printlogo


کد خبر: 239757تاریخ: 1400/10/8 00:00
مچ‌اندازی بزرگ دو مربی

مازیار گیلکان
 
بازی سپاهان - پرسپولیس نه فقط لیگ را به اوج حساسیت می‌رساند، بلکه بخشی از سرانجام دو تیم در این فصل را روشن می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های فصل را باید تماشا کرد، رقابتی جانانه که محرم نویدکیا و یحیی گل‌محمدی را به جدی‌ترین آزمون مربیگری در لیگ برتر دعوت کرده است.
بخش مهمی از جذابیت این بازی، جدل دو مربی است؛ یکی تازه‌کار و مدعی و سازنده سپاهانی جدید که دوباره مدعی قهرمانی است و دیگری کهنه‌کار و مدعی تکرار قهرمانی. نویدکیا در حال ساختن تیمی تازه برای سپاهان است و گل‌محمدی در ساختن تیم فصل جدید مخمصه‌های فنی را پشت سر گذاشته و باید برای بازی بزرگ آماده شده باشد.
سپاهان و پرسپولیس را همراه با استقلال مدعیان اصلی قهرمانی فصل می‌دانیم اما این بازی بیش از هر بازی دیگری سرنوشت‌ساز است و حتی استقلال چشم به نتیجه‌اش می‌دوزد تا وضعیت خود را در جدول ارزیابی کند.
محرم نویدکیا در ساخت بازی در سپاهان تا امروز مربی موفقی بوده و شاید از این منظر جلوتر از گل‌محمدی گام برداشته باشد. تیم محرم فوتبال را بی‌ترس بازی می‌کند و به جلوه دادن مهارت‌هایش علاقه‌مند است. پرسپولیس اما هنوز به ارائه بهترین فوتبال خود نرسیده است. شاید بازی بزرگ مقابل سپاهان فرصتی باشد تا بهترین پرسپولیس فصل جاری را ببینیم؛ تیمی که از گره‌های فنی خود خلاص شده باشد.
محرم نویدکیا و یحیی گل‌محمدی برای بازی امروز سخت‌ترین کار را برای پیروزی دارند. آنها از این بازی پیروزی می‌خواهند چون هر دو مقابل حریف دیگر -استقلال- به حداکثر امتیاز نرسیده‌اند. سپاهان به استقلال باخته و پرسپولیس به تساوی رسیده است. نرسیدن به حداکثر امتیاز این بازی برای سپاهان یا پرسپولیس می‌تواند در پایان فصل گران تمام شود.
بازی سپاهان - پرسپولیس تا اینجای فصل بعد از دربی و هم‌تراز با بازی استقلال - سپاهان، از سرنوشت‌سازترین بازی‌هاست، آنچنان که می‌توانست هر ورزشگاهی را در اصفهان یا تهران پر از تماشاگر کند. حیف که این بازی در زمین سوم برگزار می‌شود و صد حیف که طرفداران دو تیم از تماشای آن در ورزشگاه محروم‌اند.
 

Page Generated in 0.0049 sec