printlogo


کد خبر: 239809تاریخ: 1400/10/9 00:00
ماده 19 اساسنامه، راهی باز پیش روی مدیران
وزیر ورزش، رئیس کمیته المپیک نمی‌شود!

طبق ماده 19 اساسنامه کمیته ملی المپیک، ریاست کمیته شغل به حساب نمی‌آید و همین بند می‌تواند راه را مقابل خیلی‌ها باز کند. افرادی که در بخش‌های دیگر مسئولیت دارند، می‌توانند بدون نگرانی کاندیدای ریاست شوند و در این انتخابات شرکت کنند. البته صالحی امیری در نشست خبری به این دغدغه اینطور پاسخ می‌دهد: «اعضای هیأت اجرایی فعالیت افتخاری دارند و حضور آنها شغل نیست به جز دبیرکل و خزانه‌دار. این بند در تمام اساسنامه‌های جهان وجود دارد. اما اینکه شغل نیست یا مسئولیت ندارد، دو امر جداست. رئیس کمیته ملی المپیک مسئول هدایت و راهبری و عزل و نصب در کمیته خواهد بود. حتی پیشنهاد دبیرکل با رئیس خواهد بود. این امر در بسیاری از کمیته‌های ملی المپیک وجود دارد و کاملاً مطابق با کمیته بین‌المللی المپیک است. حتی در برخی کشورها رؤسای جمهوری یا مدیران رده بالای کشور، رئیس کمیته ملی المپیک هستند تا نشان داده شود که ورزش در اولویت است.»
با این مقدمه صالحی امیری با این سؤال مواجه می‌شود که چیزی درباره کاندیداتوری حمید سجادی شنیده است؟ رئیس کمیته ملی المپیک به این سؤال اینطور پاسخ می‌دهد: «ابتدا باید بگویم سجادی رأس ورزش کشور است و باید به سجادی کمک کرد تا کار ورزش را به‌درستی پیش ببرد. دوم اینکه در چهارچوب اساسنامه هر کس می‌تواند کاندیدا شود و ارزیابی حقوقی برای حضور افراد در مجمع و کمیته زمانی است که ثبت‌نام کرده باشند و براساس پیشگویی‌ها نمی‌توان قضاوت کرد. اما در جلسه هفته گذشته با دکتر سجادی، از او درباره این موضوع پرسیدم و ایشان اعلام کرد که قصد کاندیداتوری ندارد و گمانه‌زنی‌های فعلی در رابطه با این مسأله را تکذیب کرد.»
صالحی امیری در حالی به کاندیداتوری سجادی واکنش نشان می‌دهد که وزیر ورزش هنوز در این رابطه اظهار نظری نداشته و احتمالاً در روزهای آینده در این رابطه صحبت می‌کند.

Page Generated in 0.0057 sec