printlogo


کد خبر: 240034تاریخ: 1400/10/13 00:00
پرسپولیس – تراکتور بازی سابقاً بزرگ
مدعی قهرمانی مدعی سقوط!

ایران ورزشی- زمانی نه چندان دور بازی پرسپولیس مقابل تراکتور بعد از مصاف با بزرگانی مثل استقلال و سپاهان در قواره بازی‌های مهم و حساس فصل سرخ‌ها قرار می‌گرفت و هزاران تماشاگر را به ورزشگاه می‌کشاند اما حالا نه تنها خبری از تماشاگر نیست بلکه به‌دلیل قرار گرفتن تیم تبریزی در سراشیبی سقوط این مسابقه از اهمیت و اعتبار قبلی ساقط شده و در زمره یکی از بازی‌های معمولی لیگ جای می‌گیرد.
البته حتی اگر این ذهنیت نزد اهالی فوتبال و رسانه‌ها وجود داشته باشد هر دو تیم این بازی را به چشم یک فینال نگاه می‌کنند و حساسیت‌های جدولی در حساس شدن این بازی تأثیر زیادی گذاشته است. تراکتور حتی با حضور زوونیمیر سولدو نتوانست از آن نوسان ابتدای فصل فرار کند و به نوعی اوضاع بدتر هم شد تا جایی که حالا این تیم پرهوادار در رده سیزدهم جدول جای دارد و با دو تیم چهاردهم و پانزدهم هم‌امتیاز است! در واقع تیمی که طی فصول گذشته گاهی اوقات کاندیدای قهرمانی بود و بعضاً سهمیه آسیایی می‌گرفت حالا کاندیدای سقوط به حساب می‌آید و این تراکتور سولدو را در شرایطی بحرانی مقابل پرسپولیس یحیی قرار می‌دهد.
تراکتور در 5 بازی قبلی چهار باخت و تنها یک برد داشته تا اوضاعش با مربی کروات خراب‌تر شود. البته بازگشت محمدرضا اخباری به درون دروازه شاید باعث شود این تیم از محلی که لطمه زیادی خورده بود تا حدودی مطمئن شود. واسعی دیگر بازیکنی که مورد غصب سولدو قرار گرفته بود هم به ترکیب برگشته اما اکبر ایمانی نمی‌تواند مقابل پرسپولیس بازی کند.
در اردوی پرسپولیس اما غیر از هنانوف و پاکدل حالا امید عالیشاه هم مصدوم است و به بازی امروز نمی‌رسد. با وجود این پرسپولیس که نمی‌خواهد از استقلال عقب‌تر بیفتد و فاصله‌اش با سپاهان را حفظ کند دنبال این پیروزی خانگی است. تیم یحیی بعد از دو تساوی مقابل استقلال و هوادار سه برد پیاپی مقابل پیکان، ذوب‌آهن و سپاهان به دست آورده که این آخری شرایط روانی تیم را تکان اساسی داد و سرخ‌ها را به خودباوری رساند. پرسپولیس برای قهرمانی نیم فصل خیز برداشته و همچنان به کم شدن امتیاز‌های داده شده به استقلال و سپاهان دلخوش است اما خودش حق کوتاه آمدن مقابل تراکتور را ندارد.

Page Generated in 0.0049 sec