printlogo


کد خبر: 239858تاریخ: 1400/10/11 00:00
جولان کرونا در رختکن بارسلونا
دست‌های خالی ژاوی برای شروع سال جدید

کریسمس و شروع سال 2022 برای هر کسی خوشحال کننده بود برای ژاوی هرناندس عذاب‌آور بود. سرمربی جوان بارسلونا که از روز انتصابش به‌عنوان جانشین رونالد کومان مدام بدشانسی می‌آورد، این روزها مثل برگ خزان شاهد ریزش بازیکنانش است. اگر زمانی مصدومیت گریبان تیم او را گرفته بود، حالا ویروس کرونا و سویه مهارنشدنی آن اومیکرون دارد در رختکن کاتالان‌ها جولان می‌دهد و یکی پس از دیگری بازیکنان بارسلونا را به قرنطینه اجباری می‌فرستد.
با ابتلای سه نفر دیگر از بازیکنان بارسلونا، شمار کرونایی‌های این تیم در آستانه اولین بازی این تیم در سال جدید میلادی به 10 نفر افزایش پیدا کرد. یکی از این سه نفر فیلیپه کوتینیو بود؛ هافبک برزیلی که سه سال وحشتناک را در کاتالونیا سپری کرده و درست زمانی که به خاطر غیبت دیگر بازیکنان فرصت جلب اعتماد کادر فنی تیمش را داشت، حالا باید در خانه‌اش بنشیند و ببیند که تیمش در نبود او چه کار می‌کند. سرجینیو دست و عبدالصمد الزلزولی هم دو نفر دیگری بودند که همراه با کوتینیو تست کرونای‌شان مثبت شد. ابتلای این سه نفر به کرونا در حالی است که بارسلونا پیش از این هم عثمان دمبله، ساموئل اومتیتی، گاوی، آلخاندرو بالده، خوردی آلبا، دنی آلوز و کلمن لنگله را هم به همین دلیل برای حداقل یک هفته از دست داد.
به این ترتیب بارسلونا بدون این 10 نفر باید به مایورکا سفر کند اما دردسرهای ژاوی به همین جا ختم نمی‌شود چرا که هم‌تیمی سابق و کاپیتان فعلی تیم سرخیو بوسکتس هم به‌دلیل محرومیت نمی‌تواند تیم را در سفر به مایورکا همراهی کند. در همین حال آنسو فاتی و ممفیس دپای، پدری، سرخی روبرتو و مارتین برایت ویت هم همگی به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته‌اند و در میان این 5 نفر تنها کسی که اندک شانسی برای بازی آن هم نه در ترکیب اصلی بلکه به‌عنوان بازیکن تعویضی دارد، پدری است. فران تورس، بازیکن جدید کاتالان‌ها که از منچسترسیتی خریداری شده است هم تا زمانی که نامش به‌صورت رسمی در لالیگا ثبت نشود نمی‌تواند بازی کند و او باید تا روز سوم ژانویه صبر کند. همه اینها بدان معناست که ژاوی تنها 9 بازیکن دارد که فردا شب به میدان بفرستد که تازه دو تای آنها هم دروازه‌بان هستند؛ مارک آندره‌ تراشتگن و نتو (دروازه‌بان)، رونالد آرائوخو، جرارد پیکه، اریک گارسیا، اسکار مینگسا، فرنکی دیونگ، ریکی پوج و لوک دیونگ.

Page Generated in 0.0049 sec