printlogo


کد خبر: 239795تاریخ: 1400/10/9 00:00
سردار، امید اول سماک در لیگ اروپا
احتمال همکاری آزمون و زنیت تا آخر فصل

درباره آینده سردار آزمون حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد و هر روز اخبار تازه‌ای در این زمینه شنیده می‌شود. چند هفته قبل بحث انتقال آزمون به لیون مطرح شد اما نه اتفاق جدیدی در این زمینه رخ داد و نه خبر توافق به‌صورت رسمی اعلام شد. لیون برای انتقال آزمون باید با زنیت به توافق می‌رسید که این مسأله هرگز جنبه رسمی به خود نگرفت. بعد از خبری که دی مارتزیوی ایتالیایی- خبرنگار حوزه نقل و انتقالات فوتبال اروپا- منتشر کرد، رسانه‌ها تنها چند روز به این موضوع پرداختند و حالا شنیده می‌شود احتمال انتقال سردار به لیگ فرانسه کمتر شده است.
تنها 6 ماه تا پایان قرارداد آزمون با زنیت باقی مانده و مهاجم ایرانی اگر در زمستان با باشگاه جدیدی به توافق نرسید و یا قراردادش را تمدید نکند، می‌تواند تابستان آینده به‌عنوان بازیکن آزاد تیم بعدی‌اش را انتخاب کند. تابستان قبل باشگاه زنیت می‌توانست بابت انتقال سردار به بایرلورکوزن مبلغی در حدود 20 میلیون یورو به جیب بزند اما با جدایی مهاجم ایرانی خود مخالفت کرد تا از خیر درآمدزایی بگذرد و از وجود سردار در لیگ قهرمانان اروپا استفاده کند.
زنیت برای جذب آزمون، 12 میلیون یورو به روبین‌کازان پرداخت کرد و بابت سه قهرمانی متوالی در لیگ روسیه هم 3 میلیون یورو به حساب این باشگاه واریز کرد. یعنی زنیت از ابتدای جذب سردار، 15 میلیون یورو – بدون دستمزد – هزینه کرده و حالا بعید است به خاطر دریافت تنها 3 میلیون یورو، مجوز انتقال آزمون به باشگاهی جدید را صادر کند. به نظر می‌رسد طی یکی دو روز گذشته سردار آزمون، ستاره ایرانی زنیت تصمیم گرفته تا در زمستان این تیم را ترک نکند. با این تصمیم سردار می‌تواند در تابستان، با فراغ بال و بعد از بررسی پیشنهادهایش، در نهایت بهترین تیم را برای آینده‌اش انتخاب کند.
زنیت این فصل در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت و حفظ سردار باعث شد تا او دو گل حساس برابر چلسی و یوونتوس به ثمر برساند و در نهایت تیم روسی در رده سوم جدول گروه خود قرار بگیرد. با این نتیجه، زنیت موفق شد بالاتر از مالمو رده سوم را به خود اختصاص بدهد و راهی پلی‌آف لیگ اروپا شود. برخلاف فصول قبلی، تیم‌های سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دیگر مستقیماً وارد مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا نمی‌شوند، بلکه در قالب بازی‌های پلی‌آف، با تیم‌‌های دوم مرحله گروهی لیگ اروپا پیکار می‌کنند و هشت برنده این بازی‌ها همراه با تیم‌های اول مرحله گروهی لیگ اروپا، به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها می‌روند. بنابراین یکی از اهداف زنیت برای حفظ سردار تا پایان فصل، موفقیت در این مسابقات و البته صعود به مراحل بالاتر است.
زنیت در مرحله پلی‌آف باید به مصاف رئال بتیس اسپانیا برود. تیمی قدرتمند که در فصل 2022-2021 لالیگا نیز نتایج درخشانی کسب کرده. بنابراین زنیت به وجود مهاجمی آماده چون سردار نیاز دارد و به همین خاطر از پیشنهاد 5/3 میلیون یورویی لیون و یا سایر باشگاه‌ها می‌گذرد تا موفقیتی بزرگ در این تورنمنت مهم کسب کند.
بر همین اساس و طبق گزارش رسانه‌های روسیه زنیت با پیشنهاد لیون برای جذب آزمون موافقت نکرد و به همین خاطر این انتقال منتفی شد. البته باشگاه زنیت در این مدت تلاش زیادی کرد تا جانشین مناسبی برای مهاجم 26 ساله ایرانی‌اش پیدا کند ولی موفق به این کار نشد و به همین خاطر تصمیم گرفت تا پایان قراردادش این بازیکن را حفظ کند.
آزمون در این فصل در 21 بازی 10 گل برای زنیت به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است. او در لیگ قهرمانان اروپا هم دروازه دو غول اروپایی- یوونتوس و چلسی - را باز کرده و البته با سابقه گلزنی مقابل فنرباغچه، آژاکس، ویارئال، اندرلخت، مولده و آیندهوون در لیگ اروپا، یکی از امیدهای اصلی زنیت و سرگئی سماک برای درخشش در این تورنمنت مهم محسوب می‌شود.

Page Generated in 0.0052 sec