printlogo


کد خبر: 240049تاریخ: 1400/10/13 00:00
خبر و مصاحبه

اعلام لیست تیم ملی بعد از پایان هفته شانزدهم
لژیونرها از چهارم بهمن در اردو
تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق و امارات در روزهای هفتم و دوازدهم بهمن ماه در ادامه رقابت‌های مرحله انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میدان می‌رود. دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که برای گذراندن تعطیلات سال نو میلادی به اروپا سفر کرده است تا پایان هفته جاری به تهران باز می‌گردد. وی قرار است لیست بازیکنان تیم ملی ایران را پس از پایان هفته شانزدهم لیگ برتر اعلام کند تا ملی‌پوشان داخلی از سوم بهمن ماه در اردو حاضر شوند. همچنین لژیونرها نیز از شب چهارم بهمن وارد اردو خواهند داشت. اسکوچیچ قرار است قبل از برگزاری اردوی تیم ملی ایران جلسه‌ای را با شهاب‌الدین عزیزی خادم درباره وضعیت ملی‌پوشان و نحوه برگزاری اردوی کوتاه مدت این تیم در تهران برای بازی با عراق و امارات داشته باشد.
 
 
26 بازیکن در لیست تیم ملی زنان
ایراندوست، سه نفر را خط می‌زند
سرمربی تیم ملی فوتبال زنان از 26 بازیکن برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال زنان به میزبانی جزیره کیش دعوت کرد. براساس هماهنگی‌هایی که از ماه‌ها قبل انجام شده بود، جزیره کیش میزبان آخرین اردوی تیم ملی فوتبال زنان است که از 14 تا 23 دی‌ماه برگزار خواهد شد؛ مریم ایراندوست از 26 بازیکن به اردوی ملی دعوت کرده تا از میان آنها 23 نفر را برای اعزام به هند برگزیند. آنچه واضح است اینکه ایراندوست 4 دروازه‌بان را دعوت کرده و از میان آنها یک نفر نامش از فهرست تیم ملی خارج می‌شود؛ عارفه سیدکاظمی، زهره کودایی، مریم یکتایی و مینا نافعی که باید دید از این میان این اسامی کدام دروازه‌بان در همراهی تیم ملی فوتبال زنان در سفر به هند ناکام است.
سمانه چهکندی، سارا دیدار، فاطمه امینه برازجانی، بهناز طاهرخانی، ملیکا متولی، زهرا سربالی، ملیکا محمدی، نگین زندی، افسانه چترنور، هاجر دباغی، فاطمه عادلی، مرضیه نیکخواه، سارا ظهرابی‌نیا، ثنا صادقی، الهام فرهمند، مرضیه فیضی، یاسمن فرمانی، زهره جلالی، غزاله بنی‌طالبی، زهرا معصومی، سارا قمی و محدثه زلفی، 22 بازیکن دیگر دعوت شده به اردوی تیم ملی زنان هستند.  کشیدن خط قرمز روی 2 بازیکن از این نفرات دعوت شده، چالش بزرگی برای مریم ایراندوست و همکارانش خواهد بود که باید دید در نهایت چه تصمیمی خواهند گرفت و کدام بازیکنان از سفر به بمبئی و حضور در جام ملت‌‌ها محروم می‌شوند.
بعد از اتمام اردوی تیم ملی فوتبال زنان، بلافاصله آنها روز جمعه 24 دی ماه با هواپیمایی اختصاصی عازم هند می‌شوند.
 
 
 
احضار برای پایان بیانیه‌نویسی‌ها
آجورلو و صدری در کمیته انضباطی
بعد از بالا گرفتن درگیری رسانه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در روزهای اخیر، فدراسیون فوتبال از احضار مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال و مجید صدری، سرپرست پرسپولیس به کمیته انضباطی فدراسیون خبر داد. تنش‌های رسانه‌ای بین دو باشگاه به‌دلیل بحث کسر امتیاز از گل گهر و مسائل مدیریتی شدت گرفته بود. حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «فدراسیون فوتبال در این مدت تمام تلاشش را کرده است تا آرامش به فوتبال بازگردد. از ابتدای فصل از همه باشگاه‌ها خواستیم همکاری لازم را انجام بدهند تا رقابت‌های لیگ برتر، لیگ دسته یک و سایر مسابقات با نظم و کیفیت بیشتری برگزار شود. این مسیر را ادامه خواهیم داد. خواهش‌مان این بود که به تنش زدایی کمک کنیم. به نظر می‌رسد در مدت اخیر این بیانیه‌نویسی‌ها و مسائلی از این دست و حمله به تیم رقیب، فضای فوتبال را به سمت و سویی هدایت می‌کرد که در فرهنگ فوتبال کشورمان دچار مشکل شویم. از مدیران عامل استقلال و پرسپولیس و وکلای آنها دعوت شده است تا در جلسه روز دوشنبه کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند تا درباره موارد مدنظر اعضای کمیته انضباطی بحث بشود و به جمع‌بندی برسیم.» سخنگوی فدراسیون فوتبال همچنین تأکید کرد که غیبت این مدیران در جلسه تأثیری در روند کمیته انضباطی نخواهد داشت.
 
 
گل طیبی مورد توجه اسپانیایی‌ها
حسین طیبی، ملی‌پوش فوتسال ایران که در تیم بنفیکا پرتغال بازی می‌کند، در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا گل زیبایی را مقابل تیم هالادس مجارستان به ثمر رساند. این گل تکنیکی بازتاب زیادی در جهان داشت و باعث تمجید اسطوره‌های فوتسال در سراسر دنیا شد؛ از جمله «فالکائو»، ملی‌پوش سابق تیم ملی برزیل. «گوستاوو مونانا» خبرنگار و کارشناس اسپانیایی فوتسال با بازنشر فیلم این گل در صفحه شخصی خود از آن به‌عنوان بهترین گل فوتسال جهان در سال ۲۰۲۱ یاد کرد و از دنبال‌کنندگان خود خواست با تماشای صحنه آهسته این گل، از آن لذت ببرند.
 
 
واکنش صانعی به حضور دوباره در فوتسال
فدراسیون اول برادری‌اش را ثابت کند
علی صانعی، سرمربی سابق تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران در خصوص اینکه گفته می‌شود مجدداً با وی مذاکراتی برای بازگشت به تیم‌های پایه گرفته شده است، گفت: «صحبت‌هایی شده ولی اینکه رسماً مذاکره بشود نه. حرف اصلی این است که فدراسیون اول باید پول ما را تسویه و برادری‌اش را ثابت کند و بعد صحبت از تیم‌های پایه بشود. اگر در خانواده‌ام بحث تیم ملی بشود خجالت می‌کشم، چون باید دوباره مجانی کار کنیم. پول ما را بعد از چند سال و با ارزش یک چهارم کمتر پرداخت کردند و هنوز هم تسویه حساب نشده است.»
 
 
 
درباره بایناما توضیحات لازم را دادیم
واکنش پلیس فتا به پرونده بازیکن گابنی
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، بیست‌وپنجم آذر ماه آرای خود را درباره شکایت‌های صورت گرفته در مورد بازیکن گابنی باشگاه گل‌گهر سیرجان صادر کرد که بر این اساس، نتایج بازی‌های گل‌گهر مقابل سپاهان، پیکان و استقلال،
 3 بر صفر به سود حریفان اعلام شد. در گزارش کمیته انضباطی اشاره شده است که پلیس فتا درباره ایمیل‌های ارسالی به فدراسیون فوتبال، گزارش 51 صفحه‌ای ارائه کرده است. این پرونده قرار است در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال بار دیگر بررسی شود.
سرهنگ رامین پاشایی، معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا درباره پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر سیرجان گفت: «پلیس فتا با بررسی کارشناسی و پیگیری از امور مربوطه پاسخ استعلام فدراسیون فوتبال را داد. ما جواب هر چیزی را که نیاز بود، دادیم. این فدراسیون فوتبال است که باید پاسخگوی افکار عمومی برای پرونده مذکور باشد. ما آنچه را که برای استعلام خواسته بودند، پاسخ دادیم.»
 
 
حریف تیم ملی، 11 بهمن در تهران
مهاجم برزیلی امارات به ایران می‌رسد
تیم ملی فوتبال امارات قصد دارد برای حفظ آمادگی خود جهت حضور در دو دیدار حساس از دورهای هفتم و هشتم مرحله مقدماتی جام جهانی، اردوی بلند مدتی را برگزار کند. ضمن اینکه دو بازیکن مصدوم و کلیدی اماراتی‌ها نیز به میادین بازگشته‌اند. نشریه الاتحاد نوشت کادر فنی تیم ملی امارات با هدایت مارویک هلندی پیش از اعلام لیست تیم ملی این کشور برای دیدارهای مقدماتی جام جهانی در بهمن ماه، رقابت‌های هفته یازدهم و دوازدهم لیگ حرفه‌ای این کشور، ادنوک لیگ را به تماشا نشست تا بازیکنان مدنظر خود را به تیم ملی دعوت کند.
 تیم ملی امارات قرار است 7 بهمن ماه در ورزشگاه آل مکتوم، استادیوم خانگی النصر به مصاف سوریه برود و یک روز پیش از این بازی راهی تهران می‌شود تا در تاریخ 12 بهمن با ایران دیدار کند. دیدارهای هفته یازدهم و دوازدهم ادنوک لیگ شاهد بازگشت قدرتمند فابیو لیما و علی صالح بود ضمن اینکه تعدادی از بازیکنانی که در جام ملت‌های عربی به‌دلیل مصدومیت غایب بودند، برای تیم‌های باشگاهی خود به میدان رفتند.
 
 

 


Page Generated in 0.0048 sec