printlogo


کد خبر: 239787تاریخ: 1400/10/9 00:00
غیبت جوکوویچ در ATP کاپ سیدنی
نوله اوپن استرالیا را هم از دست می‌دهد؟

نواک جوکوویچ در رقابت‌های ATP Cup در سیدنی شرکت نخواهد کرد. این خبری است که برگزارکنندگان این تورنمنت آن را تأیید کرده‌اند.
مرد شماره یک تنیس جهان همراه با تیم صربستان در رقابت‌های ATP کاپ که در سیدنی برگزار می‌شود حضور نخواهد داشت؛ رقابت‌هایی که از شنبه شروع خواهد شد. اهمیت این خبر در این است که این اتفاق شایعات در مورد عدم حضور او در رقابت‌های اوپن استرالیا که اولین گرند اسلم سال 2022 به حساب می‌آید را نیز بیشتر کرده است.
گزارش‌هایی که هفته گذشته در رسانه‌های صربستان منتشر می‌شد نشان می‌داد که جوکوویچ به احتمال 99 درصد رقابت‌های تیمی در سیدنی را از دست خواهد داد هرچند که برگزارکنندگان مسابقات اصرار و تأکید داشتند که نام جوکوویچ همچنان در جمع اسامی ثبت‌نام شده در این تورنمنت قرار دارد و او در این مسابقات شرکت خواهد کرد. این اصرار تا آخرین ساعات روز سه‌شنبه ادامه داشت اما روز چهارشنبه اعلام شد که نوله در این مسابقات شرکت نخواهد کرد.
از ابتدا نیز به نظر می‌رسید که جوکوویچ خودش هم تمایلی به حضور در این مسابقات نداشته باشد. در نتیجه مسئولان رقابت‌های ATP سیدنی بیانیه‌ای در روز چهارشنبه منتشر کردند و در آن خبر دادند که ستاره 34 ساله تنیس جهان در این  رقابت‌ها غایب خواهد بود. صربستان البته با وجود غیبت فوق ستاره خود همچنان در رقابت‌های تیمی حضور دارد.
این خبر حالا حضور جوکوویچ در رقابت‌های اوپن استرالیا که از 2 بهمن آغاز می‌شود را بیشتر از قبل در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. در رقابت‌های اوپن استرالیا تنها تنیس‌بازانی حضور خواهند داشت که واکسن کرونا زده باشند یا اینکه دستور پزشکی مبنی بر معافیت از واکسن داشته باشند.
جوکوویچ تاکنون در مورد واکسن زدن یا نزدن خود اطلاعاتی را فاش نکرده و همواره از شخصی بودن این موضوع حرف زده است که همین موضوع حاشیه‌های زیادی را برای او به همراه داشته است. او در این مورد به آزادی انتخاب همه افراد اشاره کرده و سؤال پرسیدن راجع به واکسن زدن یا نزدن افراد را کاری نادرست می‌داند.
ستاره صربستانی سابقه قهرمانی در 9 دوره از رقابت‌های گرند اسلم استرالیا را دارد و علاوه بر کسب دهمین قهرمانی در این رقابت‌ها به‌دنبال خلق رکورد بیست و یک قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم است؛ رکوردی بی‌سابقه که نام او را در تاریخ تنیس جاودانه خواهد کرد.
روز چهارشنبه همچنین اعلام شد که تیم روسیه که مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های ATP کاپ به حساب می‌آید نیز بدون آندری روبلف در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد چرا که مرد شماره پنج تنیس جهان به کرونا مبتلا شده است.
 

Page Generated in 0.0059 sec