printlogo


کد خبر: 240054تاریخ: 1400/10/13 00:00
متمول نیستیم،اتفاقا از نظر امکانات فقیریم!
ربیعی: کدام پنالتی ما پنالتی نبــــود؟
حاضرم تمام قراردادهای‌مان را رسانه‌ای کنم، البته به شرطی که سایر تیم‌ها نیز این کار را انجام بدهند. آن وقت به این نکته پی خواهید برد که ما متمول هستیم یا باشگاه‌های دیگر؟

 
امیر اسدی      
 
بدون شک محمد ربیعی یکی از مربیان موفق و آینده‌دار فوتبال ایران محسوب می‌شود. او سال‌ها در لیگ یک فعالیت کرده و حالا دو فصلی است با مس رفسنجان پا به لیگ برتر گذاشته. او فصل قبل مس رفسنجان را در لیگ برتر حفظ کرده و برای لیگ بیست‌و‌یکم هم این تیم را به جمع مدعیان بالای جدول رسانده است. با او درباره دیدارهای اخیر مس رفسنجان، بازی با نفت آبادان و البته پنالتی‌هایی که برای این تیم گرفته شده، صحبت کردیم. حرف‌های او جالب است، بخصوص وقتی درباره پنالتی‌ها صحبت کرد و مدعی شد تمام آنها از نظر کارشناسان داوری سالم بوده است.
 
با توجه به فاصله کم بازی‌های هفته قبل با این هفته، ابتدا درباره بازی با گل‌گهر صحبت کنید. چه شد که 2 بر صفر پیش افتادید اما بازی با تساوی به پایان رسید؟
 به نظرم روند بازی خوب بود اما گلی که در ثانیه‌های پایانی نیمه اول خوردیم، روی نتیجه بازی تأثیرگذار بود. نیمه دوم تمام مسیرها را به روی گل‌گهر بستیم و حتی می‌توانستیم در ضدحمله گل سوم را هم بزنیم اما روی یک ضربه ایستگاهی و با اشتباه خودمان گل تساوی را دریافت کردیم و دو امتیاز مهم را از دست دادیم. البته بعد از گل تساوی دوباره می‌توانستیم به برتری برسیم اما از موقعیت‌ها خوب استفاده نکردیم و الان فقط می‌توانیم افسوس بخوریم؛ هرچند آن بازی به پایان رسیده و حالا باید به فکر بازی با نفت آبادان باشیم.
سؤالی که خیلی‌ها می‌پرسند این است که چرا اینقدر داوران برای مس رفسنجان پنالتی می‌گیرند؟
 حالا من یک سؤال از شما دارم؛ کدام پنالتی ما پنالتی نبود؟ تمام پنالتی‌ها توسط کارشناسان داوری تأیید شده و هیچ‌کدام ابهام نداشته. نمی‌دانم چرا اینقدر هجمه علیه تیم ما راه انداخته‌اند. متأسفانه بعضی‌ها بازی ما را نمی‌بینند اما می‌گویند چرا داوران اینقدر پنالتی می‌گیرند. حتی یک کارشناس نیست که خطای پنالتی به سود ما را تأیید نکند. همین هجمه‌ها روی داوران ذهنیت ایجاد می‌کند و اتفاقات بازی با نساجی رخ می‌دهد. درست است اشتباه جزئی از داوری است اما یک پنالتی عجیب برای آنها گرفتند و ما بازی را باختیم.
انگار دل پُری از این مسائل دارید.
 چرا نداشته باشم؟ من می‌گویم اول خطاها را ببینند و بعد نظر بدهند. سایت متریکا آماری منتشر کرده که بر این اساس تیم ما جزو سه تیم نخستی است که بیشترین موقعیت را روی دروازه حریف به وجود آورده. هرچه بیشتر در محوطه جریمه حریف باشیم، بیشتر هم موقعیت ایجاد می‌کنیم و خطا روی بازیکنان‌مان انجام می‌شود. اصلاً یک موضوع دیگر؛ سال قبل در 30 بازی حتی یک پنالتی هم برای ما نگرفتند؛ یعنی یک فصل کامل. آیا آن زمان هم بحثی در این باره به وجود آمد؟
شما در سه بازی اخیر از روند رو به رشد ابتدای فصل خارج شده و فقط دو امتیاز به دست آورده‌اید. دلیل این افت چیست؟
 بازی در شیراز واقعاً سخت است. زمین حافظیه اصلاً برای بازی کیفیت ندارد. تساوی با گل‌گهر هم به نظرم نتیجه بدی نیست، بخصوص اینکه امیر قلعه‌نویی روی نیمکت حریف نشسته است. برابر نساجی هم حق ما باخت نبود و با اشتباه داوری شکست خوردیم. با این حال برای بازی با نفت آبادان امیدواریم بتوانیم به پیروزی ارزشمندی برسیم.
آیا تا اینجای لیگ به هدف‌گذاری مدنظرتان رسیده‌اید؟
 مجموعه ما به‌دلیل حضور دکتر سعدمحمدی که به ورزش و فوتبال واقف هستند، روزهای موفقی را سپری می‌کند. سال اول هدف‌مان این بود که در لیگ بمانیم. این فصل هم تا اینجای کار نتایج خوب بوده.
هدف‌تان کسب سهمیه آسیاست؟
 ما از نظر امکانات فقیر هستیم. کلی مشکل داریم، حتی زمین تمرین هم نداریم. ما تنها تیمی هستیم که در زمین بازی‌های رسمی‌مان، تمرین هم می‌کنیم. باید تا نیم‌فصل صبر کنیم تا چمن مصنوعی‌مان تبدیل به چمن طبیعی شود. البته کارهایش انجام شده و همین روزها باید منتظر باشیم تا بتوانیم در استادیوم خانگی بازی کنیم.
یعنی ابتدا دنبال تکمیل امکانات هستید و بعد رسیدن به آسیا؟
 دقیقاً. من معتقدم اگر بخواهیم وارد لیگ قهرمانان آسیا شویم، بهتر است قبل از آن از نظر امکانات در شرایط خوبی قرار بگیریم و بتوانیم مجوز حرفه‌ای را دریافت کنیم. امیدوارم روزی برای این مجموعه چنین اتفاقی بیفتد که از نظر امکانات سخت‌افزاری شرایط مناسبی داشته باشیم؛ آن وقت می‌توانیم از حضور در آسیا حرف بزنیم و البته میزبانی بازی‌های‌مان.
اما مس رفسنجان که جزو تیم‌های متمول محسوب می‌شود. شما چرا مشکل مالی و سخت‌افزاری دارید؟
 همه می‌گویند متمول هستیم اما اینطور نیست. باشگاهی که نظم مالی دارد، حتماً نمی‌تواند متمول و پولدار باشد. من حاضرم تمام قراردادهای‌مان را رسانه‌ای کنم، البته به شرطی که سایر تیم‌ها نیز این کار را انجام بدهند. آن وقت به این نکته پی خواهید برد که ما متمول هستیم یا باشگاه‌های دیگر.
 

Page Generated in 0.0058 sec