printlogo


کد خبر: 240038تاریخ: 1400/10/13 00:00
شاه‌محمدی: اعتقادی به طلسم در فوتبال ندارم
بیرانوند با انگیزه به درد پرسپولیس می‌خورد

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
جمشید شاه‌محمدی مهاجم سرزن و بلندقامت پرسپولیس از شرایط این فصل تیم سرخپوش پایتخت صحبت می‌کند و با تمام کمبودهایی که در تیم این فصل پرسپولیس می‌بیند باز هم این تیم را شانس اول قهرمانی لیگ برتر می‌داند.
 
طلسم پرسپولیس بالاخره در اراک شکسته شد. در این رابطه و برد مقابل سپاهان چه نقد فنی دارید؟
 سپاهان تیم خیلی خوب و پر مهره‌ای است اما با وجود این پرسپولیس واقعاً بازی بهتر و هوشیارانه‌ای‌ را ارائه داد و یکی از بهترین بازی‌های لیگش را مقابل سپاهان به نمایش گذاشت. بازیکنان پرسپولیس برای بازی مقابل سپاهان و برد انگیزه خیلی بالایی داشتند و با بهترین شکل تیمی، تیم اصفهانی را شکست دادند. کسب این سه امتیاز برای پرسپولیس به لحاظ روحی روانی و امتیازی بسیار مهم بود که خوشبختانه سرخپوشان به این مهم رسیدند و خودشان را بالاتر از سپاهان در جدول قرار دادند. در خصوص طلسم هم باید بگویم که اعتقادی به طلسم و مسائلی از این دست ندارم و معتقدم پرسپولیس پیروز شد چون بهتر از سپاهان ظاهر شد و طرح و برنامه بهتری نسبت به تیم سپاهان برای دفاع و حمله داشت. در رابطه با انجام بازی در اراک هم باید بگویم که انجام بازی در اراک هیچ توجیهی نداشت چون وقتی تماشاگری نبود و حساسیت‌ها هم در کمترین درجه خودش قرار داشت انجام بازی در شهر اراک هیچ توجیهی به لحاظ فنی و بقیه موارد نداشت.
بازگشت سیدجلال چه نقشی در خط دفاعی پرسپولیس داشت؟
 مسلماً بازگشت سیدجلال نظم تیم را خیلی بهتر ساخت و در واقع استحکام بیشتری به خط دفاعی تیم سرخپوش داد هر چند که من جدا از بحث دفاع میانی که شرایط خوبی دارد شخصاً معتقدم مدافعان کناری پرسپولیس باید در همه وظایف دفاعی و هجومی‌شان بهتر ظاهر شوند چه بسا که در دفاع راست به طور مثال مهدی شیری در دفاع خیلی خوب کار می‌کند اما در کارهای تهاجمی دفاع راست ایده‌آلی نیست. در دفاع چپ هم شجاعی به لحاظ کارهای هجومی عالی کار می‌کند اما در کارهای دفاعی خیلی ایده‌آل نیست همین مسأله به شکل متفاوتی برای سعید آقایی هم وجود دارد.
به نظر می‌رسد شاید فرجی بتواند این مشکل را کمتر کند.
 بله فرجی توانایی بازی در دفاع چپ و راست را هم دارد و در دفاع حتماً می‌تواند موفق عمل کند اما نکته مهم اینجاست که اگر در کارهای هجومی هم فرجی بتواند شکل خوبی داشته باشد حتماً می‌توان روی او به‌عنوان مدافع کناری حساب ویژه‌ای مانند پست دفاع میانی باز کرد.
در خط میانی و حمله با تغییراتی که به وجود آمده شرایط را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 من فکر می‌کنم هنوز عیسی و عبدی در خط حمله خیلی با یکدیگر هماهنگ نیستند ضمن اینکه معتقدم پرسپولیس به یک مهاجم بلندزن و سرزن نیاز قطعی دارد که باید مهاجمی با این ویژگی‌های فنی را جذب کند. مهاجم ایرانی آزادی هم فعلاً وجود ندارد به همین دلیل حتماً نیاز است که مهاجمی خارجی و گره‌گشا برای خط حمله پرسپولیس جذب شود.
در رابطه با احتمال بازگشت بیرانوند چه نظر فنی دارید؟
 علیرضا بیرانوند دروازه‌بان خوبی است که چهار سال خیلی خوب را در پرسپولیس سپری کرد و با درخشش در این تیم به اروپا رفت. حتماً بیرانوند با بازگشتش می‌تواند به پرسپولیس کمک کند به شرط آنکه باز هم از انگیزه‌های بالایی برخوردار باشد چه بسا که بازی در اروپا شاید به لحاظ مالی و بقیه موارد بازیکن را تا حدودی اشباع سازد از همین رو اگر قرار به بازگشت بیرانوند است او باید از انگیزه‌های بالایی برای حضور در پرسپولیس برخوردار باشد.
در بین مدعیان قهرمانی شانس کدام تیم را برای قهرمانی بیشتر می‌دانید؟
 شاید بضاعت استقلال و سپاهان به لحاظ بازیکن کمی بیشتر از پرسپولیس باشد اما حقیقتاً به لحاظ شکل تیمی و تجربه و شخصیت قهرمانی پرسپولیس شرایط بهتری دارد به همین دلیل از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار است. جدا از این مسأله با احترام به بقیه مربیان تیم‌های مدعی من معتقدم که کادر فنی پرسپولیس واقعاً بهتر از بقیه تیم‌هاست و با عملکردش در این چند ساله نشان داده که بهترین عملکرد را دارد و قادر است عیب و ایراد تیمش را بخوبی برطرف سازد به همین دلیل من سرمربی و کادر فنی پرسپولیس را بهترین تکنسین‌های فنی در بین مربیان لیگ برتر می‌دانم.
بازی پرسپولیس مقابل تراکتور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 تراکتور شکل تیمی خوبی ندارد و به نظرم به نوعی بیمار است. تیمی که هنوز کادر فنی و بازیکنانش نتونسته‌اند خودشان را پیدا کنند و حضور مربی خارجی این تیم هم نتوانسته به تراکتور کمک کند. از همین رو من شانس زیادی برای پیروزی پرسپولیس مقابل تراکتور قائل هستم. تراکتور مربی کروات به ایران آورده اما به نظرم یکی از بهترین مربیان کرواتی که وارد ایران شد مرحوم استانکو بود که تیم ما را در آن برهه که در پرسپولیس بود به لحاظ فنی و بدنی متحول ساخت. از همین رو ما به مربیان خارجی از آن دست نیاز داریم در غیر این صورت حتماً مربیان داخلی ما بسیار بهتر از مربیان خارجی درجه چندم هستند.
در رابطه با بازی سوپرجام چه نظری دارید؟
 فولاد تیم خوبی است اما این تیم قدرت سال‌های قبلش را ندارد به همین دلیل من شانس زیادی برای قهرمانی پرسپولیس در سوپر جام قائل هستم.

Page Generated in 0.0055 sec