printlogo


کد خبر: 239857تاریخ: 1400/10/11 00:00
کار چلسی و لیورپول بسیار سخت است
2022 سال سیتی

کورس قهرمانی لیگ برتر نزدیک و جذاب به ایستگاه کریسمس رسید و سه تیم در قواره مدعی ظاهر شدند. اما یک هفته گذشته و امروز در نخستین روز سال 2022 منچسترسیتی در لندن به مصاف آرسنال می‌رود؛ منچسترسیتی مدعی شماره یک قهرمانی محسوب می‌شود و می‌تواند برای چهارمین بار در پنج سال اخیر لیگ برتر را فتح کند. تیم پپ گواردیولا با پیروزی یک بر صفر چهارشنبه شب در زمین برنتفورد با هشت امتیاز اختلاف صدرنشینی‌اش را تثبیت کرد و به‌دنبال آغاز سال جدید از همان جایی است که سال 2021 را به پایان رساند؛ سیتی از بازی در زمین آرسنال یازدهمین برد متوالی لیگ را می‌خواهد. اگر این اتفاق بیفتد 11 امتیاز از چلسی و 12 امتیاز از لیورپول جلو می‌افتند - دومی یک بازی کمتر انجام داده- که فردا در استمفوردبریج مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. آرسنال رده چهارمی اگرچه فرم بسیار خوبی دارد و چهار بازی آخرش را با پیروزی به پایان رسانده اما تیم میکل آرتتا در این فصل مقابل رقبای بزرگ کم آورده و در مرداد با پنج گل مقابل سیتی در هم کوبیده شد. گواردیولا بعد از پیروزی در برنتفورد، اظهارات آنان که قهرمانی تیمش را قطعی می‌دانند، بی‌اساس دانست اما واقعیت این است که باید اتفاقات خاصی رخ دهد که قهرمانی به تیم دیگری برسد. در دوران 30 ساله برگزاری لیگ برتر تنها پنج بار تیمی با هشت امتیاز اختلاف یا بیشتر به بازی اول ژانویه رفته و در هر پنج بار آن تیم صدرنشین به ‌عنوان قهرمانی رسیده. در هشت تا از 12 فصل اخیر تیمی که در آغاز سال صدرنشین بوده در نهایت دست‌نیافتنی شده.
 در حالی که موج جدید شیوع ویروس کرونا باعث شده 16 بازی به تعویق بیفتد، سیتی از این فرصت استفاده کرده و هر هفت بازی‌اش در ماه پایانی سال 2021 را برده با زدن 24 گل و دریافت تنها 5 گل.
سیتی از 20 بازی‌اش تا اینجای فصل 50 امتیاز گرفته که به جز فصل خارق‌العاده 2018-2017 که از 20 بازی 58 امتیاز گرفته بودند، از تمام فصل‌هایی که به قهرمانی این تیم منجر شده، آمار بهتری به دست آورده است. آلن شیرر که با بلکبرن قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده درباره سیتی می‌گوید: «موضوع فوق‌العاده این تیم تعداد گل‌هایی است که می‌زند. علاوه بر آن به غیر از پیروزی 6 بر 3 مقابل لسترسیتی در باکسینگ دی به سختی هم گل می‌خورند و این بازگشت چلسی و لیورپول را به کورس قهرمانی خیلی سخت می‌کند بخصوص اگر دو بازی بعدی چلسی را مد نظر قرار دهید (آرسنال و چلسی)؛ اگر این دو بازی را ببرند، تمام است.» دو مدعی دیگر قهرمانی فردا در استمفوردبریج در حالی با هم روبه‌رو می‌شوند که تیم بازنده باید با کورس قهرمانی خداحافظی کند و تیم برنده می‌تواند با رویاپردازی پروژه تعقیب سیتی را کلید بزند.
آرسنال هم با وجود شروع وحشتناکش در فصل 2021-2022 در هفته‌های اخیر فراتر از انتظارات ظاهر شده و با چهار امتیاز اختلاف نسبت به تیم رده پنجمی وستهم شانس خوبی برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان دارد هرچند تیم‌های ششم و هفتم لیگ، منچستریونایتد و تاتنهام هم براحتی از کسب سهمیه ناامید نمی‌شوند بخصوص با توجه به اینکه به ترتیب یک و دو بازی کمتر از آرسنال انجام داده‌اند.  منچسترسیتی از 12 بازی آخرش با آرسنال 11 تا را برده و بیش از شش سال است که در لیگ به این تیم لندنی نباخته
 
اخبار تیمی
 آرتتا نمی‌تواند روی نیمکت آرسنال بنشیند و تیمش را مقابل استادش هدایت کند چون تست کرونای او مثبت بوده مثل کالوم چمبرز، تاکهیرو تومیاسو، سدریک سوارس و آینزلی مایتلند نایلز. سئاد کولاسیناچ هم مصدوم است و پیر امریک اوبامیانگ فعلاً در برنامه‌های آرتتا جایی ندارد اما بن وایت می‌تواند دوباره در دفاع راست بازی کند. بازی آرسنال با ولورهمپتون به‌دلیل ابتلای بازیکنان این تیم به کرونا لغو شد و تیم آرتتا که با پنج گل نوریچ را هم شکست داده بود، با همان ترکیب و فقط با آمدن امیل اسمیت رو به جای گابریل مارتینلی به مصاف سیتی می‌رود.  کایل واکر، رودری و جان استونز مقابل برنتفورد به‌دلیل ناآمادگی بازی نکردند و معلوم نیست به این بازی برسند. ناتان آکه در دفاع چپ درخشید و شاید دوباره بازی کند این احتمال هم وجود دارد که ایلکای گوندوغان، ریاض محرز و رحیم استرلینگ از ابتدا مقابل آرسنال بازی کنند. فیل فودن هم که تک گل بازی با برنتفورد را زد، فالس ناین یا 9 کاذب بازی خواهد کرد.
 
‌ترکیب احتمالی
 آرسنال: رمزدیل؛ وایت، هلدینگ، گابریل، تیرنی؛ ژاکا، پارتی؛ ساکا، اودگارد، اسمیت رو؛ لاکازت
 منچسترسیتی: ادرسون؛ کانسلو، دیاز، لاپورت، آکه؛ برناردو سیلوا، گوندوغان، دبروین؛ محرز، فودن، استرلینگ
 

 


Page Generated in 0.0052 sec