printlogo


کد خبر: 240032تاریخ: 1400/10/13 00:00
مشکلات بازیکنان پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل
طلب قرارداد جای خود می‌بریم چرا پاداش نمی‌دهید؟

گزارش
محمدقراگزلو    
 
تمرین دیروز پرسپولیس نشان از حال و هوای خوب بازیکنان و کلیت تیم داشت. بازیکنان سرحال و آماده به نظر می‌رسیدند و دوز شوخی و خنده در تمرین بالا بود. تیم از نظر روانی شرایط خوبی برای بازی امروز دارد و از حیث کیفیت فنی و بدنی هم شرایط برای یک نمایش همسنگ مدافع عنوان قهرمانی مهیاست.
 
قهرمانی نیم فصل را می‌خواهیم
پرسپولیسی‌ها می‌گویند شرایط تیم برای قهرمانی نیم فصل مهیاست و با وجود اینکه همین حالا سه امتیاز اختلاف تا صدر جدول دارند اما رسیدن به این عنوان شدنی است. دیروز تمرین پرسپولیس آنقدر مسنجم و پرنشاط برگزار شد که می‌شد از دل این تمرین عزم تیم برای رسیدن به‌عنوانی که همه دنبالش هستند را پیدا کرد؛ صدرنشینی تا قبل از تعطیلات نیم فصل. تعطیلاتی که بعد از سه بازی باقیمانده از نیم فصل اول به علاوه یک مسابقه از نیم فصل دوم شروع خواهد شد.
 
تغییر محل اردو، اقدام مثبت باشگاه
در میان این همه اخبار بد و منفی که هر هفته پیرامون پرسپولیس وجود دارد دیروز بالاخره یک خبر خوب هم شنیدیم و آن تغییر محل اردوی تیم بود. پیش از این پرسپولیس برای بازی‌های خانگی‌اش به هتل اوین می‌رفت که بازیکنان و مربیان از شرایط بهداشتی و امکانات اتاق‌هایشان در این هتل اصلاً راضی نبودند و به باشگاه فشار آوردند تا هتل تغییر کند که این فشار جواب داد. حالا برای دومین بار است که پرسپولیس به هتل پارسیان آزادی می‌رود. هتلی که چسبیده به هتل قبلی است اما امکانات و شرایطش کاملاً با هتل قبلی تفاوت دارد و اعضای تیم کاملاً از شرایط راضی‌اند.
 
قراردادها عقب افتاده اما کسی غر نمی‌زند
در تمرین پرسپولیس و رختکن تیم خبری از غر زدن و عصبانیت نیست و این کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسد! این اتفاق در حالی می‌افتد که بازیکنان و مربیان پرسپولیس به ازای بردهای این فصل‌شان تاکنون پاداشی دریافت نکرده‌اند. البته این مسأله با توجه به دریافتی نامتناسب مبلغ قراردادها شاید هم طبیعی به نظر برسد. باشگاه پرسپولیس تاکنون یک پرداختی 5 درصدی و یک پرداختی 15 درصدی به اعضای تیم داشته در حالی که طبق فرمولی که در قرارداد هر یک از مربیان و بازیکنان موجود است این پرداختی باید بیشتر می‌شد تا جایی که تا پایان نیم فصل باشگاه طبق قرارداد باید 70 درصد پرداختی می‌داشت. در عین حال صدری قول داده بود تا پایان آذر 10 درصد دیگر از رقم قراردادها را پرداخت کند که با گذشت حدود دو هفته از این قصه هنوز خبری از پرداختی نیست. مربیان که همیشه سکوت کرده‌اند اما بازیکنان هم اعتراضی به این مسأله ندارند و بدون غر زدن تمرین می‌کنند.
 
 
7 برد بدون ریالی پاداش
در حالی که بازیکنان اعتراضی به عقب افتادن پرداختی قراردادهایشان ندارند اما درباره پاداش نگرفتن بعضاً حرف می‌زنند. البته اعتراضی در میان نیست اما وقتی از پاداش‌ تیم‌های دیگر خبردار می‌شوند ذهن‌شان تا حدودی درگیر می‌شود. پرسپولیس تا اینجای فصل 7 برد داشته اما اعضای تیم ریالی بابت این بردها پاداش نگرفته‌اند. این در حالی است که برخی تیم‌های صنعتی پاداش‌های کلانی بابت هر برد به بازیکنان و مربیان‌شان می‌دهند. برای مثال مس رفسنجان برای مساوی مقابل پرسپولیس به هر کدام از اعضای تیم نفری 10 میلیون تومان داد یا سپاهان برای برد مقابل پرسپولیس نفری 100 میلیون پاداش گذاشته بود که این رقم در بازی فصل قبل 80 میلیون بود. این اتفاق در شرایطی رقم می‌خورد که پرسپولیسی‌ها برای هر برد فصل قبل چیزی حدود 3 تا 4 میلیون پاداش گرفتند و این فصل هم که خبری از پاداش نشده. عجیب اینکه بازیکنان با وجود رقم قراردادهایشان که بعضاً سنگین هم هست بشدت دنبال این پاداش‌ها هستند و با توجه به اینکه این پاداش‌ها خیلی به چشم‌شان می‌آید در صورت دریافت پاداش از این‌رو به آن رو می‌شوند و کیفیت فنی بهتری ارائه خواهند داد. به گفته مربیان تیم پاداش می‌تواند در نقش مسکن عمل کرده و حال تیم را خوب کند. بنابراین تزریق شدن پول قبل از هر بازی می‌تواند روی کیفیت تیم در مسابقات تأثیر مثبت بگذارد که این مسأله دیروز اتفاق نیفتاد. این پاداش برای بازیکنی که 5 فصل متوالی قهرمان شده می‌تواند یک عامل انگیزشی مناسب باشد اما صدری با توجه به مشکلات مالی باشگاه نتوانسته این مهم را عملی کند.
 

 


Page Generated in 0.0055 sec