printlogo


کد خبر: 239928تاریخ: 1400/10/11 00:00
برکناری غیرمنتظره در شب سال نو
نیکو کواچ چرا از موناکو اخراج شد؟

موناکو در آخرین ساعات سال 2021 تصمیم به برکناری نیکو کواچ گرفت. این تیم قرار است یکشنبه در جام‌حذفی با تیم «کویلی - روئن» روبه‌رو شود.
مربی کروات از مدتی قبل خطر را احساس کرده بود. حذف در پلی‌آف لیگ قهرمانان مقابل شاختار یک شوک برای باشگاه محسوب می‌شد. کواچ در لیگ فرانسه هم با یک برد، دو تساوی و سه شکست شروع ضعیفی داشت.
البته موناکو به تدریج توانست به اوضاعش در لیگ فرانسه سر و سامان بدهد و خودش را تا رده ششم بالا بکشد. این تیم همچنین در لیگ اروپا سرگروه شد و به مرحله حذفی رسید. موناکو در مرحله اول جام حذفی هم دردسری نداشت و رداستار را دو بر صفر پشت سر گذاشت.
با این حال این نتایج نتوانست مدیران باشگاه را راضی کند. دیمیتری ریبولوولف، اولگ پتروف و پل میتچل، تصمیم‌گیران باشگاه به نتیجه رسیدند که این عملکرد کافی نیست و تیم نیاز به تفکرات جدید مبتنی بر بازی تهاجمی دارد. کواچ بین سال‌های 2016 تا 2018 روی نیمکت فرانکفورت بود و از سال 2018 تا 2020 به بایرن رفت، ولی از هدایت تیم مونیخی برکنار شد. این مربی کروات فصل گذشته با موناکو در حالی به رده سوم رسید که تا هفته‌های پایانی با پاری‌سن‌ژرمن و لیل نبرد نزدیکی برای قهرمانی داشت. یکی از دلایل مهم برکناری کواچ نتایج ضعیف این تیم مقابل مدعیان قهرمانی بود. آنها از مارسی، لیون و پاریس شکست خوردند و مقابل نیس و لیل به تساوی رسیدند. همچنین رابطه این مربی با بازیکنان چندان خوب پیش نمی‌رفت و با وسام بن‌یدر کاپیتان تیم و یوسف فوفانا هافبک تیم مشکل داشت. متد سختگیرانه او به تدریج کارآیی‌اش را از دست داده و برای بازیکنان جوان آزاردهنده شده بود. باشگاه همچنین مدعی شده که سطح پیشرفت بازیکنان جوانی مثل اچوامنی، ماتازو و بادیاشیله با آن چیزی که انتظار می‌رفت همخوانی ندارد. بعد از تیری آنری، فرانک پاسی، لئوناردو ژاردیم و روبرت مورنو، کواچ پنجمین سرمربی است که در سه سال گذشته از موناکو جدا می‌شود. مسئولیت پیدا کردن سرمربی جدید با پل میتچل، مدیر ورزشی باشگاه است و گفته می‌شود گزینه‌های جایگزینی جسی مارچ (مربی امریکایی که ماه دسامبر از لایپزیگ برکنار شد)، پائولو فونسکا (مربی پرتغالی فصل قبل رم) و فیلیپ کلمان (سرمربی بروژ) هستند.
 

Page Generated in 0.0054 sec