printlogo


کد خبر: 239850تاریخ: 1400/10/9 00:00
شکست‌ناپذیر

ترکیب استقلال تفاوتی با پیش‌بینی‌ها نداشت. همان‌ها 11 مرد اصلی را تشکیل دادند که قبل از تقابل با فولاد گمانه‌زنی می‌شد. فرهاد مجیدی که می‌دانست بازی با فولاد از آن دست تقابل‌های دشوار خواهد بود تیمش را با کمترین ریسک ممکن راهی این میدان کرد. در مقابل نیز جواد نکونام که می‌دانست هر امتیازی از این بازی برایش ارزشی دو چندان خواهد داشت، باتجربه‌ترین و آماده‌ترین مردانش را به ورزشگاه آزادی آورد تا شانس‌هایش را بالا ببرد.
آنچه از دو تیم در 10 دقیقه آغازین دیدیم، تاکتیکی کاملاً احتیاط‌آمیز بود. گرچه استقلال مانند بازی‌های قبل میل و اشتیاق بسیاری به ارسال از جناحین داشت تا تیمی رو به جلوتر جلوه کند اما حملاتش آن تیغ لازم را نداشت. حتی ارسال دقیقی که روی سر حسین‌زاده آمد نیز با کم دقتی از روی تیر افقی به اوت رفت تا استقلال از مهم‌ترین موقعیت خود در این دقایق نتیجه‌ای به چنگ نیاورد.
برتری بزرگ سرخ‌ها مقابل سپاهان مدعی؛ پیش از شروع بازی بار روانی سنگینی روی دوش مجیدی و شاگردانش ایجاد کرده بود و استقلالی‌ها سایه پرسپولیس را پشت سر خود احساس می‌کردند. این بار روانی استقلال را در دقایق پایانی نیمه نخست قدری بیشتر جلو برد تا بازی احتیاط‌آمیز جای خود را به بازی جسورانه‌تر دهد. شوت آقاسی در دقیقه 44 محصول حمله همه جانبه استقلال در دقایق پایانی بود اما ضربه این مدافع پیش‌تاخته راهی به دروازه نداشت و از کنار دروازه اوت شد.
استقلال بی‌آنکه نتیجه‌ای از تاکتیک‌های خود در نیمه اول ببرد، به رختکن رفت. نتیجه‌ای مأیوس کننده که بیشتر به کام جواد نکونام و شاگردانش بود که می‌خواستند دست‌کم در این میدان یک امتیاز به دست آورند و با امتیاز راهی خوزستان شوند. تاکتیک بازی فولاد در حقیقت روی همین اصل استوار بود و آنها در نیمه دوم نیز با همین نیات گام به میدان گذاشتند.
فولاد بر اساس آنچه در نیمه اول پایه‌گذاری کرده بود و با همان افکار گام به نیمه دوم گذاشت تا شاید به همان دستاوردی که در پایان نیمه اول رسیده، در نیمه دوم هم برسد اما شوت مهار نشدنی مهدی مهدی‌پور در دقیقه 58 یخ‌های این بازی را شکست و شوک بزرگی به اردوی فولاد وارد آورد. مهدی مهدی‌پور که در بازی‌های قبل نیز غالباً در نقش گلساز قد علم می‌کرد و نبوغ و استعداد خود را به رخ می‌کشید در نیمه دوم با ضربه‌ای مرگبار دروازه فولاد خوزستان را به زیبا‌ترین شکل ممکن فتح کرد تا نمایش فوق‌العاده جذابش را در هفته‌های اخیر تکمیل کند و به جذاب‌ترین بازیکن استقلال در این هفته‌ها بدل شود. مهدی‌پور با شوت خلاقانه‌اش در حقیقت سرپوش گذاشت بر نمایش ضعیف مهاجمان استقلال که در این میدان عملاً هیچ حرکت منجر به گلی انجام ندادند و دوباره به همان مردان گل نزن تبدیل شدند. استقلال آنقدر موقعیت نداشت که مستحق قطعی پیروزی در این میدان باشد و شوت مهدی‌پور بود که منجی استقلال شد.
در عین حال که استقلال از گل مهدی‌پور سرمست بود، دقیقه 71 کاشته پاتوسی به سمت دروازه استقلال با دفاع ناقص حسینی زیر پای بوحمدان آمد که این بازیکن فرصتی طلایی برای به تساوی کشاندن این بازی داشت اما در کمال بهت و حیرت همگان توپ را به فضای بالای دروازه زد تا فولاد مهم‌ترین موقعیت خود برای به تساوی کشاندن این بازی را از کف بدهد. این بازی اتفاق مهم دیگری هم داشت و آن اخراج مهران موسوی در دقیقه 84 بود که این تیم را تحت فشار قرار داد اما به هر حال استقلال نیز میل و اشتیاقی برای افزودن به گل‌های خود نداشت و همچون دقایق آغازین به بازی سرد و کسل کننده خود ادامه داد تا فقط پیروز این میدان باشد و به 3 امتیاز ارزشمند برسد. به واقع استقلال اگر بخواهد با این سیاق در نیم فصل دوم حاضر شود و مهاجمانش تبدیل به بی‌کارترین بازیکنان این تیم شوند، شانس‌های خود را برای رسیدن به جام قهرمانی از کف خواهد داد. هر چند نباید فراموش کرد که آبی‌ها همچنان شکست‌ناپذیر باقی مانده‌اند اما ادامه این شیوه هجومی در نهایت برای استقلال گران تمام خواهد شد.
 

Page Generated in 0.0058 sec