printlogo


کد خبر: 239746تاریخ: 1400/10/8 00:00
یحیی – محرم؛ آرام‌های بی‌قرار
این ال‌کلاسیکو جنجالی نمی‌شود!

 
ایران ورزشی – جدال سپاهان و پرسپولیس از یک منظر ویژه هم قابل بررسی است. یحیی گل‌محمدی و محرم نویدکیا دو مربی از دو نسل متفاوت، طرفدار فوتبال تهاجمی و دیکته کردن بازی خود بر حریفان هستند که هر وقت ابزار اجرای این مهم را داشته‌اند تیم‌هایشان نمایش‌های خوبی ارائه داده است. یحیی که بیش از ده سال است در لیگ برتر سرمربیگری می‌کند شایستگی‌هایش را حتی در تیم‌های درجه دومی مثل ذوب‌آهن و شهرخودرو هم نشان داده و موفقیت‌های بزرگی با این تیم‌ها داشته است اما محرم نویدکیا دومین فصل سرمربیگری اش را تجربه می‌کند و از این حیث چیزی حدود یک دهه از یحیی عقب‌تر است.
هر دو مربی، مربیان آرام و مأخوذ به حیایی به نظر می‌رسند هر چند فشار کار در پرسپولیس و زوم بودن رسانه‌ها و حساسیت هواداران روی کار یحیی باعث شده او در مواجهه با صحنه‌های داوری و اشتباهات آنها بعضاً واکنش‌های سفت و سختی نشان دهد و حتی از کوره در برود. یحیی فصل قبل دو بار به خاطرکارت زردهایی که از داوران گرفت محروم شد و این فصل هم تا الان دو بار از داوران کارت زرد گرفته اما همچنان به عنوان یک مربی آرام مشهور و معروف است.
محرم نویدکیا اما سیستم کاملاً متفاوتی دارد و تلاش داشته تا خویشتندار باشد و در مواجهه با اشتباهات داوران یا اتفاقات درون میدان واکنشی نشان ندهد. از این حیث او به خاطر این خویشتنداری و البته مصاحبه‌هایی که انجام داده به مربیان جنتلمن اروپایی تشبیه می‌شود که دارند فرهنگ متفاوتی را وارد فوتبال ایران و لیگ برتر می‌کنند.
با حضور این دو مربی روی نیمکت و شناختی که از کادر فنی دو تیم داریم به نظر می‌رسد این ال‌کلاسیکو در طول بازی حاشیه و جنجالی نداشته باشد. در نظر داشته باشید جنجال بازی دو تیم در اصفهان طی فصل گذشته هم توسط بازیکنان رقم خورد و البته آنقدری که روی آن مانور داده شد و جنجال آفرید بزرگ نبود.

Page Generated in 0.0047 sec