printlogo


کد خبر: 240022تاریخ: 1400/10/13 00:00
سوژه

 سیاوش متولد سال 1370 است
یزدانی و مرادمند فصل بعد سربازند!
انتشار کارت مربوط به حضور در جلسه امتحان سیاوش یزدانی از سوی برخی صفحات مجازی سبب به وجود آمدن شائبه‌هایی شده. در تصویر منتشره سن سیاوش یزدانی 1369 قید شد که انتشار این تصویر جعلی حضور یزدانی در ترکیب استقلال را غیر قانونی جلوه می‌داد اما بعد از این ماجرا تصویر کارت ملی مدافع استقلال در فضای مجازی دست به دست شد تا مشخص شود این بازیکن هیچ مشکلی برای همراهی استقلال در لیگ برتر ندارد. طبق قوانین سازمان لیگ بازیکنان ملی‌پوش می‌توانند تا 30 سالگی از خدمت سربازی معاف شوند که بر اساس همین قانون هنوز موعد انجام سربازی یزدانی فرا نرسیده است و این بازیکن می‌تواند تا روزی که 30 سالگی‌اش تمام نشده همچنان برای استقلال بازی کند. فصل بعد اما یزدانی به طور قطع قادر به حضور در ترکیب استقلال نخواهد بود و باید دوران مقدس سربازی را در یک تیم نظامی پشت سر بگذارد که از همین حالا صحبت از حضور قطعی او در تیم فجر می‌شود. در کنار او محمد‌حسین مرادمند نیز باید دوران خدمت مقدس سربازی را در یک تیم نظامی سپری کند. مرادمند که ملی‌پوش هم نیست در فروردین ماه به طور قطع مشمول خواهد شد و آن زمان باید منتظر تصمیم نهادهای مرتبط درباره ادامه فعالیت او در استقلال بود. اگر در این راستا مشکلی در میان نباشد، مرادمند تا پایان لیگ برتر برای استقلال به میدان خواهد رفت اما اگر نهادهای مرتبط این حضور را نپذیرند مدافع استقلال باید بلافاصله خودش را به محل خدمتش معرفی کند. با توجه به حضور فجر‌سپاسی در لیگ برتر، حضور این دو مدافع در فصل بعد لیگ برتر در ترکیب فجر قطعی است و استقلال نمی‌تواند از وجود آنها سود ببرد.
 البته زمزمه‌هایی درباره اخذ مجوز برای برخی تیم‌ها از جمله استقلال به گوش می‌خورد که این اخبار صحت ندارد و بدون شک باشگاه‌هایی همچون استقلال یا پرسپولیس مجاز به گرفتن بازیکن مشمول نخواهند بود و نظام وظیفه تنها حضور بازیکنان فوتبال در تیم‌های نظامی را به ‌عنوان تأییدی بر انجام خدمت سربازی می‌داند.
 
 
 تمام نگاه مجیدی به جیب داور بازی !
روز سخت خورشیدی میان فریادهای فرهاد و خطیبی
کمیته داوران اسامی داوران هفته سیزدهم را اعلام کرد و بر اساس آن اشکان خورشیدی قرار است بازی امروز (استقلال و آلومینیوم اراک) را سوت بزند. داور 42 ساله لیگ که اهل ساری است و یکی از داوران طراز اول لیگ محسوب می‌شود. خورشیدی البته از ابتدای فصل در لیگ حضور نداشت، این داور شمالی در تست ابتدایی قبل از لیگ موفق نشد و چند هفته‌ای بیرون ماند تا در نهایت قبل از بازی دربی تست داد و توانست همراه چهار داور دیگر موفق به پاس کردن تست خود شود و به جمع داوران دیگر لیگ اضافه شد، این داور از نظر کمیته داوران یکی از مهره‌های اصلی داوری محسوب می‌شود و بدون شک روی او برای بازی‌های بزرگ حساب باز می‌کنند. خورشیدی البته از جمله داورانی است که چند وقتی به‌دلیل حساسیت امیر قلعه‌نویی وارد جنجال شد و سعی کرد به همراه چند داور بزرگ لیگ به فدراسیون اعتراض کند تا مسئولان فدراسیون جلوی اعتراضات بیش از حد او را بگیرند، حالا اما بعد از سیزده هفته از لیگ برتر دوباره این داور شمالی یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ را سوت می‌زند و قطعاً در بازی امروز کار سختی را پیش رو دارد! از طرفی فرهاد مجیدی که روی داوری‌های لیگ حساس است و دلش نمی‌خواهد با یک سوت اشتباه، تیمش از صدر جدول پایین بیاید و در سوی دیگر میدان هم رسول خطیبی حضور دارد که او هم نسبت به داوری‌ها ساکت ننشسته و مربی است که ید طولایی در اعتراض به داوری دارد در چنین شرایطی اشکان خورشیدی کارش سخت خواهد شد و باید قضاوت درستی در بین بالای جدولی‌ها داشته باشد. این روزها فرهاد مجیدی روی دور شانس است و نمی‌خواهد نوار پیروزی‌های تیمش در اراک و توسط تیم خطیبی پاره شود.

 


Page Generated in 0.0076 sec