printlogo


کد خبر: 239758تاریخ: 1400/10/8 00:00
باشگاه‌هایی که فقط در اسم فرهنگی هستند
پوستر جنجالی سپاهان

رسول مجیدی
 
تا قبل از شروع دومین دوره لیگ برتر، بازی سپاهان و پرسپولیس یک بازی عادی مثل سایر بازی‌ها بود. اما از لیگ دوم که سپاهان با هدایت فرهاد کاظمی و ستاره‌هایی مثل محرم نوید‌کیا و محمود کریمی اسبش را برای قهرمانی زین کرد، اوضاع تغییر کرد. درست از همان سال و با سفر پرسپولیس به اصفهان، این بازی به ناگاه جنجالی و پر از حاشیه شد.
حالا و بعد از نزدیک به دو دهه این دیدار همچنان جنجالی ا‌ست. آخرین بازی دو تیم آنقدر حاشیه و زد و خورد داشت که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت بازی‌های فصل 01-1400 دو تیم در زمین بی‌طرف برگزار شود. حالا در چنین شرایطی دو تیم قرار است بازی رفت این فصل‌شان را که سپاهان میزبان است، در اراک برگزار کنند. یک دیدار تعیین‌کننده بین دو تیم بالای جدولی که در این سال‌ها همیشه نبردشان حساس بوده. اما همین دیدار در زمین بی‌طرف و بدون تماشاگر هم باعث نشده تا از جنجال‌های بازی کم شود.
باشگاه سپاهان دو روز قبل از بازی با انتشار یک پوستر در اینستاگرامش علنا به جان هواداران تیم رقیب آتش انداخت. پوستری که روی آن سه بازیکن سابق پرسپولیس که این روزها پیراهن زرد سپاهان را می‌پوشند، خودنمایی می‌کند؛ فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی و شهریار مغانلو.
سپاهان که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی‌اش فعال‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، برای بازی‌های گذشته‌اش هم پوستر طراحی کرده اما هرگز از بازیکنان سابق باشگاه‌های مقابلش استفاده نکرده. این بار اما انگار خود باشگاه سپاهان هم که مثل سایر باشگاه‌های ایران لقب «فرهنگی» را جلوی نام خودش می‌بیند، بدش نیامده با این پوستر آتشی روشن کند و حساسیت کار را بالا ببرد. گرافیست باشگاه البته به همین موضوع بسنده نکرده و لوگوی پرسپولیس را هم بدون ستاره روی طرحش آورده تا حسابی طرفداران رقیب را آزرده کند.
همین طرح به ظاهر ساده باعث شد تا روز گذشته بسیاری از سایت‌ها درباره‌اش بنویسند: «آغاز جنجال‌های پرسپولیس و سپاهان با این پوستر!»
خلاصه پوستری که باید در سایت‌های هواداری منتشر می‌شد، در حساب رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان منتشر شد تا یک وقت زبانم لال، زبانم لال، از حساسیت‌های بازی کم نشود و باشگاه اصفهانی مطمئن باشد تا جایی که توانسته سطح جنجال را بالا نگه داشته است.
 

Page Generated in 0.0054 sec