printlogo


کد خبر: 239874تاریخ: 1400/10/11 00:00
گزارش و خبر

پایان رقابت‌های شطرنج برق‌آسای قهرمانی جهان
از سومی فیروزجا   تا  ناکامی مطلق کارلسن
رقابت‌های قهرمانی برق‌آسای شطرنج جهان در حالی به پایان رسید که نمایندگان کشورمان به عناوینی بهتر از 28 و 63 دست پیدا نکردند اما علیرضا فیروزجا به مدال برنز رسید.
 
عملکرد بد قائم مقامی
پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران در این رقابت‌ها از ۲۱ امتیاز ممکن 5/12 امتیاز به دست آورد و توانست در رده ۲۸ این رقابت‌ها جا بگیرد. ملی‌پوش شطرنج ایران در این رقابت‌ها در دور سیزدهم از کارلسن شکست خورد اما توانست در دور شانزدهم فیروزجا را شکست دهد. مقصودلو که با ریتینگ ۲۶۵۵ در این رقابت‌ها شرکت کرده بود به ۱۱ پیروزی، ۳ تساوی و ۷ شکست دست یافت.
احسان قائم مقامی، دیگر شطرنج‌باز ایران در این رقابت‌ها از ۲۱ امتیاز ممکن 5/11 امتیاز به دست آورد و در جایگاه ۶۳ جهان ایستاد. قائم مقامی که در این رقابت‌ها عملکرد خوبی نداشت با 4/93 واحد کاهش ریتینگ مواجه شد. این ملی‌پوش ایران که با ریتینگ ۲۷۲۰ فوق سریع در این مسابقات حضور داشت به ۱۰ پیروزی، ۳ تساوی و ۸ شکست دست یافت. در پایان این رقابت‌ها ماکسیم وشیه لاگرو شطرنج‌باز فرانسه در دیدار تای بریک مقابل دودا به پیروزی رسید و به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. علیرضا فیروزجا هم که در این رقابت‌ها دست به مهره شده بود با ۱۵ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن در رده سوم این رقابت جا گرفت و به مدال برنز دست یافت. مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان در این رقابت‌ها 5/13 امتیاز به دست آورد و در رده ۱۱ جهان ایستاد.
 
پس‌لرزه‌های ناکامی در توئیتر
کارلسن بلافاصله پس از اتمام کارش در این رقابت‌ها در توئیتی نوشت: گاهی وقت‌ها نمی‌شود. من امروز به کیفیتی که باید باشم حتی نزدیک هم نبودم. فکر می‌کنم نتیجه خوبی برای مردم بود چرا که مطمئناً هیچ طرفدار شطرنجی نمی‌خواست علیرضا فیروزجا در پلی‌آف باشد!
این توئیت کارلسن علی‌رغم انتظارش، با واکنش‌های منفی زیادی مواجه شد و کاربران زیادی به حمایت از فیروزجا پرداخته و او را شطرنج‌باز مورد علاقه خود عنوان کردند.
کارلسن پیش از این و در رقابت‌های سریع گفت که قانون فدراسیون جهانی شطرنج یک قانون کاملاً احمقانه است چرا که به اعتقاد او همه بازیکنانی که امتیازات یکسانی دارند باید در پلی‌آف بازی کند.
مگنوس کارلسن اگرچه سن و سال زیادی ندارد اما سال‌هاست که نفر اول رده‌بندی دنیاست و اینطور به نظر می‌رسد که دوران پادشاهی او رفته رفته رو به پایان است و باید منتظر حضور نفرات جوان‌تری مانند فیروزجا در صدر رده‌بندی جهانی باشیم.

 

برد قاطع اسکرا  برابر رادوم در پلاس لیگا
برد یاران عبادی‌پور در شب سال نو
تیم اسکرا با پیروزی مقابل رادوم در لیگ برتر والیبال لهستان به استقبال سال نوی میلادی رفت. تیم اسکرا در هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال لهستان، پلاس‌لیگا به مصاف تیم رادوم رفت و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید. شاگردان اسلوبودان کواچ در سه ست متوالی این بازی خارج از خانه را با حساب 25 بر 20، 25 بر 19 و 25 بر 22 به سود خود به پایان بردند. میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در هر سه ست، بازیکن ثابت تیمش بود و هشت امتیاز نیز به دست آورد. الکساندر آتاناسیویچ و میهایلو میتیچ هم هر کدام 12 امتیاز دیگر برای اسکرا کسب کردند.
 
 
هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال
برد شیمیدری‌ها  با طعم صدرنشینی
تیم بسکتبال شیمیدر قم در هفته سیزدهم لیگ برتر مقابل آویژه صنعت به پیروزی رسید و صدرنشین گروه «ب» شد. تیم‌های شیمیدر قم و آویژه صنعت مشهد در ادامه دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر بسکتبال و از گروه «ب» این مسابقات به مصاف هم رفتند که برنده این بازی، تیم شهر قم بود. شاگردان مهران شاهین‌طبع در کوارترهای اول، دوم و چهارم با حساب 22 بر 15، 20 بر 15 و 25 بر 15 برنده شدند و کوارتر سوم را 9 بر 21 واگذار کردند تا در نهایت با نتیجه 76 بر 66 برنده بازی لقب بگیرند. در این مسابقه محمد یوسفوند 14 امتیاز و 12 ریباند و نوید رضایی‌فر 22 امتیاز برای شیمیدر کسب کردند. لوکا آندیوسیچ هم 19 امتیاز و شش ریباند برای آویژه صنعت مشهد داشت. شیمیدر پس از این بازی با 12 پیروزی، یک شکست و 25 امتیاز، بالاتر از مهرام در صدر گروه ب ایستاد و آویژه صنعت از شش پیروزی و هفت شکست، 19 امتیازی است.
 

 


Page Generated in 0.0051 sec