printlogo


کد خبر: 240005تاریخ: 1400/10/13 00:00
دردسرهای منچسترسیتی مقابل آرسنال 10 نفره
شاگرد از استاد زهر چشم گرفت

ورزشگاه امارات لندن در روز اول از هفته بیست‌و‌یکم لیگ برتر انگلیس صحنه برگزاری یکی از جذاب‌ترین نبردهای فصل بود؛ آرسنال - منچسترسیتی. این بازی تقابل پپ گواردیولا با دستیار و شاگرد سابقش میکل آرتتا بود. نبرد مربیان اسپانیایی اگرچه با نتیجه 2 بر یک به سود پپ گواردیولا و شاگردانش تمام شد اما آرتتا هم که تیمش از دقیقه 59 با یک اخراجی بازی می‌کرد و تا دقیقه سوم وقت‌های تلف شده هم توانسته بود یک امتیاز از مدافع عنوان قهرمانی بگیرد، حسابی استاد سابقش را به دردسر انداخت.
 
دردسر مدافعان
منچسترسیتی یکی از تیم‌هایی بوده که در این فصل به لطف درخشش مدافعان کناری‌اش نتایج خوبی گرفته. ژوائو کانسلو دفاع راست پرتغالی این تیم به همراه ترنت الکساندر آرنولد از لیورپول و ریس جیمز از چلسی بهترین مدافعان کناری این فصل جزیره بوده‌اند ضمن اینکه کایل واکر دیگر مدافع سیتی هم از ثباتی قابل قبول برخوردار بوده است. دیگر بازیکنان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر هم کارشان را بخوبی انجام دادند تا موفقیت تیم پپ گواردیولا تضمین شود. مقابل یک آرسنال آماده و روی فرم اما، مدافعان کناری سیتی واقعاً به زحمت افتادند. کانسلو بارها در تقابل با گابریل مارتینلی رقصانده شد در حالی که ناتان آکه هم اصلاً آن بازیکنی نبود که در بازی قبل مقابل برنتفورد دیدیم چرا که بوکایو ساکا مهاجم جوان آرسنالی‌ها او را خیلی آزار داد. با این حال او یکی از خطرناک‌ترین موقعیت‌های حریف را از روی خط دروازه دفع کرد.
در خط میانی هم سیتی اگرچه برتر بود اما بر بازی سلطه نداشت چرا که روبن دیاس به طور مرتب به زحمت افتاد و آیمریک لاپورت هم نزدیک بود دروازه خودی را باز کند. این بازی یک آژیر خطر برای پپ گواردیولا و یک نمایش امیدوارکننده برای سایر تیم‌های لیگ برتری است که در ادامه فصل باید به مصاف سیتی بروند اما این را هم نباید فراموش کرد که تیم‌های کمی هستند که بتوانند کاری که آرسنال انجام داد را تکرار کنند چون آنها نه بازیکنان آرسنال را دارند نه سبک بازی این تیم.
 
غیبت محسوس گوندوغان
این چهارمین بازی در 5 بازی اخیر سیتی بود که ایلکای گوندوغان روی نیمکت نشست. با توجه به اینکه برناردو سیلوا و کوین د‌بروین روی فرم بوده‌اند، مشکلی پیش نیامد اما هافبک آلمانی یکی از خونسردترین بازیکنان تیم است و اگر در جو ملتهب ورزشگاه امارات به میدان رفته بود می‌توانست فشار سنگینی که در نیمه اول روی سیتی بود را کم کند.
 
VAR کارش را انجام داد
وقتی داوران و VAR کارشان را اشتباه انجام دهند به اندازه کافی چوب می‌خورند اما این بار یکی از آن شب‌هایی بود که آنها کارشان را درست انجام دادند. استوارت اتول داور مسابقه، برخورد غلط‌انداز ادرسون دروازه‌بان سیتی با مارتین اودگارد در محوطه پنالتی من‌سیتی را پنالتی تشخیص نداد و هیچ تصویر آهسته تلویزیونی هم نتوانست خلاف آن را ثابت کند هرچند که آرسنالی‌ها به این صحنه خیلی معترض بودند. در نیمه دوم هم VAR از اتول خواست که صحنه کشیده شدن پیراهن برناردو سیلوا هافبک سیتی در محوطه جریمه آرسنال را بازبینی کند و او هم پس از تماشای صحنه رأی خود را برگرداند.
  
کورس قهرمانی هنوز تمام نشده است
آرسنال شاید باخته باشد اما با بازی‌اش نشان داد که سیتی تیمی بی‌عیب‌ و ‌نقص نیست. 
اگر تیم میکل آرتتا در نیمه دوم از هم نپاشیده بود و یکی پس از دیگری تصمیمات اشتباه نمی‌گرفت، قطعاً از این بازی حداقل یک امتیاز می‌گرفت و شاید با کمی شانس بیشتر 3 امتیاز را هم می‌گرفت. چلسی حریف بعدی سیتی است و احتمالاً این تیم با تماشای نمایش حریف همشهری، به امتیاز گرفتن از مدافع عنوان قهرمانی خوشبین شده است.

Page Generated in 0.0054 sec