printlogo


کد خبر: 239792تاریخ: 1400/10/9 00:00
خبر

رونالدو و آنچلوتی، محبوب‌ترین‌ها در شبکه‌های اجتماعی
در میان فوتبالیست‌ها، کریستیانو رونالدو محبوب‌ترین در شبکه‌های اجتماعی است. اما نکته جالب آنکه سه مربی پرطرفدار، همه ایتالیایی هستند: کارلو آنچلوتی، آندره‌آ پیرلو و آنتونیو کونته.
مؤسسه Talkwaker که در زمینه تحلیل شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، گزارش خود در سال 2021 را منتشر کرده است و تمرکزش روی چهره‌های ورزشی بوده که بیشترین اثرگذاری را در اینترنت داشته‌اند.
رونالدو در تابستان یوونتوس را به مقصد منچستر یونایتد ترک کرد و بیشترین فالوئر و تعامل را در توئیتر، اینستاگرام، فیس‌بوک و تیک‌توک دارد. او از این نظر بالاتر از لیونل مسی و نیمار، ستارگان پاری‌سن‌ژرمن قرار می‌گیرد.
اما در میان مربیانی که در سال 2021 پررنگ‌ترین حضور را در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند، سه نفر اول ایتالیایی هستند. آنچلوتی، مربی رئال مادرید که پیش‌تر هدایت ناپولی و اورتون را هم به عهده داشته، با 20 میلیون تعامل که 8/12 میلیون آن در اینستاگرام بوده، نفر اول است.
در جایگاه دوم پیرلو قرار دارد که البته در تابستان از یوونتوس اخراج شد. او با این تیم فاتح جام حذفی و سوپرجام ایتالیا شده بود. بیشترین تعداد فالوئرها و تعامل‌های او هم در اینستاگرام بوده است.
کونته هم سوم است. او در سال 2021 با اینتر فاتح اسکودتو شد و اخیراً به نیمکت تاتنهام رسیده است. او 5/7 میلیون تعامل در شبکه‌های اجتماعی داشته، هرچند که کاربر خیلی پرکاری نیست.
 
 
واکسن کرونا برای فوتبالیست‌های سری آ اجباری شد
دولت ایتالیا قانون جدید و سختگیرانه‌ای در زمینه ویروس کرونا وضع کرده که ورزشکاران حرفه‌ای هم باید آن را اجرا کنند. این قانون از 10 ژانویه اجباری می‌شود.
تاکنون در ایتالیا از گذرنامه سبز استفاده می‌شد که یک گواهی الکترونیکی مورد تأیید اتحادیه اروپا است و نشان می‌دهد که فرد واکسن زده، یا اینکه اخیراً از ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته، یا اینکه در 48 ساعت گذشته تست کرونای او منفی شده است.
اما با توجه به اینکه سویه امیکرون دارد دنیا را فرامی‌گیرد، محدودیت‌ها شدیدتر شده است. دولت ایتالیا قوانین جدیدی وضع کرده است، که در آن باید از «ابرگذرنامه سبز» استفاده شود، یعنی افراد یا باید واکسن زده باشند یا اینکه اخیراً از ویروس کرونا بهبود یافته باشند. به این ترتیب، نتیجه منفی تست دیگر برای ورود به ورزشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، استخرها، رختکن‌ها و دیگر اماکن ورزشی مسقف کافی نیست.
این قوانین برای ورزشکاران حرفه‌ای هم لازم‌الاجرا است. به این ترتیب ورزشکاران باید واکسن کرونا را بزنند، مگر آنکه اخیراً مبتلا شده و بهبودی کسب کرده باشند. البته این مشکل زیادی در سری آ ایجاد نمی‌کند، چرا که در اکتبر، 98 درصد فوتبالیست‌های شاغل در سری آ واکسن زده بودند. البته بسیاری از آنها نیاز به دوز یادآور دارند.
برای مقایسه، در اکتبر، تنها 68 درصد فوتبالیست‌های لیگ برتری واکسن کرونا زده بودند و البته این آمار در ماه جاری به 77 درصد رسیده است.
 
 
ولف: سکوت همیلتون طبیعی است چون حرفی نمانده که بزند
توتو ولف رئیس تیم فرمول یک مرسدس می‌گوید که دلیل سکوت اختیار کردن لوئیز همیلتون بعد از ناکامی عجیب و جنجالی‌اش در آخرین گرندپری فصل را درک می‌کند. راننده انگلیسی مرسدس تا آخرین دور از گرندپری ابوظبی قهرمان بود اما رخ دادن یک حادثه که منجر به ورود خودروی ایمنی به پیست شد معادلات را برهم زد و او در آخرین دور مسابقه، مغلوب نزدیک‌ترین رقیب مکس فرستاپن از تیم ردبول شد؛ اتفاقی که برای او و تیمش مثل یک شوک بود. از آن زمان تا به امروز همیلتون فقط سکوت کرده و هیچ حرفی درباره اینکه چرا و چطور قهرمانی از چنگش درآمد نزده است. ولف می‌گوید شوکی که به همیلتون وارد شده آنقدر بزرگ بوده که او حرفی برای گفتن نداشته باشد.
رئیس آلمانی خودروساز برتر فرمول یک در سال 2021 گفت: «همه ما و مخصوصاً لوئیز از اتفاقی که افتاد شدیداً شوکه شدیم و تحت تأثیر قرار گرفتیم. او تا دور آخر مسابقه قهرمان جهان بود و بعد در یک ثانیه آنها همه چیز را از او گرفتند. پس طبیعی است که شما اعتماد به نفس‌تان را از دست بدهید چون نمی‌توانید درک کنید که چه اتفاقی افتاده است. سکوت لوئیز هم عادی است چون حرفی ندارد که بزند.»
اظهارات معنا‌دار توتو ولف در حالی است که بعد از ناکامی همیلتون در کسب هشتمین قهرمانی‌اش شایعاتی درباره احتمال بازنشستگی راننده انگلیسی مطرح شد بخصوص که او در اقدامی عجیب تصمیم گرفت، صفحه اینستاگرامش را با 2/5 میلیون فالوئر ببندد. در حقیقت ولف با این حرف‌‌ها عملاً به شایعه احتمال عدم حضور همیلتون در فصل جدید مسابقات دامن زد. مرسدسی‌ها تصمیم داشتند برای گرفتن حق همیلتون به دادگاه فدراسیون اتومبیلرانی شکایت کنند اما در نهایت به منظور جلوگیری از خدشه‌دار شدن وجهه این تیم از این کار صرفنظر کردند.
 

Page Generated in 0.0059 sec