printlogo


کد خبر: 239802تاریخ: 1400/10/9 00:00
صید جدید در تور قلعه‌نویی
کی‌روش، هفته آینده در سیرجان

امیر اسدی     

کی‌روش استنلی از معدود بازیکنان خارجی باکیفیتی بود که طی سال‌های اخیر وارد لیگ برتر شده و در فوتبال ایران نامی برای خود دست‌و‌پا کرده. امیر قلعه‌نویی که علاقه وافری به مهاجمان بلندقامت و سانترفورواردهای متبحر در نبردهای هوایی دارد، استنلی را اولین‌بار برای حضور در ذوب‌آهن جذب و پای او را به فوتبال ایران باز 

کرد. 
مهاجم برزیلی در ترکیب ذوب‌آهن روزهای موفقی را سپری کرد و در 21 بازی به‌عنوان یار ثابت وارد زمین شد، 1890 دقیقه بازی کرد و 9 گل زد و یک پاس گل داد. استنلی البته پنج‌بار نیز کارت زرد دریافت کرد و از نظر دقایق بازی نفر هفتم تیمش بود.
درخشش کی‌روش استنلی در ترکیب ذوب‌آهن باعث شد امیر قلعه‌نویی بعد از حضور در سپاهان، از وجود این مهاجم برزیلی در ترکیب تیمش استفاده کند. اوج درخشش کی‌روش در لیگ هجدهم بود که او 26بار برای سپاهان بازی کرد که 23تا از آنها ثابت بود. او روی هم 2310 دقیقه در زمین حضور داشت و آمار فوق‌العاده 16 گل زده و چهار پاس گل را به‌نام خود ثبت کرد. البته استنلی پنج کارت زرد نیز گرفت و یک‌بار از زمین اخراج شد و از نظر تعداد و دقایق بازی نیز نفر پنجم سپاهان بود.
برای لیگ نوزدهم، همچنان کی‌روش استنلی در ترکیب سپاهان حضور داشت. او در پایان فصل هشتمین بازیکن تیمش به‌لحاظ دقایق بازی بود، 25بار در ترکیب سپاهان حضور داشت که 14تا از آنها فیکس بود. کی‌روش 1706 دقیقه بازی کرد و 7 گل زد و سه‌بار هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد. دریافت چهار اخطار هم نشان داد استنلی مهاجمی خشن محسوب می‌شود.
لیگ بیستم اما ضعیف‌ترین فصل حضور کی‌روش استنلی در لیگ ایران بود. او که چندان مورد توجه محرم نویدکیا نبود، اغلب فصل را روی نیمکت نشست تا سجاد شهباززاده به‌عنوان مهاجم اصلی سپاهان به میدان برود و در نهایت عنوان آقای گلی را نیز به دست بیاورد. کی‌روش که دیر به اردوی سپاهان اضافه شد و البته چندین‌بار هم آسیب دید، روی هم 17 بازی برای تیمش انجام داد و 611 دقیقه در زمین حضور داشت. ماحصل تلاش این مهاجم برزیلی در لیگ بیستم، تنها یک گل زده و یک پاس گل بود. او از نظر دقایق بازی نیز هجدهمین بازیکن سپاهان بود و همین مسأله باعث شد تا مسئولان و کادر فنی این تیم علاقه‌ای به تمدید قرارداد با او نداشته باشند.
برای لیگ بیست‌و‌یکم، کی‌روش استنلی مذاکراتی با چند باشگاه از جمله پرسپولیس انجام داد اما توافقی بین طرفین انجام نشد. حالا اما خبر می‌رسد گل‌گهر سیرجان با این مهاجم برزیلی به توافق نهایی رسیده و احتمالاً هفته آینده قرارداد رسمی نیز امضا خواهد شد. گل‌گهر با توجه به محرومیت بایناما -مهاجم گابنی- و همچنین آسیب‌دیدگی یونس شاکری که به‌دلیل مصدومیت رباط صلیبی فصل را از دست داد، در خط حمله با کمبود بازیکن مواجه است به همین خاطر نیاز مبرمی به حضور کی‌روش استنلی دارد.
امیر قلعه‌نویی که برای نخستین‌بار پای استنلی را به لیگ ایران باز کرد، حالا مدتی است دوباره قصد دارد از وجود این مهاجم برزیلی در ترکیب تیمش استفاده کند. رابطه نزدیک قلعه‌نویی با استنلی و همچنین سبک بازی گل‌گهر که هم روی زمین است و هم هوا می‌تواند دلیل محکمی برای این همکاری باشد، ضمن اینکه کی‌روش استنلی با لیگ ایران آشنایی دارد و تا امروز 35 گل به ثمر رسانده و از این حیث جزو بازیکنان خارجی موفق محسوب می‌شود.
گل‌گهر سیرجان بودجه لازم برای جذب استنلی را دارد و همین مسأله در کنار رضایت قلعه‌نویی از این بازیکن باعث شده طرفین برای آغاز همکاری به توافق محکمی دست پیدا کنند. با این حساب گل‌گهر که در بازی‌های اخیر از وجود رضا شکاری و مرتضی تبریزی در نوک خط حمله سود برده، می‌تواند روی حضور مهاجم برزیلی و سابق سپاهان نیز حساب باز کند، بازیکنی باکیفیت و گلزن که البته مدتی از فوتبال دور بوده و کسی نمی‌داند الان در چه فرمی قرار دارد.

Page Generated in 0.0066 sec