printlogo


کد خبر: 239880تاریخ: 1400/10/11 00:00
آبی‌ها آرامش خود را حفظ کنند
حیدری: استقلال صدرنشین است اما مهاجم ششدانگ ندارد

گفت وگو
ناصرقراگزلو     
 
هاشم حیدری مهاجم تکنیکی و گلزن سابق استقلال شانس زیادی برای قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم قائل است. هاشم حیدری که یادآور خاطرات زیادی برای هواداران استقلال است، میهمان تلفنی ایران ورزشی است.
 
در رابطه با بازی استقلال مقابل فولاد چه نقد و نظر فنی دارید؟
  فولاد ساختار دفاعی خوبی دارد، به همین دلیل خیلی سخت برای حریفان روزنه‌های نفوذ فراهم می‌شود. از طرفی تیم استقلال هم در دور زدن بازیکنان کناری تیم فولاد توفیقی نداشت، به همین دلیل شرایط عملاً برای استقلال سخت شده بود اما در این مسأله مهدی‌پور که هافبک کاملاً انرژیکی محسوب می‌شود گره بازی را باز کرد، هر چند با وجود ارزش‌های فنی خوبی که این هافبک دارد من معتقدم استقلال پاسور پشت مهاجم ندارد، هر چند این ضعف فقط مختص استقلال نیست و به کل فوتبال ما بازمی‌گردد. منظورم هم این است که ما هافبکی مانند علی کریمی در فوتبال‌مان نداریم که توپ نگهدار باشد و به قلب دفاع حریفان بزند. متأسفانه چند سالی می‌شود که در فوتبال‌مان چنین بازیکنی دیده نمی‌شود و در مدارس فوتبال که آموزش به کاسبی تبدیل شده است استعدادی درست نشده و رو نمی‌شود، به همین دلیل هم سانتر از جناحین و بقیه موارد در دستور کار تیم‌ها قرار گرفته است.
بعد از چیزی نزدیک به هشت سال استقلال امسال می‌تواند طلسم قهرمان نشدنش در لیگ را بشکند؟
  اگر تیم به حاشیه نرود و با بدشانسی هم مواجه نشود قادر است با همین آرامشی که بر تیم حاکم شده است موفق شود و در پایان جام قهرمانی را بالا ببرد.
سرمربی استقلال از تجربه کافی برای قهرمان کردن استقلال برخوردار شده؟
  همه چیز به رأس بازمی‌گردد و من معتقدم مدیریت در رأس کار خیلی خوب مسائل اصلی و پیرامون باشگاه را رفع و رجوع کرده است و با وضعیتی که تیم‌های دیگر دارند و عملاً کیفیت لازم را ندارند، تیم استقلال خوب بازی می‌کند؛ به همین دلیل من به استقلال امیدوارم. فرهاد مجیدی هم پخته عمل می‌کند و نشان داده به مسائل فنی و مهم‌تر از آن به شرایط تیمش اشراف خوبی دارد که همه این موارد در کنار هم می‌تواند به استقلال کمک کند.
مهاجمان استقلال باز هم در این بازی گل نزدند.
  در استقلال یک مهاجم ششدانگ نداریم و با وجود مهاجمان خارجی و بلندبالایی که استقلال دارد عملاً در گلزنی مشکلاتی وجود دارد که امیدوارم کمتر شود.
در خصوص بازی استقلال مقابل آلومینیوم در اراک چه صحبتی دارید؟
  با توجه به تفکرات هجومی سرمربی آلومینیوم اراک فضاهای خوبی در اختیار عنصر تهاجمی استقلال قرار می‌گیرد و با توجه به ثبات خوبی که خط دفاعی استقلال داشته مضاف بر آنکه بازیکنان استقلال به لحاظ ذهنی آماده هستند و در صدر قرار گرفته‌اند با وجود دشواری‌های خاص بازی در اراک شخصاً به برنده شدن استقلال و حفظ صدرنشینی این تیم خیلی امیدوارم.

Page Generated in 0.0049 sec