printlogo


کد خبر: 239868تاریخ: 1400/10/11 00:00
سوژه ها

برای بازی با عراق
فدراسیون در تدارک جشن صعود
در صورتی که تیم ملی کشورمان بتواند در دیدار 7 بهمن ماه از سد عراق عبور کند، به‌صورت قطعی جواز حضور در جام جهانی 2022 قطر را به دست خواهد آورد. این موضوع می‌تواند شیرین‌ترین اتفاق ممکن برای فوتبال کشورمان به حساب بیاید. در این زمینه شنیدیم مسئولان فدراسیون فوتبال در فکر آن هستند که یک جشن بزرگ در روز دیدار با عراق تدارک ببینند و در صورت کسب پیروزی، کام مردم را با جشنی بزرگ، شیرین کنند. برگزاری جشن صعود، کمترین اقدامی است که باید از فدراسیون فوتبال انتظار داشت آن هم در حالی که فوتبال ایران، سالی بسیار سخت و پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته و نیاز مبرمی به یک دورهمی بزرگ و بهانه‌ای برای شادی دارد. فعلاً خبرها حاکی از آن است که مسئولان فدراسیون فوتبال در تکاپو هستند تا در حاشیه دیدار مقابل عراق، شرایط خاصی را ایجاد کنند.
 
 
آخرین خبر از فدراسیون فوتبال
اومیکرون سد راه بازگشت فوری تماشاگران
با اینکه به نظر می‌رسید بعد از تزریق واکسن، شرایط بهتری از لحاظ روحی و روانی در جامعه به وجود آمده و درصد ایمنی مقابل ویروس کرونا بالاتر رفته و حالا زمانی برای بازگرداندن تماشاگران به ورزشگاه‌ها ایجاد شده است اما سویه جدید این بیماری، همه حساب و کتاب‌ها را به هم ریخت و وضعیت جدیدی را ایجاد کرده است. در اکثر کشورهای اروپایی، شاهد جهش سویه جدید به ‌نام اومیکرون هستیم و دوباره قرنطینه و سختگیری‌های کرونایی آغاز شده است. از این رو، وضعیت برای بازگشت تماشاگران به استادیوم‌ها مثل سابق نیست و احتمالاً اتفاق دیگری رخ دهد. مثلاً قرار بود فدراسیون فوتبال برای بازی مقابل عراق و امارات، از حالا برنامه‌ریزی حضور تماشاگران را داشته باشد ولی با توجه به شرایط اخیر، این امکان دور از ذهن است مگر اینکه اتفاقات بهتری رقم بخورد و تا آن روز شاهد کنترل شدید بیماری باشیم. در غیر این صورت، در ورزشگاه سرد و خالی آزادی، بدون هیاهو و حضور تماشاگران از دو حریف قدرتمند خود میزبانی می‌کنیم.
 
 
بازیکن جدیدی دعوت نمی‌شود
لیست تیم ملی بدون سورپرایز
تقویم مسابقات لیگ برتر در روز 3 بهمن ماه با خاتمه یافتن هفته شانزدهم، به اتمام می‌رسد و تیم‌ها وارد تعطیلات نیم‌فصل می‌شوند اما ملی‌پوشان به اردو فراخوانده می‌شوند تا کمپ قبل از دو دیدار مقابل عراق و امارات را تشکیل دهند. اسکوچیچ نیز بزودی به تهران می‌رسد تا لیست جدیدش را ارائه دهد. با نگاهی به وضعیت فعلی فوتبال کشورمان، بعید به نظر می‌رسد که شاهد تغییرات عمده‌ای باشیم. احتمال حذف یک بازیکن ملی‌پوش سرشناس به خاطر برخی اتفاقات حاشیه‌ساز می‌رود اما بازگشت مهدی طارمی هم قطعی به نظر می‌رسد. با این حال، سورپرایز بزرگی در راه نیست. حداقل اینکه اطرافیان فدراسیون که رابطه صمیمانه‌ای با اسکوچیچ دارند، این موضوع را عنوان می‌کنند که احتمالاً او به‌دنبال دعوت از بازیکنان جدید یا حذف چند ستاره از تیم ملی نیست و بیشتر قصد دارد تا تیمی منسجم را در اردو داشته باشد تا زمان برای هماهنگی از دست نرود. اسکوچیچ چندان اهل جنجال و حاشیه نیست و نمی‌خواهد تیمش را دچار بحران تغییرات کند. او در لیست‌های قبلی خود نیز، دنبال تغییرات آنچنانی و یکباره نبود و تنها حاشیه لیست آخر تیم ملی‌، عدم دعوت از طارمی به حساب می‌آمد که حالا دیگر همه مردم ایران، ماجرای این اتفاق را می‌دانند.
 
 
برنامه اجرا شد، همه راضی هستند
کاهش اعتراضات به سازمان لیگ
در هر فصل از رقابت‌های لیگ برتر، بارها شاهد اعتراض مربیان، بازیکنان و مدیران باشگاه‌ها نسبت به برنامه‌ریزی سازمان لیگ هستیم و این اتفاق بارها رخ داده است. حتی در ابتدای همین فصل، پرسپولیسی‌ها که برای دیدار مقابل الهلال عربستان اعزام می‌شدند، اعتراضات شدیدی داشتند که چرا لیگ ایران تا این حد دیر برگزار شد و آنها نتوانستند با انجام بازی تدارکاتی، به شرایط مطلوب برسند اما مدتی است که خبری از این اعتراضات نیست. در واقع برنامه کامل سازمان لیگ در حال اجراست و همه نسبت به آن، ابراز رضایت می‌کنند. به همین علت، فعلاً خبری از اعتراضات نیست و همه چیز، گل و بلبل به نظر می‌رسد. البته هنوز مسائل زیادی از جمله زمان نقل و انتقالات که به 27 روز کاهش یافته یا عدم توجه به زمان جام‌حذفی، دیدارهای دور برگشت لیگ برتر، سوپرجام و... و نبودن تقویم درست و حسابی تا پایان فصل، باعث آزار مربیان ایرانی شده و آنها نمی‌دانند دقیقاً چند روز برای نیم‌فصل به شاگردان خود مرخصی بدهند اما فعلاً اعتراضات به سازمان لیگ کاهش یافته و ارگان برگزار کننده رقابت‌های لیگ در آرامش به سر می‌برد.
 
 
بلیت بازگشت در دست دراگان
اسکوچیچ سه‌شنبه به تهران می‌رسد
مجتبی خورشیدی، مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان چند روز قبل به‌صورت رسمی برنامه‌‎های اردوی پیش‌رو را اعلام کرد. او این‌طور عنوان کرد که اردوی تیم ملی از عصر روز 3 بهمن با حضور بازیکنان شاغل در لیگ برتر آغاز می‌شود و سپس روز 4 بهمن و با شروع روز فیفا، لژیونرها به کمپ اضافه می‌شوند. همچنین قرار است اسکوچیچ در این هفته راهی تهران شود. مسئولان فدراسیون فوتبال بلیت بازگشت اسکوچیچ را تهیه کرده‌اند و اگر اتفاق خاصی در برنامه‌ریزی رخ ندهد، اسکوچیچ سه‌شنبه به تهران می‌رسد. با حضور او، رقابت‌های سه هفته پایانی تا شروع تعطیلات نیم‌فصل، زیر ذره‌بین کادرفنی تیم ملی قرار می‌گیرد و بازیکنان شایسته، این شانس را دارند تا به اردو فراخوانده شوند. اسکوچیچ برای مدتی به اروپا سفر کرد و برنامه‌اش این بود که رقابت‌های لیگ‌هایی که لژیونر ایرانی دارند را کنترل کند. او سپس به کرواسی برگشت تا در زمان کریسمس و شروع سال نو میلادی همراه خانواده‌اش باشد. البته این امکان وجود دارد که او زودتر به تهران برسد اما برنامه‌ریزی اولیه، برای روز سه‌شنبه است.
 
 
فدراسیون تحت فشار رأی استیناف
تکلیف گل‌گهر چه زمانی مشخص می‌شود؟
کمیته انضباطی فوتبال کشورمان چندی قبل، رأی به تغییر نتایج سه دیدار گل‌گهر سیرجان داد و آنها مقابل استقلال، پیکان و سپاهان با حساب 3 بر صفر بازنده اعلام شدند. این رأی، طبق مفاد اساسنامه فوتبال در ایران، فوراً در جدول هم اضافه شد تا گل‌گهر صدرنشین به یکباره به میانه‌های جدول سقوط کند. با این حال، باشگاه گل‌گهر فوراً اعتراض خود را به فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف ارائه کرد تا پیگیر این وضعیت شود. از سوی دیگر، باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس، مس رفسنجان و چند باشگاه دیگر که انشای این رأی، وضعیت آنها را در جدول تحت تأثیر خود قرار داده دست به اعتراضات گوناگونی زده‌اند و فدراسیون را به‌شدت تحت فشار قرار داده‌اند تا هر چه زودتر، تکلیف این رأی مشخص شود. جالب اینکه حتی بین وکلای حقوقی در ورزش نیز بحث و جدل وجود دارد و هیچ نهاد و شخصی نمی‌تواند به‌صورت قطعی بگوید که این رأی بدرستی اعلام شده یا هنوز مواردی دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. برخی اعتقاد دارند ممکن است کمیته استیناف، امتیازات حاصل شده از هر سه دیدار گل‌گهر را کسر کند اما امتیازی به پیکان، استقلال و سپاهان اضافه نمی‌شود. با این حساب، شکل جدول با تغییراتی مواجه می‌شود. به هر حال، این روزها در فدراسیون فوتبال، مدیران هر باشگاهی در انتظار رأی نهایی کمیته استیناف هستند. هر رأیی صادر شود، باز هم شاهد جنجال و هیاهو در فوتبال خواهیم بود!
 

Page Generated in 0.0062 sec