printlogo


کد خبر: 239944تاریخ: 1400/10/12 00:00
نامجو ‌ مطلق: از سجادی که قهرمان ملی است توقع بیشتری داشتم
شرایط برای قهرمانی استقلال مهیاست

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
مجید نامجو مطلق یکی از هافبک‌های بی‌نظیر سابق تیم استقلال و تیم ملی با افسوس از برخوردی که با یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران شده بشدت ابراز نگرانی و تأسف خودش را ابراز می‌دارد، به این بهانه و سایر مسائل مربوط به استقلال گفت‌و‌گویی با ایشان داشتیم و نظرات‌شان را جویا شدیم.
 
در رابطه با برخوردی که با حسن روشن برای ورود به ورزشگاه آزادی و تماشای بازی استقلال و فولاد شد چه صحبتی دارید؟
  واقعاً متأسفم که با اسطوره فوتبال ایران و استقلال چنین برخوردی می‌شود. در کشور آلمان و در باشگاهی مانند بایرن مونیخ برای اسطوره‌های این باشگاه نظیر بکن باوئر و چند بازیکن بزرگ دیگر این باشگاه صندلی به نام‌شان در ورزشگاه کنار گذاشته می‌شود و چه این اشخاص بیایند و چه در ورزشگاه حاضر نشوند کسی به احترام آنها در جایگاه‌شان جلوس نمی‌کند و جایگاه بسیار مرفع و خوبی در ‌شأن و شخصیت‌های فوتبالی تعریف می‌شود اما وقتی مقایسه‌ای از این برخورد‌ها با برخوردها در کشور خودمان انجام می‌شود فقط جای شرمساری باقی می‌ماند. افرادی نظیر حسن روشن بزرگ باشگاه استقلال و فوتبال ما هستند و چه آنها دعوت شوند و چه دعوت نشوند باید برای آنها جایگاه و صندلی تعریف شده در اختیارشان قرار بگیرد نه اینکه با آنها برخوردی زشت نظیر آنچه قبل از بازی استقلال مقابل فولاد رخ داد را شاهد باشیم. حسن روشن در اولین جام جهانی که تیم ملی کشورمان در آن حاضر شد برای تیم ملی ما  گل زد، به همین دلیل اصلاً روا نیست برای چنین فردی با آن رزومه درخشان چنین برخوردی انجام شود.
توقع شما برای تکرار نشدن چنین اتفاقاتی دقیقاً چیست و به چه فرد یا افرادی بازمی‌گردد؟
 برای من واقعاً جای سؤال دارد. وقتی برای وزیر ورزش ما که خودشان قهرمان ملی هستند چنین اتفاقی رخ می‌دهد، حتماً انتظار می‌رود که ایشان پیش‌قدم شده و جایگاهی را برای پیشکسوتان تعریف کنند تا دیگر شاهد برخوردهایی نظیر آنچه که با آقای روشن شد، نباشیم. البته در این بین من آن شخصی که جلوی حضور آقای روشن را گرفت و مانع حضورشان شده را مقصر نمی‌دانم چون شاید آن فرد زمانی که آقای روشن در جام جهانی گل زده اصلاً به دنیا نیامده بود و شناختی از ایشان نداشته‌اند اما به طور کلی از وزارت ورزش و مراجع بالاتر و فدراسیون این توقع را داریم که حداقل کارت یا جایگاهی را برای پیشکسوتان فوتبال ایران تعریف کنند تا احترام آنها حفظ شود. دقیقاً یادم می‌آید کلاس پنجم ابتدایی بودم که حسن روشن در جام جهانی 1978 آرژانتین با زانوی خراب و آسیب دیده برای تیم ملی کشورمان بازی می‌کرد و مردم را خوشحال می‌کرد اما متأسفانه حالا شاهدیم با چنین فردی که به آن شکل برای کشورش زحمت کشیده اینگونه برخورد می‌شود.
در رابطه با استقلال و شرایط این تیم که در صدر قرار گرفته چه نظری دارید؟
  استقلال تیمی جوان و بسیار خوب است که نیاز به زمان دارد. در رأس این تیم هم فرهاد مجیدی قرار گرفته که حالا تجربه بیشتری دارد و با سلیقه خودشان تیمی جوان را در اختیار گرفت و تیم را خودش بست و از ابتدای فصل هم شخصاً بالای سر تیم حضور کاملاً مثبتی داشت. در فوتبال هم ما دو بخش تیم داریم، اینکه گروهی برای قهرمانی می‌جنگند و گروهی از تیم‌ها هم برای ارائه فوتبال خوب و تهاجمی به مصاف حریفان می‌روند. در این بین استقلال خیلی حرفه‌ای برخورد کرده و شکستی تاکنون نداشته و با کمترین گل خورده تمام شرایط لازم برای صدرنشینی و قهرمانی را دارد.
با این تفاسیر استقلال می‌تواند طلسم قهرمان نشدن چند ساله‌اش در لیگ برتر را بشکند؟
 امیدوارم این اتفاق خوب بیفتد و تماشاگران استقلال بعد از چند سال شاهد قهرمانی تیم محبوب‌شان در لیگ باشند و با شرایطی که ما در لیگ شاهدیم بهترین شرایط برای قهرمانی تیم استقلال مهیاست.
بازی‌های خوب استقلال در نیم فصل دوم هم ادامه پیدا خواهد کرد؟
  شرایط استقلال شرایط بسیار خوبی است و تیم در مسیر خوبی قرار گرفته و حرکت می‌کند. با وجود این و شرایطی که می‌بینیم استقلال می‌تواند با قدرت به جلو برود. شاید از نظر زیبایی فوتبالی تیم استقلال به آن شکل نظر هواداران را جلب نکرده است اما با این امتیازهایی که استقلال گرفته و برخلاف سال‌های قبل امتیازی در اول فصل از دست نداده استقلال این فصل نشان داده تیمی واقعاً متفاوت به نسبت سال‌های قبلش را در اختیار دارد.
در تیم استقلال به لحاظ بازیکن کمبودی دیده می‌شود؟
  استقلال به یک پلی‌میکر ششدانگ نیاز دارد و با جذب چنین بازیکنی حتماً مهاجمان استقلال هم موفق‌تر عمل خواهند کرد.
در رابطه با خطر حذف دو تیم سرخابی که هنوز احتمال این خطر دو تیم پر طرفدارمان را تهدید می‌کند چه نظری دارید؟
 این مسائل بیشتر مربوط به گذشته است. متأسفانه ما چند سال AFC را فریب دادیم و بر کمبودهای‌مان به نوعی سرپوش گذاشتیم اما به هر حال این بار بعضی مسائل رو شده و شرایط بدی برای ما به وجود آمده و به نوعی زنگ خطر برای فوتبال ما به صدا در آمده است. شرایط فوتبال ما هم متأسفانه اینگونه بوده که باید حتماً به بن‌بست بخوریم تا اوضاع‌مان را بهبود ببخشیم.
در رابطه با قهرمانی استقلال در جام حذفی چقدر خوشبین هستید؟
 جام حذفی کوتاه‌ترین راه برای قهرمانی و سهمیه گرفتن است اما در این جام باید همه تیم‌ها را شکست دهید و از سد آنها بگذرید تا به این وسیله راه را برای خودتان هموار کنید. استقلال فعلی هم جدا از شاخصه‌های قهرمانی در لیگ قادر است در جام حذفی هم قهرمان شده و به نوعی دبل کند.

Page Generated in 0.0063 sec