printlogo


کد خبر: 239793تاریخ: 1400/10/9 00:00
لژیونرها

هفته شانزدهم لیگ پرتغال
علیپور پنالتی گرفت ماریتیمو برنده شد
در چهارچوب هفته شانزدهم لیگ پرتغال، تیم ماریتیمو به مصاف ویزلا رفت و به برتری 2 بر صفر رسید. در این مسابقه علی علیپور در ترکیب اصلی قرار داشت و 90 دقیقه در میدان حضور داشت.
او عملکرد خوبی در این مسابقه داشت و توانست یک پنالتی برای ماریتیمو بگیرد و گل اول این تیم به ثمر برسد. البته در دقایق پایانی، مهاجم کشورمان این شانس را داشت که گلزنی کند ولی موقعیت او از دست رفت.
طبق آمار سوفااسکور، علی علیپور نمره 7/2 را گرفت و به یکی از بازیکنان خوب میدان تبدیل شد. او 2 شوت در این مسابقه زد که هر 2 شوت در بیرون از چهارچوب قرار گرفتند. مهاجم کشورمان یک پاس کلیدی نیز در این بازی داد که به گل بدل نشد.
نکته مهم آمار خوب علیپور در تقابل‌های تهاجمی بود که توانست در 6 نبرد هوایی، 4 بار مدافع حریف را شکست دهد و در نبردهای هوایی قدرت خود را نشان دهد.
 
 
بحران کرونا، بازی یاران ابراهیمی را لغو کرد
باشگاه الوکره قطر این روزها دچار بحران کرونا شده و 7 بازیکن کلیدی و یک عضو کادر فنی‌اش تستشان مثبت شده است. نام بازیکنان کرونایی الوکره اعلام نشد و احتمال دارد تست امید ابراهیمی، هافبک ایرانی این تیم قطری مثبت شده باشد.
باشگاه قطری خواهان تعویق بازی امروز (پنجشنبه) مقابل السد در لیگ ستارگان شد. سازمان لیگ این کشور با انتشار بیانیه‌ای از لغو این بازی به‌دلیل ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان الوکره به کرونا خبر داد.
 
 
طارمی؛ رکورددار بیشترین نامزدی عنوان بهترین لژیونر هفته آسیا
مرد سال ۲۰۲۱ از تیم ملی ایران؟
 سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در پایان هر هفته از سال گذشته میلادی، نامزدهایی به‌عنوان بهترین لژیونرهای هفته قاره کهن معرفی می‌کرد و از کاربرانش می‌خواست تا به بهترین گزینه رأی بدهند. این سایت در روزهای پایانی سال 2021، بازیکنانی با بیشترین حضور در این نظرسنجی‌ها را اعلام کرد که مهدی طارمی با 20 حضور، در جایگاه نخست قرار گرفته است. همچنین اللهیار صیادمنش، سردار آزمون و علی قلی‌زاده نیز به ترتیب در رده‌های چهارم، هشتم و نهم این رده‌بندی ایستادند.
این سایت همچنین به سنجش کشورهای دارای بیشترین نمایندگان حاضر در نظرسنجی‌های هفتگی خود پرداخت که ایران با داشتن 19 بازیکن، در رتبه سوم جای داشت. کشورهای ژاپن و استرالیا به ترتیب 31 و 23 نامزد، در نظرسنجی بهترین لژیونر هفته قاره کهن داشتند و از این حیث، در جایگاه‌های اول و دوم قرار گرفتند.
علاوه بر این شانس طارمی برای رسیدن به‌عنوان بهترین بازیکن سال آسیا در نظرسنجی وبسایت تیتان اسپورت هم بسیار زیاد است. این وبسایت شرقی همچون ۸ سال گذشته، اقدام به انتخاب برترین بازیکن سال آسیا می‌کند.
سال گذشته سون هیونگ مین موفق شد این جایزه را به دست آورد و حالا همه در انتظار برنده جایزه بهترین بازیکن سال آسیا هستند.
نتایج نظرسنجی در حالی در اختیار همه قرار خواهد گرفت که امسال با توجه به عملکرد درخشان مهدی طارمی، او شانس قابل توجهی برای جلب رأی داوران دارد.
طارمی فصل گذشته ۱۶ گل در لیگ پرتغال به ثمر رساند و در فصل جاری هم با ۷ گل مدعی جدی دومین کفش طلا در این لیگ محسوب می‌شود. نکته مهم اینکه مهاجم ایرانی توانسته در یک سال اخیر دو بار مهاجم برتر ماه پرتغال شود و یک بار هم بهترین بازیکن ماه لیست این کشور شده است. سون هیونگ مین شش بار به‌عنوان برترین بازیکن سال آسیا از نظر تیتان اسپورت انتخاب شده است.
اما آنچه که طارمی را بیش از پیش در کانون توجهات قرار داده، گل زیبایی است که او فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا به چلسی زد که حتی کاندیدای جایزه پوشکاش هم شد. او همچنین دروازه یوونتوس را گشود و این فصل هم برابر اتلتیکو مادرید و آث میلان درخشید.
به جز آزمون، در سال ۲۰۱۸ علیرضا بیرانوند پس از صعود پرسپولیس به فینال آسیا در رتبه سوم این نظرسنجی قرار گرفت.

Page Generated in 0.0048 sec