printlogo


کد خبر: 239828تاریخ: 1400/10/9 00:00
شریفی: رباط کتف چپم پاره شده
با طارمی و قایدی رفیقم اما هر بازیکنی راه خودش را می‌رود

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
محمد شریفی، بازیکن بوشهری پرسپولیس که در پست‌های هافبک و دفاع تخصص بازی دارد در چند دیدار اخیر سرخپوشان بازی کرد اما از بدشانسی‌اش در دیدار تیمش مقابل سرخپوشان پس از گلزنی در جام حذفی و بازی مقابل تیم ویستاتوربین مصدوم شد و به ناچار چند هفته‌ای از بازی دور شد. در رابطه با آخرین وضعیت محمد شریفی، گفت‌و‌گویی با بازیکن بوشهری پرسپولیس داشتیم.
 
گویا مصدومیتی که در بازی‌تان مقابل ویستاتوربین با آن مواجه شدی برایت گران تمام شده؟
بله چند روز پیش به بیمارستان رفتم و از کتفم عکس گرفتم که مشخص شد رباط کتف چپم دچار پارگی شده است.
با این وضعیت، کتفت باید مورد عمل جراحی قرار بگیرد؟
فعلاً که پزشکان تشخیص داده‌اند که فیزیوتراپی انجام دهم و روند درمانی را هم به این شکل سپری کنم اما حداقل دو سه هفته‌ای زمان خواهد برد تا ببینیم شرایط در ادامه به چه شکلی پیش می‌رود.
این مصدومیت را در حالی که در شرایط تبدیل شدن به مهره ثابت پرسپولیس بودی، بدشانسی برای خودت نمی‌دانی؟
به هر حال حتماً حکمتی در این موضوع بوده است. مصدومیت و آسیب‌دیدگی هم جزئی از فوتبال است و برای هر بازیکنی ممکن است در هر مقطعی از فصل پیش بیاید. فعلاً هم خیلی جدی روند درمانی را پیگیری و توصیه‌های پزشکان را اجرا می‌کنم تا هر چه زودتر روند درمانی‌ام طی شود.
دو بازیکن همشهری‌ات یعنی طارمی و قایدی از ستاره‌های فوتبال ایران بودند، فکر می‌کنی قادر باشی مانند آنها پیشرفت کنی و مانند آنها روزی تبدیل به یکی از ستاره‌های فوتبال ایران شوی؟
هر دو بازیکنی که از آنها نام بردید، بازیکنان خیلی خوبی هستند و من هم اتفاقاً با هر دو رابطه خیلی خوبی دارم و با آنها رفیقم اما هر بازیکنی در فوتبال راه خودش را می‌رود به همین دلیل من طبق هدفگذاری خودم حرکت می‌کنم و آرام آرام قدم برمی‌دارم.
در پست هافبک دفاعی به نظر خوب در حال جا افتادن هستی؟
بله من در پست هافبک دفاعی در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کردم و اتفاقاً در چند پست جدا از هافبک دفاعی در پست‌های مختلف هم برای پرسپولیس بازی کرده‌ام و در هر پستی که کادر فنی صلاح بداند سعی می‌کنم بهترین نمایش خودم را ارائه دهم و خواسته‌های کادر فنی را اجرا کنم.
بعد از جدایی احمد نوراللهی، پرسپولیس به نوعی دچار بحران در خط میانی شد فکر می‌کنی قادر هستی این خلأ را پر کنی؟
 احمد خیلی برای پرسپولیس زحمت کشید و من هم خیلی سعی کردم از او یاد بگیرم اما جدا از احمد ما بازیکنان خوب دیگری مانند آقا کمال و آقا رضا را در خط میانی داریم که هر وقت به بازی رفته‌اند سعی داشتند بهترین نمایش ممکن را ارائه بدهند.
اما به عقیده کارشناسان فعلاً جای خالی نوراللهی در خط میانی پرسپولیس به چشم می‌آید؟
من فکر می‌کنم همه هافبک‌هایی که در پرسپولیس حضور دارند، بازیکنان خوبی هستند و حتماً بازیکنان توانایی بودند که توسط کادر فنی انتخاب شده‌اند اما ممکن است گاهی در فوتبال شرایطی پیش بیاید که یک بازیکن نتواند شرایط ایده‌آلی داشته باشد چه بسا که شاید خود احمد نوراللهی هم در مقطعی و شاید در چند بازی، آن شرایط ایده‌آلی که دلش می‌خواست، نداشت.
برای ششمین قهرمانی متوالی پرسپولیس واقعاً خوشبین هستی؟
تمام فکر ما به این مسأله معطوف است که ششمین قهرمانی متوالی را کسب کنیم و برای آن تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد.
اما بعد از کسب پنج قهرمانی متوالی انگیزه‌تان کمتر نشده؟
انگیزه ما برای قهرمانی دیگر اصلاً کمتر نشده و حتی برای کسب قهرمانی ششم تشنه‌تر هم شده‌ایم چون حسی شیرین‌تر از کسب عنوان قهرمانی و بالا بردن جام وجود ندارد.
اما امسال به نظر کسب عنوان قهرمانی برایتان سخت‌تر شده؟
این طبیعی است که کسب عنوان قهرمانی هر سال سخت‌تر شود خصوصاً اینکه ما پنج قهرمانی متوالی هم کسب کرده‌ایم و به نوعی طاقت‌ها به همین دلیل کمتر شده و خوب به این نکته واقفیم که هوادارانمان به چیزی کمتر از قهرمانی ششم راضی نمی‌شوند.
الگویت در بین هافبک‌های خارجی و داخلی چه کسانی هستند؟
در فوتبال ایران علی کریمی و کریم باقری و در فوتبال خارجی هم جرارد و فابرگاس الگوهای من هستند.
با این وجود حتماً به شکل ویژه از کریم باقری مسائل تخصصی را در رابطه با پست هافبک دفاعی فرا می‌گیری؟
آقا کریم یک الگوی به تمام معناست که حتماً سعی می‌کنم از وجود ایشان بیشترین بهره را ببرم و یاد بگیرم.

Page Generated in 0.0057 sec