printlogo


کد خبر: 240059تاریخ: 1400/10/13 00:00
کار سخت‌تر در استقلال؛
ماندگاری در صدر

مازیار گیلکان
 
 صدرنشینی در جدول لیگ برتر اگرچه برای استقلال تضمین‌کننده آینده نیست و یکی، دو بازی می‌تواند معادلات جدول را به هم بریزد اما استقلال فارغ از موقعیتش در جدول، بیش از همه تیم‌های دیگر ثبات در نتیجه‌گیری دارد؛ تیمی بدون شکست، با ۱۷ گل زده و از همه مهم‌تر با ۲ گل خورده طی ۱۲ بازی.
این آمار شگفت‌انگیز خط دفاع و دروازه‌بان‌های استقلال است، آنچنان عالی که فرهاد مجیدی را سر ذوق آورده تا برای دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی پیام بفرستد. پیامی حاوی اینکه مدافعان استقلال شایستگی بازی در تیم ملی را دارند.
استقلال بیش از هر چه، به خط دفاع و دروازه‌اش متکی است. استقلال که رشید مظاهری، گران‌ترین دروازه‌بانش را روی نیمکت و سکو می‌نشاند و در چند بازی ابایی از بازی دادن به دروازه‌بان سوم خود نیز ندارد، به اطمینان از خود رسیده است.
این استقلال خودش را باور کرده و این مهم‌ترین دستاورد تیم فرهاد مجیدی در فصل جدید است.
استقلال دچار مسائل جدی و حل‌نشده در ساخت بازی است. اگرچه در هفته‌های اخیر مهدی‌پور توانست به ساخت بازی در استقلال کمک کند اما هنوز استقلال در این زمینه دچار بحران فنی است. پیدا کردن پلی‌میکر در فوتبال ایران کار آسانی نیست و خرید خارجی هم در این پست بودجه زیادی می‌خواهد. استقلال سعی کرده این مشکل را در تیمش حل کند و مهدی‌پور نزدیک‌ترین بازیکن برای بازی در این پست است. استقلال اما فارغ از مشکلات فنی از این دست، به خودباوری رسیده و حتی مشکلاتش را با این خودباوری می‌پوشاند. این تبحر کم‌ارزشی برای یک تیم نیست.
استقلال اما برای مراقبت از موقعیت امروزش کار سختی پیش رو دارد. اگرچه از پرسپولیس پیش افتاده اما می‌داند که پرسپولیس تیمی پرانگیزه برای سبقت گرفتن است. سپاهان نیز هر دم می‌تواند بر مشکلات فنی خود غلبه کند و دوباره به صدر برگردد. استقلال از این منظر کاری پیچیده و دشوار را باید انجام دهد تا هفته به هفته صدرنشینی خود را حفظ کند. حفظ این موقعیت -به قول معروف- از به دست آوردنش چه بسا سخت‌تر باشد.
فرهاد مجیدی در دوره جدید مدیریت باشگاه استقلال دردسرهای پیشین را ندارد. او با مدیریت باشگاه سازگار است و می‌داند که همه کوشش‌ها برای رفع مشکلات باشگاه در حال انجام است. این به مربی و تیم آرامش می‌دهد و مجیدی با صدرنشینی پاسخ این آرامش را داده است. اما آنچه می‌بینیم بهترین استقلالی نیست که از فرهاد مجیدی توقع می‌رود. تیم او شاید با استفاده بیشتر و دقیق‌تر از گابریله پین، باید به نمایش بهتری برسد و هدفمند و زیباتر بازی کند. برای به دست آوردن جام، هر تیمی باید به حداکثر توان خود برسد. استقلال هنوز بهترین خودش نیست. استقلال هنوز بهترین بازی را از بازیکنانش نمی‌گیرد و البته غیبت‌های وریا غفوری به‌دلیل مصدومیت نیز به کیفیت بازی استقلال آسیب رسانده است. بازگشت وریا و رسیدن سایر بازیکنان به کیفیت بهتر، استقلال را در مسیر هدف بزرگش به تیم باکیفیت‌تری تبدیل می‌کند، همان چه هواداران استقلال کم برایش انتظار نکشیده‌اند.
 

Page Generated in 0.0054 sec