printlogo


کد خبر: 240007تاریخ: 1400/10/13 00:00
رویای مادرید محقق می‌شود؟
2022، به‌نام امباپه به کام مادرید

یادداشت
کریس وینتربرن     
 
سال 2022 رسماً شروع شده و ماجرای انتقال کیلیان امباپه به آخر می‌رسد، یا این طرف یا آن طرف. امباپه حالا قانوناً می‌تواند با رئال مادرید و در واقع باشگاه دیگری وارد مذاکره شود و حتی پیش‌قرارداد امضا کند.
پاری‌سن‌ژرمن همچنان امیدوار است که این مهاجم فوق‌العاده بااستعداد از این تیم جدا نشود اما شن‌های باقی‌مانده در سمت پاریسی‌ها رو به پایان است و این یعنی تیم فرانسوی کم کم اختیار خود در مورد این بازیکن را از دست می‌دهد. لئوناردو، موریسیو پوچتینو و ناصر الخلیفه حتی با محدودیت بیشتری مواجه هستند چون تلاش می‌کنند قطار امباپه در هر جایی متوقف شود جز مادرید.
 
قراردادی با پنج سال سابقه
امباپه بازی قرارداد را عالی انجام داد، خودش کنترل سرنوشتش را به دست گرفت و حالا می‌تواند دقیقاً مقصد بعدی‌اش را انتخاب کند. تنها راه امباپه برای خروج از پاریس از طریق در قانون بوسمن بود که رئال مادرید ماه‌ها است آن را باز نگه داشته. سفیدها پنج سال قبل او را می‌خواستند، امباپه وقتی در موناکو می‌درخشید یعنی در فروردین 1396 عکس یک روزنامه مارکا شد. او گفته بود وقت مناسبی برای رفتن به رئال مادرید نیست، اما حالا زمانش فرا رسیده است.
 
بازگشت رئال مادرید
امباپه همیشه رویای پوشیدن پیراهن سفید رئال مادرید را در سر داشته و او حالا می‌خواهد با کنارزدن ثروت پاریسی‌ها به این آرزویش برسد. کورسوی امیدی در اردوی پاری‌سن‌ژرمن وجود دارد برای اینکه راهی برای نگه داشتن او پیدا کنند.
با فرض اینکه رئال مادرید با امباپه قرارداد ببندد، سفیدها بزرگترین ستاره حال حاضر جهان فوتبال را به خدمت می‌گیرند که باارزش‌ترین بازیکن دهه آینده خواهد بود. او بزرگترین کهکشانی نسل فعلی است. امضای قرارداد با امباپه رئال مادرید را یک بار دیگر مرکز توجه جهان فوتبال می‌کند و انتظارات در لیگ قهرمانان دیگر دوباره دور از دسترس نخواهد بود.
 باید صبور بود
در دفتر اصلی باشگاه رئال مادرید در والده بباس، میزان قابل توجهی از اطمینان وجود دارد برای اینکه امباپه در سال 2022 بازیکن این تیم می‌شود در عین حال امکان ندارد که به‌صورت علنی و رسمی به این زودی انتقال صورت بگیرد. حتی اگر در نظر نگیریم که دو تیم قرار است در نخستین مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل یکدیگر قرار بگیرند، اعلام زودهنگام انتقال امباپه به مادرید به نفع هیچ کس نیست.
روابط میان دو باشگاه به‌دلیل تلاش رئال برای جذب امباپه در پنجره نقل و انتقالات تابستان به تیرگی گراییده و این در تضاد آشکار است با هدف تیم اسپانیایی که می‌خواست رابطه دوستانه خود را با پاری‌سن‌ژرمن حفظ کند و مرتباً تلاش برای جذب نیمار در این سال‌ها را انکار و تکذیب می‌کرد.
به خاطر بازی لیگ قهرمانان احتمالاً رؤسای دو باشگاه با یکدیگر دیدار می‌کنند اما سخت می‌شود تصور کرد چیزی جز جو خصمانه در این دیدار باشد. موقعیت فلورنتینو پرس در پروژه سوپرلیگ اروپا هم فاصله میان صدرنشین لیگ اسپانیا با فرانسه را بیشتر کرد. این رقابتی بوده که این اواخر بین دو باشگاه شکل گرفته و عبارت «یک یورو هم به پاری‌سن‌ژرمن نمی‌دهیم» در هفته‌های اخیر بارها در راهروهای والده بباس شنیده شده است.
با قانون بوسمن نباید مشکلی پیش بیاید اگرچه رئال مادرید باید پکیج وسوسه‌انگیز مالی برای این بازیکن آماده کند و پاداش و دستمزد قابل توجهی برایش در نظر بگیرد.
کارلو آنچلوتی هم باید راه حلی پیدا کند برای اینکه جای خوبی در ترکیب تیمش برای امباپه به وجود آورد اما قطعاً این مسأله جذابی است.
منبع: مارکا
 
 

Page Generated in 0.0071 sec