printlogo


کد خبر: 239819تاریخ: 1400/10/9 00:00
مدیرعامل باید مشکلات جانبی را جمع کند
طالب‌نسب: پازل‌های قهرمانی استقلال تکمیل است

گفت وگوی اختصاصی
ناصرقراگزلو     
 
اصغر طالب‌نسب مدافع چپ سابق استقلال در رابطه با شرایط این فصل تیم آبی‌پوش پایتخت و شانس‌اش برای قهرمانی صحبت می‌کند. او در رابطه با اوضاع کلی استقلال نگاه خوشبینانه‌ای دارد و نظرات کارشناسی‌اش را ابراز می‌دارد.
 
شرایط کلی تیم‌های حاضر در لیگ بیست و یکم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 به نظرم امسال جدول دو تکه شده است و تیم‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان، گل‌گهر و آلومینیوم و البته تا حدودی فولاد هم جزو تیم‌های خوب و بهتر نسبت به بقیه محسوب می‌شوند و در قیاس با بقیه اوضاع‌شان متفاوت است و سه، چهار تیم هم اصلاً شرایط خوبی ندارند و با شرایط پرنوسانی کارشان را دنبال می‌کنند.
بضاعت تیم استقلال را در این فصل به لحاظ فنی کافی می‌دانید؟
 من فکر می‌کنم استقلال در این فصل تیم کاملی را در اختیار دارد و بضاعتش در حد قهرمانی است و روی نیمکت و بازیکنان در زمین از بضاعت خوبی برخوردار است که این امر شانس‌ استقلال را برای قهرمانی بالاتر از بقیه مدعیان می‌برد.
در رابطه با بضاعت تیم‌های دیگر مدعی در قیاس با استقلال چه نظر کارشناسی دارید؟
 سپاهان این فصل تیم خوبی است اما نوسانات کمی تردید در رابطه با آنها به وجود آورده است. پرسپولیس هم بازیکنان زیادی را از دست داده و بازیکنان جایگزین اصلاً نتوانسته‌اند در حد بازیکنان جدا شده ظاهر شوند. همه این موارد در کنار شرایط بقیه مدعیان موجب شده تا من شانس قهرمانی استقلال را بیشتر از بقیه مدعیان بدانم و بضاعتش که ابزار اصلی موفقیت یک تیم محسوب می‌شود را بهتر و قوی‌تر و قابل اتکاتر برای یک مربی بدانم. وقتی همه این عوامل را در کنار هم قرار می‌دهیم به این جمع‌بندی می‌رسیم که پازل‌های قهرمانی تیم استقلال خیلی خوب در کنار هم قرار گرفته‌اند.
در رابطه با موارد حاشیه‌ای استقلال که به نظر کمتر شده چه عقیده‌ای دارید؟
 انتخاب مدیرعامل جدید استقلال موجب شد تا ایشان حاشیه‌های استقلال را جمع کرده و به حداقل برساند. آقای آجورلو در جلسه‌ای که با پیشکسوتان هم داشت این وعده را به ما داد که تیم استقلال را به ثبات برساند و تا اینجا می‌بینیم که این امر به خوبی محقق شده است. در سال‌های قبل سرمربی استقلال با چالش‌های زیادی مواجه بود اما مدیرعامل استقلال با جمع کردن مسائل جانبی شرایط خوبی را برای سرمربی تیمش به وجود آورد تا مجیدی مسائل فنی تیمش را به بهترین شکل ممکن سر و سامان دهد و تیمش را به‌ عنوان مدعی اول قهرمانی مطرح سازد.
فکر نمی‌کنید بعضی از مسائل و مشکلاتی که در بازی‌های پایانی فصل به‌ دلیل کمبود تجربه سرمربی استقلال مانع قهرمانی استقلال شد دوباره برای این تیم مشکل‌ساز شود؟
 شاید فرهاد مجیدی مانند امیر قلعه‌نویی پختگی نداشته باشد که این امر هم خاصیت جوانی است اما در طرف مقابل جوانی یک مربی برتری‌های دیگری هم دارد که به طور مثال می‌توان از جسارت بیشتر مربیان جوان صحبت کرد. نکته‌ای که شاید مربی باتجربه از آن چندان بهره نبرد.
سرمربی استقلال گفته که با جذب یک هافبک خارجی تیمش را تکمیل خواهد ساخت. آیا در این زمینه استقلال با مشکل مواجه است؟
 بحث تقویت است و بحث کمبود مطرح نیست. این مسأله هم فکر و تدبیری عقلانی است چه بسا که در طول فصل ممکن است برای یک تیم مصدومیت، محرومیت و مشکلات دیگری به وجود بیاید که مربی را وادار می‌سازد نیروهای خود را تقویت کند.
نکته‌ای که در استقلال این فصل نظرتان را جلب کرده چه موضوعی است؟
 استقلال این فصل آمار خیره‌کننده‌ای در تعداد گل خورده داشته که این امر نکته‌ای مهم و حایز اهمیت محسوب می‌شود و برای قهرمانی یک تیم می‌توان روی آن فاکتور هم حساب خاصی باز کرد.
از جسارت سرمربی استقلال حرف زدید اما این مربی فصل قبل در جام‌حذفی در آخرین مرحله ناکام ماند، نکته‌ای که در بازی مقابل نود ارومیه هم می‌رفت تا برای استقلال مشکل‌ساز شود!
 من فکر می‌کنم استقلال در جام‌حذفی تا حدودی غافلگیر شد و اتفاقات به ضرر این تیم رقم خورد اما با تیم متفاوت و ساختار دفاعی بسیار خوب حتماً تیم استقلال در قهرمانی و موفقیت شرایط متفاوتی را تجربه خواهد کرد.
کنار گذاشتن استقلال و پرسپولیس از آسیا را اتفاق بدی برای دو تیم محبوب پایتخت نمی‌دانید؟
 از زمانی که خودم در استقلال بازی می‌کردم تیم ما با چنین چالش‌هایی مواجه بود، همین مسأله برای پرسپولیس هم به شکل مشابهی وجود داشته است، به همین دلیل فکر می‌کنم اگر یک سال این دو تیم کنار گذاشته شوند تا مشکلات‌شان را حل کنند بهتر از این است که هر سال با چالش کنار گذاشتن از آسیا مواجه شوند. شاید این کناره‌گیری موجب شود تا باشگاه‌های پرطرفدار ما شکل بگیرند و به مشکلات خودشان خاتمه دهند.

Page Generated in 0.0075 sec