فکر می‌‌کند؛ بردی که می‌تواند مسیر استقلال به سوی قهرمانی نیم‌فصل را هموار کند.
 

Page Generated in 0.0059 sec