printlogo


کد خبر: 239864تاریخ: 1400/10/11 00:00
NBA

وضعیت لس‌آنجلسی‌ها بدتر شد
جیمز درخشید لیکرز باز هم باخت
سیر نزولی تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز در این فصل از رقابت‌های NBA ادامه دارد. بعد از پیروزی خارج از خانه مقابل هیوستون راکتس که پایان‌بخش 5 باخت متوالی‌اش بود، لیکرز دوباره باخت را از سر گرفت؛ این بار با نتیجه 104 به 99 در خانه ممفیس گریلیز. ششمین باخت لبران جیمز و یارانش در هفتمین بازی اخیر آنها که نوزدهمین باخت آنها در سی‌و‌ششمین بازی‌شان در این فصل بود، در حالی به ثبت رسید که آنها تا اواسط کوارتر چهارم هم از میزبان خود پیش بودند و آخرین کوارتر را با 5 امتیاز برتری شروع کردند. عملکرد ضعیف میهمان در آخرین کوارتر که با 10 امتیاز اختلاف باخت (26 به 16) سبب شد زحماتش در کوارترهای قبلی هدر برود و در نهایت بازی را با 5 امتیاز اختلاف ببازد. در این بازی لبران جیمز با 37 امتیازی که در 38 دقیقه حضورش در میدان کسب کرد امتیاز‌آورترین بازیکن میدان بود و بیش از مجموع دو بازیکن امتیاز‌آور بعدی تیمش امتیاز گرفت؛ راسل وست‌بروک با 16 امتیاز و مالک مونک با 15 امتیاز. جیمز اما امتیاز‌آورترین بازیکن میدان نبود چرا که جا مورانت، گارد تیم ممفیس گریزلیز 41 امتیاز گرفت. دزموند بین با کسب 20 امتیاز و یارن جکسونجونیور با 15 امتیاز هم نفرات دوم و سوم ممفیس از حیث کسب امتیاز بودند.
 
 
رکوردی شیرین برای جیمز
لبران جیمز که با کسب 3 پاس گل دیگر تریپل دابل می‌کرد در حالی نتوانست به تیمش برای فرار از شکست کمک کند که دو روز قبل از آن به یک رکورد فردی مهم دست پیدا کرد. او با 36 سال سن به جوان‌ترین بازیکن در تاریخ NBA‌ تبدیل شد که در تمام طول حرفه‌اش در این رقابت‌ها 36 هزار امتیاز کسب می‌کند. با وجود مصدومیت ابتدای فصل که به نظر می‌رسد عملکردش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، جیمز که با سه تیم مختلف قهرمان NBA ‌شده است، همچنان ثابت کرد که اگر بهترین بازیکن حال حاضر بسکتبال جهان نباشد قطعاً جزو بهترین‌هاست. او پیش از این هم رکورد کوتاه‌ترین زمان برای ثبت یک‌هزارمین، دوهزارمین، سه‌هزارمین... تا سی‌و‌پنج‌هزارمین امتیاز حرفه‌اش را ثبت کرده بود. با وجود تداوم درخشش‌اش در زمین بازی جیمز اعتراف کرد که تا زمان بازنشستگی‌اش فرصت زیادی ندارد. جیمز گفت: «می‌دانم که در سمت سراشیبی تپه قرار دارم. قبلاً در مسیر صعود بودم. این را می‌دانم. البته خب منظورم این است که به بازنشسته شدن فکر کرده‌ام و می‌دانم که در چه مقطعی از دوران بازی‌ام هستم. من هنوز هم دارم در سطحی بسیار بالا بازی می‌کنم. به همین دلیل بازنشستگی خیلی ذهنم را مشغول نمی‌کند.» امتیازاتی که جیمز مقابل گریزلیز گرفت، میانگین امتیازی او در هر بازی‌اش در NBA‌ را حتی بهتر از قبل کرد. او حالا به طور متوسط در هر بازی‌اش برای لس‌آنجلس لیکرز در این فصل 7/28 امتیاز گرفته است که بهترین رکورد میانگین امتیازی او از فصل 10-2009 است. جیمز حتی در بازی قبلی تیمش برای اولین بار در این فصل به‌عنوان سنتر بازی کرد تا نشان دهد که همچنان قابلیت بازی در پست‌های مختلف را دارد.
 
 
در تعقیب کریم عبدالجبار
مجموع کل امتیازات جیمز در NBA‌ اکنون تنها از دو بازیکن کمتر است. نفر اول کریم عبدالجبار است که 38 هزار و 387 امتیاز گرفته و نفر دوم کارل مالون است که 36 هزار و 928 امتیاز کسب کرد. جیمز که تا الان به جز یک فصل، همیشه به طور میانگین در هر فصل حداقل 1500 امتیاز کسب کرده، اگر با همین روند، دو فصل دیگر به دوران بازیگری‌اش ادامه دهد، به رکورددار کسب بیشترین امتیاز در تاریخ NBA تبدیل خواهد شد.
 
 

Page Generated in 0.0062 sec