printlogo


کد خبر: 239794تاریخ: 1400/10/9 00:00
افشاگری سوشا از جادوگری در فوتبال ایران
مربی می‌گفت شورت‌های قبلی را بپوشید تا نبازیم!
من با یک مربی کار کردم که می‌گفت باید شورت‌های بازی قبلی را بپوشید. اگر نپوشید تیم می‌بازد! حتی یک بار تدارکات تیم یادش رفت که شورت‌های

امیر اسدی       @amir_asadi62
 
 سوشا مکانی بعد از سپری کردن یک فصل پر فراز و نشیب که با سقوط میوندالن همراه شد، این روزها تمرینات خود را آغاز کرده تا برای فصل جدید لیگ نروژ آماده شود. مکانی که همیشه شایعه بازگشتش به لیگ ایران وجود دارد، احتمال وقوع این اتفاق را چیزی در حدود 5 درصد می‌داند. او که همیشه از گفتن مسائل پشت پرده ابایی ندارد، در مورد جادوگری در تیم‌های فوتبال هم صحبت می‌کند. سوشا در بخشی از صحبت‌هایش به یک مربی اشاره می‌کند که به جادو اعتقاد داشت و به بازیکنان می‌گفت شورت‌های بازی قبل را بپوشید تا بازنده نباشیم!
 
فصل تمام شد و میوندالن به دسته پایین‌تر سقوط کرد. شرایط تو برای فصل بعد چگونه است؟
من دو سال دیگر قرارداد دارم. پیشنهادهایی هم از لیگ نروژ دارم اما چون تصمیم‌گیرنده نیستم فعلاً چیزی مشخص نیست. البته با باشگاه صحبت کردم که بروم اما گفتند ما به تو نیاز داریم. احتمال دارد بمانم و احتمال هم دارد که بروم. البته احتمال ماندن من در میوندالن، با توجه به قراردادی که دارم بیشتر است.
حتی با وجود اینکه اواخر فصل قبل کمتر بازی کردی؟
من فقط در 6 بازی به میدان نرفتم اما مربی  به من اطمینان کامل دارد. او با من صحبت کرد و گفت به خاطر منافع تیم، بهتر است اتفاقات فصل قبل را فراموش کنیم و برای موفقیت تیم تمام انرژی‌مان را بگذاریم. او همیشه می‌گوید بهترین دروازه‌بان لیگ نروژ هستی. حتی دروازه‌بانی که 6 بازی آخر به جای من در ترکیب قرار گرفت را نخواستند. در کل نیمکت‌نشینی من بیشتر شبیه لجبازی بود تا و ضررش را هم من ندیدم بلکه باشگاه دید.
این امکان وجود دارد که به لیگ ایران برگردی؟
الان شرایطم برای انتقال نرمال نیست. دو سال از قراردادم مانده و مشکلی هم با باشگاه ندارم. در تیممان هم قراردادها را طوری بسته‌اند که برای صعود تلاش کنیم. حتی زودتر از موعد هم می‌توانیم صعودمان را قطعی کنیم، مگر اینکه اتفاقات دیگری رخ بدهد. برای ایران آمدن هم بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ بدهد.
با باشگاهی صحبت کرده‌ای؟
صحبت که هیچ وقت به‌صورت مستقیم نه. اختیار من دست خودم نیست، مگر اینکه باشگاه بخواهد از مسیر فروش من درآمدزایی کند. باشگاه اما خیلی روی حضور من حساب می‌کند و نمی‌توانم هر وقت که می‌خواهم بروم و هر وقت می‌خواهم بیایم. وقتی هم به نفت مسجدسلیمان آمدم، 11 ماه مصدوم بود و رباط صلیبی‌ام را عمل کرده بودم. هر چند از فردای خودم بی‌خبرم اما بعید می‌دانم بتوانم دوباره در لیگ ایران بازی کنم. شاید 5 درصد احتمال داشته باشد که به لیگ ایران برگردم.
یکی از بحث‌هایی که این روزها در فوتبال ایران وجود دارد، ماجرای جادوگری است که خیلی‌ها می‌گویند در تیم ملی هم وجود دارد. تو در این مورد چیزی شنیده‌ای یا در تیم‌هایی که بازی کرده‌ای با چنین موضوعی برخورد داشته‌ای؟
چون هیچ وقت به این مسائل اعتقادی نداشتم، چندان هم پیگیر نبودم. اما من خیلی از مربیان را دیده‌ام که به این مسائل اعتقاد دارند. من با یک مربی کار کردم که می‌گفت باید شورت‌های بازی قبلی را بپوشید. اگر نپوشید تیم می‌بازد! حتی یک بار تدارکات تیم یادش رفت که شورت‌های قبلی را بیاورد و مربی او را از تیم اخراج کرد. در تیم ملی هم احتمالش هست که چنین مسأله‌ای وجود داشته باشد اما من مطمئن نیستم. چون در اردو نبوده و از نزدیک ندیده‌ام. البته چون می‌دانم خیلی از مربیان به بحث جادو اعتقاد دارند، امکان دارد مدیران عامل یا رؤسای فدراسیون‌ها هم به چنین بحثی معتقد باشند.
اما می‌گویند جادوگر حتی شماره پیراهن بازیکنان را نیز مشخص می‌کند.
اینها وجود دارد. مثلاً جادوگر می‌گوید در این بازی با پیراهن چه رنگی بازی کنید یا شماره‌ها را تغییر بدهید. اطلاعات بیشتری در زمینه علم جادوگری ندارم.
استقلال و پرسپولیس هم در معرض حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند. نظرت در این باره چیست؟
این اتفاق حرفه‌ای است اما اگر خلاف این رخ می‌داد باید تعجب می‌کردیم. چندین سال است دروغ می‌گوییم و مدارک را جعل می‌کنیم. طرف در فدراسیون فوتبال کار غیرقانونی انجام داد، آن وقت در یک باشگاه بزرگ به او پست دادند. من استقلال را دقیق نمی‌دانم اما فیفا و AFC مقابل کارهای غیرقانونی می‌ایستند و واکنش نشان می‌دهند. حذف از لیگ قهرمانان آسیا کمترین جریمه‌ای است که برای بعضی تیم‌ها در نظر گرفته خواهد شد. یعنی معتقدم آنها باید خوش‌شانس باشند که فقط از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شوند.

Page Generated in 0.0065 sec