printlogo


کد خبر: 239873تاریخ: 1400/10/11 00:00
تلاش 7 رشته برای سفر به هانگژو
چانه‌زنی زنانه

ایران ورزشی - 9 ماه آینده بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار می‌شود و در همین دو سه ماه پیش رو، ترکیب کاروان ایران برای حضور در این رویداد نهایی می‌شود. تاکنون 26 رشته از جمع رشته‌هایی که کسب مدال آنها حتمی است، یا شانس کسب مدال دارند، نهایی شده است اما هنوز رشته‌هایی هستند که می‌خواهند در ترکیب کاروان قرار بگیرند اما هیچ شانسی برای ایستادن روی سکوی بازی‌های آسیایی ندارند.
مرسوم است که در آستانه بازی‌های آسیایی همه رشته‌ها خواهان حضور در این رویداد باشند اما مسئولان کاروان ایران، درخواست 7 رشته از بین این رشته‌ها را در دستور بررسی قرار داده‌اند به این ترتیب که بدمینتون، اسکواش، تنیس، والیبال زنان، هندبال زنان، بسکتبال 3*3 زنان و سه‌گانه به‌دنبال اقناع مسئولان هستند تا هر طور شده بازی‌های آسیایی پیش رو را تجربه کنند.
این تلاش در حالی صورت می‌گیرد که از بین این رشته‌ها، به نظر می‌رسد تلاش بیشتری برای اعزام زنان صورت گیرد و زنان هم شانس بیشتری برای جلب نظر ستاد عالی بازی‌ها دارند.
برابری جنسیتی شعار کمیته بین‌المللی المپیک است و از سوی این نهاد بین‌المللی، کمیته‌های ملی المپیک موظف شده‌اند تا در زمینه توسعه ورزش زنان قدم بردارند. حتی بعد از بازی‌های آسیایی قبل، از سوی رئیس کمیته ملی المپیک عنوان شد که تلاش می‌شود برای بازی‌های آسیایی پیش رو تعداد زنان و مردان در کاروان برابر باشد اما تأکید بر اعزام کیفی کاروان، دست مسئولان را در این حوزه بست که این هم یک راه حل دارد. اعزام تیم‌های زنان با تأکید بر پشتوانه‌سازی و با رویکرد آینده، سهم زنان را از لحاظ تعداد در ترکیب کاروان ایران بالا می‌برد و این موضوع به شعار برابری جنسیتی ورزش دنیا هم نزدیک است و می‌تواند رزومه خوبی باشد برای کمیته ملی المپیک.
اگر این نگاه را ملاک قرار دهیم، می‌توانیم بگوییم که از بین هفت رشته‌ای که خواستار حضور در بازی‌های آسیایی هستند، هندبال، والیبال و بسکتبال سه نفره زنان در کنار نماینده زنان بدمینتون شانس بیشتری برای جلب نظر ستاد عالی بازی‌های آسیایی دارند.

Page Generated in 0.0049 sec