printlogo


کد خبر: 239730تاریخ: 1400/10/8 00:00
اولین دیدار بعد از آن فینال
فرهاد - جواد؛ دوئل کاپیتان ها

تقابل پرسپولیس و فولاد را باید مهم‌ترین بازی هفته دوازدهم نامید اما کیست که نداند دیدار امروز استقلال و فولاد که بار دیگر فرهاد مجیدی و جواد نکونام را به تقابل با هم می‌برد، چه اندازه مهم است. جواد نکونام در این سال‌ها که به جرگه مربیان پیوسته همواره به ‌دنبال حضور روی نیمکت استقلال بوده اما او با صبر و حوصله بسیار به این هدف می‌اندیشد. در مقابل فرهاد مجیدی خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد صاحب نیمکت استقلال شد که این فرایند منتقدانی هم به ‌دنبال خود داشت. مجیدی اما امروز قدری با‌تجربه‌تر شده و تلاش می‌کند خودش را با استقلال در بهترین وضعیت ممکن حفظ کند اما سرمربی آبی‌ها باید به خوبی دریابد که جواد نکونام یک مدعی بالقوه برای جانشینی او در استقلال خواهد بود و باید عمیقاً تقابل با این مربی را جدی بگیرد تا جای ممکن بازنده این بازی فوق حساس نباشد.

 
نکونام 2 
 مجیدی 1
فرهاد مجیدی و جواد نکونام تا کنون 3 بار در کسوت مربی با هم تقابل کرده‌اند که ماحصل این بازی‌ها 2 پیروزی برای جواد نکونام و یک برد برای فرهاد مجیدی بوده است.
 
لیگ 19
در لیگ نوزدهم نکونام و مجیدی در حالی برای نخستین‌بار به هم برخورد کردند که فرهاد تازه جانشین استراماچونی شده بود. در آن میدان اتفاقات خاصی رخ داد که سرانجام منجر به شکست استقلال شد. گل‌های فولاد را کولی‌بالی و نجاریان که دوران آماده‌ای را سپری می‌کردند، به ثمر رساندند و تک گل استقلال توسط وریا غفوری از روی نقله پنالتی به دست آمد.
 
جواد یک 
 فرهاد صفر
شاید آن روزی که فرهاد مجیدی در فینال جام حذفی (در انتهای لیگ بیستم) به مصاف فولاد رفت تصور می‌کرد همچون بازی‌ لیگ برتر از سد نماینده اهواز می‌گذرد اما ماجرای فینال جام حذفی به تلخ‌ترین شکل ممکن برای او پیش رفت. استقلال با مجیدی در آن بازی تا دقیقه 120 نتوانست دروازه فولاد را باز کند و چند بار نیز تا آستانه فرو ریختن دروازه‌اش پیش رفت و در نهایت در ضربات پنالتی شکست تلخی را تجربه کرد. در آن میدان ضربات پنالتی فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان از کف رفت تا استقلال با نتیجه 4 بر 2 مقابل فولاد شکست بخورد و جواد نکونام اولین جام دوران مربیگری‌اش را مقابل فرهاد مجیدی به دست آورد.
 
لیگ 20
در لیگ بیستم نیز فرهاد مجیدی در نیم فصل دوم دوباره به ملاقات فولاد رفت که این بازی نیز در هفته‌های آغازین مربیگری او رقم خورد. فرهاد برخلاف لیگ نوزدهم این بار توانست مچ نکونام را بخواباند و انتقام شکست نیم فصل دوم لیگ قبل را بگیرد. در آن بازی استقلال با گل دقیقه 82 ارسلان مطهری از سد فولاد گذشت تا مجیدی شروع امیدوار‌کننده‌ای داشته باشد.
 
لیگ دوازدهم
 نقطه اشتراک
آنچه را نباید در تقابل‌های مجیدی و نکونام به دست فراموشی سپرد این است که این دو در لیگ دوازدهم جام قهرمانی را با استقلال بالای سر بردند و سهمی بزرگ در آن موفقیت ایفا کردند. هر چند که مجیدی از نیم فصل لیگ دوازدهم به استقلال ملحق شد اما خاطرات مشترک او با نکونام از آن فصل رویایی بسیار شیرین و ماندگار است. مجیدی و نکونام در واقع در لیگ دوازدهم استقلالی را خلق کردند که از نظر نیروی استقلال بی‌شک یکی از بی‌بدیل‌ترین تیم‌های تاریخ این باشگاه بود. تیمی که علاوه بر مجیدی و نکونام، بازیکنانی همچون آندو، حیدری، منتظری، رحمتی، صادقی، بیک‌زاده، جباری و ساموئل را در ترکیب خود داشت. شاید مجیدی و نکونام همواره در نهان خود به این می‌اندیشند که آیا روزی می‌شود استقلال را اینگونه پرمهره ببینند؟
 
 
چهارمین دیدار
امروز نکونام و مجیدی برای چهارمین بار مقابل هم قرار خواهند گرفت. این بازی بعد از فینال جام حذفی می‌تواند یک فینال پنهان دیگر میان دو مربی باشد. گرچه نکونام پنجمین تجربه مربیگری خود مقابل استقلال را سپری می‌کند اما این چهارمین رویارویی او با مجیدی است. فرهاد در شرایطی مقابل فولاد قرار می‌گیرد که با حاشیه امنیت 2 امتیازی در صدر جدول قرار دارد و نکونام بعد از یک دوری کوتاه از فولاد در جایگاه هفدهم قرار دارد. تردیدی نیست جواد نکونام در این میدان زیرکانه به ‌دنبال کسب پیروزی است تا جایگاه و منزلت خود در فولاد را ارتقا دهد اما از آن سو نیز استقلال با فرهاد مجیدی عزم تداوم صدرنشینی دارد و می‌داند که یک لغزش آسیب‌هایی بر پیکرش وارد خواهد کرد.
 
 

Page Generated in 0.0056 sec