printlogo


کد خبر: 240026تاریخ: 1400/10/13 00:00
اکبری: استقلال یک«پلی میکر» دیگر می‌خواهد

 
یدالله اکبری هافبک بازیساز و تکنیکی سابق استقلال در خصوص شرایط این تیم صحبت می‌کند و با وجود صدرنشینی تیم آبی‌پوش پایتخت اضافه شدن یک بازیکن طراح و تغییراتی در روش بازی این تیم را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌داند.
 
تحلیل فنی‌تان از استقلال این فصل چیست؟
 استقلال جایگاه خوبی در صدر جدول دارد که این امر را مرهون نتایج خوبی است که از ابتدای فصل گرفته و امتیازات خوبی که تاکنون جمع کرده است، با وجود این و تمام مزیت‌هایی که استقلال دارد این تیم باید در خط حمله با قدرت بیشتری کار کند، به همین دلیل در فاز حمله استقلال مقداری در این جناح کار دارد، هر چند در خط دفاع مهره‌های دفاعی‌اش عالی کار کرده و عملکرد خیلی خوبی داشته‌اند.  سیستم استقلال به گونه‌ای است که در زمان حمله مهره‌های زیادی در این فاز شرکت نمی‌کنند. مسأله‌ای که شاید برای استقلال به‌عنوان مدعی اصلی قهرمانی چندان جالب نباشد، چه بسا دیدیم که تیمی مانند استقلال بعد از زدن گل به فولاد تا حدودی دنبال وقت‌کشی بود. استقلال تیمی است که باید تا دقیقه نود کوبنده ظاهر شود و حریفان را تحت فشار قدرت خودش قرار دهد نه اینکه بعد از اینکه گل زد به‌ دنبال کارهای تدافعی و اتلاف وقت و مسائلی از این دست باشد.
ایراداتی در رابطه با فاز تهاجمی به استقلال گرفتید، در این رابطه بیشتر توضیح می‌دهید؟
 استقلال در خلق موقعیت خیلی خوب عمل نمی‌کند مضاف بر اینکه وینگرهای استقلال هم در زمان حمله باید به شکل بهتری مشارکت کنند و مدافعان کناری حریفان را دور زده و بهتر اقدام کنند. در استقلال مهدی‌پور خوب بازی می‌کند اما این بازیکن توانا باید بیشتر در حملات شرکت کند یا حتی زبیر نیک‌نفس هم که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند حتماً باید در حمله مشارکت بیشتری داشته باشد تا استقلال در زمان حمله بیشترین نفرات را داشته باشد. دقیقاً مانند زمان بازیگری خود من که با 8-7 بازیکن حمله می‌کردیم و تیم‌های حریف را تحت فشار قرار می‌دادیم.
در رابطه با بازی حساس استقلال مقابل تیم آلومینیوم اراک چه صحبتی دارید؟
 بازی در اراک دیدار خیلی سختی برای استقلال محسوب می‌شود. بازی که به لحاظ امتیازی برای استقلال بسیار حایز اهمیت است و حتی بیشتر از شش امتیاز ارزش دارد، چه بسا که با برد در مقابل تیم اراک استقلال می‌تواند عنوان قهرمانی نیم فصل را به خودش اختصاص دهد و با شرایط بهتری برای نیم فصل دوم بجنگد.
کمبودهای استقلال را در بازی‌هایی که انجام داده در چه پستی می‌دانید؟
 استقلال جدا از مهدی‌پور که در خط میانی خوب بازی می‌کند به یک هافبک و پلی‌میکر ششدانگ دیگر نیاز دارد تا با قدرت بازیسازی این دو بیشترین موقعیت برای مهاجمان ساخته شود.
در رابطه با قرعه استقلال و شانس این تیم برای قهرمانی چه نظری دارید؟
 پیکان تیم بدی نیست اما استقلال می‌تواند از سد این تیم بگذرد، مضاف بر اینکه با شرایط خوبی که استقلال از آن بهره می‌برد حتماً باید از این جام برای قهرمانی در جام حذفی استفاده کند و از این راه کوتاه برای قهرمانی بیشترین بهره را ببرد.

Page Generated in 0.0055 sec