printlogo


کد خبر: 239721تاریخ: 1400/10/8 00:00
برای قهرمانی به جام ملت‌ها نمی‌رویم
مریم ایراندوست: هیچ تیمی با ما بازی نکرد

تیم بانوان بعد از صعود به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا، در شرف برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی است تا بتواند با آمادگی کامل در این رقابت‌ها حاضر شود. مریم ایراندوست که در قامت سرمربی بار دیگر روی نیمکت تیم بانوان نشست و این تیم را به مرحله نهایی رساند، در مورد شرایط تیم و همچنین اهدافی که در نظر دارد، صحبت‌هایی را انجام داده است.
 
قهرمانی در جام ملت‌ها سخت است
از تیم بانوان و مریم ایرندوست انتظارات بالاست. او اما مدعی است با تدارکی که تیم بانوان دیده، شانس قهرمانی پایین است: «اگر بخواهیم منطقی به موضوع نگاه کنیم قاعدتاً برای قهرمانی عازم مسابقات جام ملت‌های آسیا نمی‌شویم اما می‌رویم که بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم. البته در این دوره بهترین حمایت از تیم ملی فوتبال بانوان شده است. من۲۲ سال است در بسکتبال، فوتبال و دوومیدانی ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهم اما از اردیبهشت ۱۴۰۰ واقعاً چیزی که دیدم، برابری فوتبال بانوان و آقایان بود. تجهیزات یکسان بود و حتی پاداشی که در نظر گرفته شده، یک وعده نبود و به طور کامل پرداخت شد.»
 
بازی تدارکاتی انجام ندادیم
تنها دغدغه تیم بانوان نبود بازی‌های تدارکاتی است. این مسأله باعث شده تا ایراندوست صحبت‌هایی انجام بدهد. او می‌گوید: «تنها دغدغه ما دیدار تدارکاتی است. البته فدراسیون یک کمپ اروپایی در نظر گرفته بود که لغو شد. واقعاً هم نمی‌دانم چرا کشورهای دیگر پیشنهاد ایران را برای دیدار تدارکاتی نپذیرفتند. به ۱۴ کشور ایمیل زدیم اما متأسفانه ۸۰ - ۷۰ درصد اعلام کردند که ایران را تیمی قوی نمی‌بینند. آن هم به دلیل اینکه از رنکینگ خارج شده بود و آنها رقیب قدرتمندتری می‌خواستند. البته یکی، دو کشور دلایل دیگری داشتند اما در هر صورت نشد که به اردوی تدارکاتی برویم و بازی دوستانه انجام بدهیم. در هر صورت در جام ملت‌ها شرکت می‌کنیم تا نشان بدهیم واقعاً چه تیمی هستیم. به نظرم این کشورها یک رقیب برای بازی دوستانه خوب را از دست دادند. به هر حال اینها اتفاقاتی است که در گذشته افتاده است و ما تبعاتش را در این مرحله دیدیم. نمی‌توانیم کار خاصی انجام بدهیم. فقط باید تمرکزمان را بالا ببریم و در تمرینات بهترین عملکرد را داشته باشیم تا با تمام قوا به جام ملت‌های آسیا برویم.»
  
هند و چین‌تایپه رقبای سختی هستند
ایراندوست مجدداً بر این موضوع که تیم ملی فوتبال بانوان برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا شرکت نمی‌کند، تأکید کرده و می‌گوید: «در گروه ما هند قرار دارد که میزبان است. این تیم طی یک سال تلاش زیادی کرده، تورنمنت‌های زیادی داشته و اخیراً هم در برزیل تمریناتش را پیگیری کرده است. چین هم دیگر هم‌گروهی ما است که ۸ بار قهرمان جام ملت‌ها شده. چین تایپه هم در این گروه قرار دارد که در رنکینگ از ما بالاتر است. قطعاً برای قهرمانی به هند نمی‌رویم اما با این هدف وارد مسابقات می‌شویم که از گروه‌مان صعود کنیم و در کل اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.»
 
کودایی قویتر هم شده
سرمربی تیم بانوان در مورد زهره کودایی و اینکه آیا حواشی به وجود آمده تأثیری روی وضعیت و عملکردش داشته یا نه می‌‌گوید: «تیم ملی فوتبال بانوان از ابتدای ورود به ازبکستان با حواشی زیادی مواجه بود. این مسائل اما ما را اذیت نمی‌کند. ضمن اینکه کودایی هم با این حواشی، نه تنها تحت تأثیر قرار نگرفته بلکه قویتر هم شده. ترکیب ۲۳ نفره تیم سه روز پیش از اعزام به هند مشخص و اعلام می‌شود.»

Page Generated in 0.0045 sec