printlogo


کد خبر: 239748تاریخ: 1400/10/8 00:00
سپاهان – پرسپولیس؛ خون در آتش
جنگ و دعوا در محله بی طرف!

ایران ورزشی- حالا بیش از یک دهه است که این بازی بزرگ به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران مشهور شده و در غالب اواقات حساسیت بسیار همراه با جنجال و حاشیه بوده است. همین فصل قبل که خبری از تماشاگر و زد و خورد و فحاشی روی سکوها نبود خود بازیکنان در تونل منتهی به رختکن با هم درگیر شدند و حالا نتیجه آن حکم این شده که بازی باید در شهر بی‌طرف برگزار شود. هر چند به خاطر مسائل کرونایی در این فصل هم خبری از تماشاگر نیست اما با این حکم کمیته انضباطی، سپاهان از میزبانی و بازی در زمینی که به آن آشناست محروم شده و پرسپولیس باید در ورزشگاهی به میدان برود که دو بار در آن بازی کرده و هر دو بار شکست خورده است.
علاوه بر این اگر بازی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شد شکوه این ورزشگاه به بازی بزرگ هفته و یکی از مهم‌ترین مسابقات فصل فوتبال ایران عظمت بیشتری می‌بخشید اما حالا بازی در ورزشگاه اراک این ال‌کلاسیکو را فوق‌العاده غریب و سرد کرده است.
البته بازی سپاهان و پرسپولیس به خاطر سابقه برخوردهای بزرگ دو تیم طی 15 سال گذشته پر از حساسیت و عقبه تاریخی است و به خاطر کری‌های سنگین هواداران دو تیم حتماً پر از حساسیت و جاذبه خواهد بود اما غیر از این شرایط دو تیم در جدول این مسابقه را به جدال خون سرخ و آتش زرد تبدیل می‌کند. یک مسابقه در نهایت انرژی و با بالاترین قابلیت جنگجویی دو تیم. مسابقه‌ای که مربیان باید بهترین و بالاترین تفکرات‌شان را رو کنند و بازیکنان بهترین کیفیت‌شان را به زمین بیاورند تا برنده این مسابقه بزرگ باشند.
پرسپولیس و سپاهان هر دو 22 امتیازی‌اند و سپاهان فقط به خاطر تفاضل گل بهتر در رده دوم و بالاتر از پرسپولیس ایستاده هر چند دو امتیاز این تیم با حکم کمیته انضباطی حاصل شده. سپاهان دو بازی قبلی اش را باخته و در بحران نتیجه‌گیری به‌سر می‌برد هر چند کیفیت فنی این تیم و بازی‌هایی که ارائه می‌دهد راضی کننده است. پرسپولیس اما شرایط نسبتاً متضادی با رقیبش دارد. آنها در برخی مسابقات اصلاً خوب نیستند یا حداقل نیمه اول بازی‌هایشان را به بدترین شکل پشت سر می‌گذارند اما با وجود مشکلات فنی و نوسان‌شان، بد نتیجه نگرفته‌اند و مثل فصول قبل مدعی قهرمانی هستند.
در این شرایط بازی امروز دو تیم به خاطر اینکه برنده در کورس با استقلال قرار خواهد گرفت و برای قهرمانی نیم فصل شانس خواهد داشت از حساسیت بسیاری برخوردار خواهد بود که باید دید کیفیت کدام تیم و تفکرات کدام کادر فنی بر دیگری می‌چربد.

Page Generated in 0.0061 sec