printlogo


کد خبر: 239842تاریخ: 1400/10/9 00:00
آخرین فرصت طارمی باری گلزنی در سال 2021
طســـم را بشکـــن!

رسول مجیدی
 
وقتی اول هفته پورتو به مصاف بنفیکا رفت، بسیاری از نگاه‌ها به ساق‌های مهدی طارمی بود؛ ساقی که البته این‌بار با جواربی پاره‌پاره بیشتر از قبل به چشم می‌آمد. طارمی چند هفته‌ای است گلنزن شده و حرف و حدیث درباره این ماجرا در پرتغال و ایران بالا گرفته. خیلی‌ها حرف از طلسم و بدشانسی و بخت بد به میان می‌آورند. شاید هم به‌خاطر همین بود که وقتی طارمی از قصد با جوراب‌های سوراخ وارد زمین شد، بعضی‌ها فکر و خیال‌شان رفت به این سمت و سو که لابد برای فرار از بدبیاری و شکستن طلسم است که طارمی دست به چنین کاری زده. بعد اما برخی از سایت‌ها نوشتند که این اتفاق مسبوق به سابقه بوده و بازیکنان بزرگی چون گرت بیل هم برای بهتر دویدن از آن استفاده می‌کنند. حالا آمار گل نزدن‌های طارمی به 10 بازی رسیده. او 10 بازی یا از ابتدا در ترکیب بوده، یا به‌عنوان یار تعویضی به زمین آمده و نتوانسته به گل برسد. آمار ناکامی مهدی در گلزنی را اگر با بازی‌هایی که اصلاً به میدان نرفته حساب کنیم، اوضاع بدتر هم می‌شود. نکته جالب اینجاست که طلسم گلزنی طارمی دقیقاً از وقتی برای او شروع شد که ماجراهای تیم ملی و توییت‌هایش علیه اسکوچیچ نقل محافل شد و عاقبت جایش را در لیست تیم ملی از دست داد.
حالا مشخص شده دود حاشیه‌های ایجادشده بر سر اختلاف طارمی و اسکوچیچ بیشتر از همه در چشم مهاجم بوشهری رفته و او نه‌تنها دیگر هرگز نتوانسته در 36 روز گذشته گلزنی کند، بلکه مثل دوران جوانی‌اش، موقعیت‌های صددرصدی را هم از دست می‌دهد و هواداران تیمش را به کشیدن آه وامی‌دارد. البته طلسم مهاجمان در امر گلزنی مسأله جدیدی نیست. بسیاری از مهاجمان تراز اول دنیا در برهه‌هایی کم‌شانس می‌شوند و شانس‌های گلزنی‌شان را از دست می‌دهند اما حالا که بیش از یک ماه است شماره 9 پورتو گل نزده، دیگر همه منتظر درخشش او هستند. مهاجم بوشهری در این مدت روی گل‌ها مؤثر بوده، پاس گل داده، درگیر شده، تکل زده ولی گل نزده.
مثلاً او در همین بازی اول هفته مقابل بنفیکا هم روی دو گل اول پورتو به‌صورت غیرمستقیم تأثیر داشت، اما باز هم یک موقعیت جدی را گل نکرد. مهدی در دقیقه 55 بهترین فرصت ممکن را به دست آورد تا دروازه خالی بنفیکا را باز کرده و طلسم‌گل نزدن‌هایش را بشکند. ضدحمله سریع این تیم موجب شد در محوطه جریمه یک پاس در عرض مناسب برای طارمی که به سمت محوطه می‌دوید فرستاده شود اما مهدی علی‌رغم اینکه دروازه‌بان را جلوی خودش نمی‌دید، توپ را به تیر دروازه کوباند.
حالا مهاجم بوشهری در آخرین بازی سال پورتو در شرایطی که سال 2021 با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش رو به پایان است باید امشب و از ساعت 12:30 نیمه شب دوباره به مصاف بنفیکا برود؛ این‌بار در مسابقه‌ای که در لیگ پرتغال برگزار می‌شود و دیگر جنبه حذفی اول هفته را ندارد. پورتو تنها 4 امتیاز بیشتر از بنفیکا دارد و با 41 امتیاز به‌صورت مشترک با اسپورتینگ در صدر جدول است. پیروزی در این دیدار می‌تواند حسابی در معادلات جدول تأثیرگذار باشد و گلزنی طارمی می‌تواند دوباره او را تبدیل به محبوب‌ترین مهاجم پورتو کند. مهدی باید این بدبیاری یک ماه و یک هفته گذشته را در همین بازی امشب تمام کند و با دست پر به استقبال سال 2022 برود.

Page Generated in 0.0051 sec