printlogo


کد خبر: 239779تاریخ: 1400/10/8 00:00
مجیدی و نکونام در کمین اشتباه رقیب

سرمقاله
آرمن ساروخانیان 
 
استقلال در دو هفته گذشته موفق شد از سپاهان و آلومینیوم، شرکایش در بالای جدول فاصله بگیرد و هفته دوازدهم را از موقعیت صدرنشین شروع می‌کند. بازی‌های هفته گذشته یک ویژگی دیگر هم برای استقلال داشت و این تیم توانست به رکورد یازده بازی بدون شکست برسد. 
استقلال در ادوار مختلف لیگ تیم‌های خیلی خوبی داشته، ولی تیم مجیدی اولین استقلال این سال‌هاست که توانسته به این عدد برسد. 
استقلال با وجود صدرنشینی ممکن است ایرادهای فنی هم داشته باشد، ولی نمی‌توان این روند بی‌شکستی را به‌ عنوان یک دستاورد مهم نادیده گرفت و امتیاز روحی بزرگی برای بازیکنان است. فرهاد مجیدی هم در تأیید این موضوع گفت: «من بیشتر دنبال این بودم که تیم استقلال شخصیت خود را به دست بیاورد. ما با این نباختن‌ها می‌توانیم روند بهتری داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم این شرایط را حفظ کنیم.»
فولاد، حریف امروز استقلال هم تیمی است که از زمان آمدن نکونام شکستی نداشته. کاپیتان سابق تیم ملی از هفته پنجم روی نیمکت تیم اهوازی نشست و در این مدت سه برد و چهار تساوی داشته. نکونام فصل قبل از فولاد تیمی ساخته بود که سخت گل می‌خورد و به ندرت می‌باخت و این فصل هم در همان مسیر پیش می‌رود. اگر استقلال در یازده بازی دو گل خورده، دروازه فولاد هم از زمان آمدن نکونام فقط دو بار باز شده.
دو مربی از این نظر شباهت زیادی دارند و دوئل فصل گذشته آنها هم بسیار نزدیک بود. فرهاد در بازگشت به استقلال با فولاد روبه‌رو شد و در یک بازی نزدیک توانست این تیم را با یک گل ببرد. فینال جام حذفی اما حکایت دیگری داشت و فولاد پس از تساوی بدون گل در ضربات پنالتی به برتری رسید. انتظار می‌رود بازی امروز هم فشرده باشد و نتیجه روی تک ‌فرصت‌ها و اتفاقات رقم بخورد.
البته دست بالا را در این بازی استقلال دارد که در هفته‌های گذشته خط حمله‌اش هم راه افتاده است. میزبان اگر بتواند برنده این بازی شود قدم مهمی به سمت قهرمانی نیم‌فصل برمی‌دارد، ولی نفوذ به ساختار دفاعی فولاد کار آسانی نخواهد بود. اگر خط حمله استقلال در بازی پدیده کار آسانی داشت و در همان نیمه اول سه گل زد، این بار با بلوک سرسختی روبه‌رو است و ژستد و رمضانی باید بتوانند از کمترین فرصت‌ها استفاده کنند.
خط دفاع استقلال هم که با رهبری یزدانی مطمئن و کم ‌اشتباه بوده، باید مراقب خلاقیت و ضربات آخر ناگهانی پریرا و پاتوسی باشد. فولاد در هفت بازی تحت هدایت نکونام 5 گل زده و در هیچ‌کدام از بازی‌ها بیشتر از یک گل نزده، ولی اشتباه مقابل این تیم برای مدافعان آبی می‌تواند نابخشودنی باشد.
اگر بازی سپاهان – پرسپولیس در اراک جدال دو تیم با روحیه تهاجمی است، بازی تهران بیشتر به یک شطرنج نزدیک شباهت دارد که دو تیم برای اشتباه رقیب کمین کرده‌اند. ساعت 8 امشب مشخص می‌شود که این دو مربی می‌توانند شکست‌ناپذیری‌شان را حفظ کنند؟
 

Page Generated in 0.0050 sec