printlogo


کد خبر: 239898تاریخ: 1400/10/11 00:00
سوژه ها

گل‌گهر سرخورده از رأی انضباطی
راهی برای بازگشت وجود دارد؟
تیم فوتبال گل‌گهر همچنان با پرونده عجیبی مواجه است که عبور از آن به سادگی نیست. اگر کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، حکم کمیته انضباطی مبنی بر شکست 3 بر صفر گل‌گهر در 3 دیدار مقابل پیکان، سپاهان و استقلال را تأیید کند، آبی‌های سیرجانی احتمالاً به سراغ نهادهای بین‌المللی می‌روند و بالاخره تا ماه‌ها درگیر می‌شوند. البته اگر استیناف، رأی را برگرداند نیز، شرایط گل‌گهر به‌عنوان یکی از مدعیان لیگ، چندان جالب به نظر نمی‌رسد. آنها در سه دیدار اخیر خود پس از دریافت رأی انضباطی، تنها دو امتیاز از 9 امتیاز کامل به دست آورده‌اند. این تیم مقابل فولاد تن به شکست داد و سپس برابر آلومینیوم اراک و مس رفسنجان، عایدی بهتر از تساوی نداشت. با این شرایط، اگر امتیازات گل‌گهر هم برگردد، باز این تیم برای بازگشت به صدر جدول با چالش‌های بزرگی مواجه است چون از دست دادن 7 امتیاز در سه بازی، نشانه مثبتی برای تیم در حال پیشرفت نیست.
 
 
علیرضا صالحی: 
رأی گل‌گهر نباید در جدول اعمال می‌شد
بعد از رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد بانیاما مهاجم اهل گابن گل‌گهر که منجر به کسر امتیاز این تیم در سه بازی مقابل تیم‌های پیکان، سپاهان و استقلال شد و همچنین حضور این بازیکن در ادامه بازی‌ها ممنوع اعلام شد، باشگاه سیرجانی به کمیته استیناف اعتراض کرد. با گذشت این مدت هنوز کمیته استیناف رأی خود را در مورد این پرونده اعلام نکرده و برای برخی باشگاه‌هایی که در کورس قهرمانی هستند این موضوع دارای شائبه شده که چرا تکلیف این پرونده روشن نمی‌شود. در همین راستا بار دیگر باشگاه پرسپولیس نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است و در اطلاعیه‌ای نسبت به آن اعتراض خود را عنوان کرده اما موضوع این است که اصلاً هنوز این پرونده به دست اعضای کمیته استیناف نرسیده است. علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف به موضوع بسیار قابل تأملی اشاره می‌کند: «هنوز پرونده به‌صورت کامل شده در اختیار کمیته استیناف قرار نگرفته است. طبق روال قانونی بعد از اعلام رأی کمیته انضباطی باشگاه متضرر یک هفته فرصت دارد تا اعتراض خود را به کمیته انضباطی اعلام کند. بعد از این مرحله طرح اعتراض باشگاه شاکی باید به اطلاع طرفین این پرونده هم برسد که خودش یک هفته فرصت دارد. همچنین هر یک از این باشگاه‌ها یک هفته فرصت دارند تا دفاعیات خود را در اختیار کمیته انضباطی قرار دهند و سپس بعد از تکمیل شدن همه این موارد کمیته انضباطی پرونده را به کمیته استیناف می‌دهد. هنوز این پرونده در چنین پروسه‌ای هست و به همین دلیل نزد ما نیامده تا آن را بررسی کنیم.» او مدعی است که نباید جدول لیگ به این دلیل تغییر می‌کرد: «شاکیان این پرونده باشگاه‌های دیگر هستند و نمی‌دانم چرا پرسپولیس اعتراض دارد و چرا فکر می‌کنند اعتراض آنها در رأی تأثیر دارد؟ در هر صورت طبق قانون سازمان لیگ هم نباید رأی کمیته انضباطی را در جدول اعمال می‌کرد چون در رأی کمیته انضباطی فرصت اعتراض به باشگاه گل‌گهر داده شده و باید منتظر می‌شدند تا نتیجه جلسه کمیته استیناف هم مشخص شود.»
 
 
12 هفته و دو خط تیره در جدول
در پایان هفته دوازدهم لیگ برتر، اتفاقات مهمی چون برتری استقلال و پرسپولیس، شکست سپاهان و آلومینیوم، کامبک گل‌گهر و کسب امتیاز توسط پدیده مشهد رقم خورد اما همچنان دو خط تیره از جدول رده‌بندی پاک نشده است. خط تیره اول، نشانه خوشبختی برای تیم صدرنشین یعنی استقلال است و ثابت می‌کند شاگردان فرهاد مجیدی، شکست خوردن را از یاد برده‌اند. آنها در 12 هفته ابتدایی، هیچ شکستی در کارنامه ندارند. خط تیره دوم، متعلق به تیم ته جدولی است و نشان از روزهای تیره و تار پدیده مشهد می‌دهد. تیمی که در 12 بازی گذشته خود حتی یک برد هم کسب نکرده است. این دو خط تیره تا پایان نیم فصل پاک می‌شوند؟
 

Page Generated in 0.0049 sec