printlogo


کد خبر: 240021تاریخ: 1400/10/13 00:00
رشیدی:مشکل رشید روحی و روانی است
خطیبی - مجیدی رانـد اول
استقلال اگر می‌خواهد خود را به مدعی جدی لیگ بیست و یکم تبدیل کند، باید تاکتیک‌های هوشمندانه‌تری را به اجرا بگذارد و از حیث ایجاد موقعیت گل نیز به ارتقای جایگاه خود میان تیم‌های لیگ برتر مبادرت کند

در نگاه اول تصور می‌شد فرهاد مجیدی و رسول خطیبی در قامت سرمربی در لیگ برتر با هم برخورد کرده‌اند اما در تاریخچه لیگ برتر هیچ تقابلی میان این دو به‌عنوان سرمربی ثبت نشده است. بازی امروز در حقیقت اولین تجربه مجیدی و خطیبی برابر یکدیگر است. دیداری فوق‌العاده حساس و سرنوشت‌ساز برای هر دو تیم. استقلال بدون شک اگر برنده این بازی باشد، شانس و اقبال بسیاری برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل خواهد داشت و اگر آلومینیوم اراک که بازی قبل مقابل صنعت نفت آبادان را به شکلی عجیب واگذار کرد، پیروز بازی باشد، نقطه عطفی در بازگشت دوباره‌اش به جمع مدعیان خواهد بود.
آلومینیوم اراک از ابتدای لیگ بیست و یکم با کسب نتایج مطلوب چشم‌ها را به سوی خود خیره کرد اما این تیم در هفته‌های اخیر سیر نزولی را پیموده و نتوانسته همچون هفته‌های آغازین پیش برود. با این حال رسول خطیبی نیک می‌داند که اگر مقابل استقلال به برتری برسد، با یک تیر چند نشان را هدف قرار خواهد داد و دوباره در ردیف تیم‌های مدعی کسب سهمیه قرار خواهد گرفت.
خطیبی به جهت حفظ اعتبار مربیگری‌اش هم که شده نیاز مبرم به پیروزی در این بازی دارد. هر چند که یک تساوی هم برای آنها نتیجه مطلوبی محسوب می‌شود. به هر شکل آلومینیوم امروز با تیمی بازی دارد که در هفته‌های اخیر توانسته صدرنشینی خود را حفظ کند و با ‌وجود ارائه برخی نمایش‌های کسالت‌بار بالاترین رتبه جدول را مال خود کند و از لحاظ امتیازی بهترین تیم لیگ باشد.
آری، استقلال از بعد امتیازی اکنون بهترین تیم لیگ برتر است و به لطف برخورداری از یک خط دفاع کم نقص توانسته جایگاه رفیعی را در لیگ به خود اختصاص دهد اما پرواضح است که استقلال با ادامه این روند مشکلات بزرگی را پیش روی خود خواهد دید و بعید است که با این سیاق فنی بتواند تا پایان فصل در همین جایگاه باشد.
در بازی با فولاد خوزستان هرگز تیم فرهاد مجیدی را استوار و دارای قابلیت‌های فنی مطلوب ندیدیم. در آن بازی تیم مجیدی تنها روی یک شوت دقیق مهدی مهدی‌پور توانست دروازه حریف را باز کند وگرنه به لحاظ شکل بازی سطح بسیار نازلی داشت و هرگز در حد و اندازه صدرنشین لیگ برتر ایران ظاهر نشد.
در واقع استقلال اگر می‌خواهد خود را به مدعی جدی لیگ بیست و یکم تبدیل کند، باید تاکتیک‌های هوشمندانه‌تری را به اجرا بگذارد و از حیث ایجاد موقعیت گل نیز به ارتقای جایگاه خود میان تیم‌های لیگ برتر مبادرت کند. این استقلال بی‌تعارف در صدر جدول دوام نخواهد داشت و هر اندازه که در خط دفاع سختگیر باشد و سد سدیدی را مقابل رقبا حائل کند، اما اگر نتواند در موقعیت‌سازی مطلوب عمل کند، بی‌شک با بحران فنی مواجه خواهد شد.
بازی با آلومینیوم اراک در حقیقت عالی‌ترین مجال ممکن برای فرهاد مجیدی است تا به همه ثابت کند تیم قابل احترامی را در همه خطوط و نه فقط در بخش دفاعی به لیگ برتر آورده است. پیروزی مقابل آلومینیوم با ارائه فوتبالی جذاب و سرشار از موقعیت‌های گلزنی اعتبار بیشتری به صدرنشینی استقلال خواهد بخشید و برخی انتقادها را نیز از پیرامون مجیدی و بازیکنانش دور خواهد کرد.
 
نگاه به ترکیب استقلال
حضور سیدحسین حسینی را مانند بازی‌های قبل باید در قفس توری استقلال قطعی دانست. سید‌حسین مرد اول استقلال خواهد بود. در خط دفاع اما در غیاب مرادمند از مثلث محمد دانشگر، سیاوش یزدانی و عارف آغاسی استفاده خواهد شد. در خط میانی نیز مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده، زبیر نیک‌نفس و جعفر سلمانی به میدان خواهند رفت. آرمان رمضانی و رودی ژستد نیز در خط حمله به کار گرفته خواهند شد. البته ارسلان مطهری هم یکی از شانس‌های جدی بازی در ترکیب اصلی خواهد بود.
 

Page Generated in 0.0046 sec