printlogo


کد خبر: 239719تاریخ: 1400/10/8 00:00
ثبات و آرامش مدافع تیم ملی در ترکیه
چرا حسینی به کمپانی نه گفت؟
حسینی فوتبالیستی ضد رسانه محسوب می‌شود. این لقب را اوایل دهه 70 شمسی، رسانه‌ها به محمد خاکپور داده بودند که کمتر صحبت می‌کرد و حالا شاگرد سابق او در تیم امید، مسیر مربی‌اش را در دستور کار قرار داده است

امیر اسدی      

مجید حسینی بدون شک یکی از بازیکنان کم‌حاشیه و البته باثبات فوتبال ایران محسوب می‌شود. مدافعی که از استقلال و با انتقالی 514 هزار و 800 یورویی راهی ترابزون اسپور شد و از همان ابتدا در این تیم ترکیه‌ای به بازیکنی مهم و کلیدی تبدیل شد.
 این اتفاقات البته بعد از جام جهانی 2018 رخ داد. جایی که کارلوس کی‌روش قصد داشت در یکی از بازی‌ها پژمان منتظری را به زمین بفرستد اما او روی نیمکت حضور نداشت و به همین دلیل مجید حسینی وارد زمین شد و از آن به بعد بود که وارد تفکرات مربی پرتغالی شد. حسینی بعد از جام جهانی، راهی ترکیه شد تا مزد بازی‌های کم‌نقص خود را بگیرد و در 22 سالگی طعم حضور در لیگی اروپایی را بچشد.
حسینی در ترابزون اسپور 3 فصل تقریباً موفق را پشت سر گذاشت. او به جز مقطعی که زیر بار تمدید قرارداد با باشگاه نرفت و با هماهنگی، مورد بی‌مهری سرمربی قرار گرفت، در باقی اوقات یک مهره مؤثر در خط دفاع بود و در قریب به اتفاق دیدارها نیز از ابتدا به زمین رفت. 
حتی زمانی می‌گفتند سامپدوریا در ایتالیا و اندرلخت در بلژیک نیز خواهان همکاری با حسینی هستند اما او ترجیح داد در فوتبال ترکیه بماند و این بار پیراهن کایسری اسپور را بر تن کند. نکته جالب اینکه هدایت اندرلخت بر عهده وینسنت کمپانی مشهور بود. 
مدافع میانی و سابق منچسترسیتی و تیم ملی بلژیک که جسارت و شجاعت حسینی را در خط دفاع دید و او را پسندید اما دفاع 25 ساله تیم ملی ایران به پیشنهاد بلژیکی نه گفت و در ترکیه ماند. چون در ترکیه آرامش داشت.
مربیگری کایسری اسپور را حکمت کارامان 61 ساله بر عهده دارد. مربی قدیمی فوتبال ترکیه که سابقه حضور در حدود 20 تیم از کشورش را دارد. 
حسینی در چهارمین فصل حضور در فوتبال ترکیه، یکی از بازیکنان تأثیرگذار کایسری محسوب می‌شود. این تیم تا پایان هفته نوزدهم سوپرلیگ، 24 امتیاز به دست آورده و در رده سیزدهم لیگ بیست تیمی ترکیه قرار دارد. حسینی هم که دیرتر از سایر بازیکنان به اردوی پیش‌فصل کایسری اضافه شد، 14 بار در ترکیب این تیم قرار گرفته و 1179 دقیقه در زمین حضور داشته.
مدافع تیم ملی فوتبال ایران در جام حذفی نیز برای کایسری اسپور به میدان رفته و 2 بازی نیز انجام داده. او روی هم 164 دقیقه در زمین بوده و 2 گل هم وارد دروازه ایگدیر کرده. 
2 گل زیبایی که نقش مهمی در پیروزی 4 بر صفر کایسری اسپور و صعود این تیم به دور بعدی جام حذفی ایفا کرد. حسینی که سابقه بازی در تمام رده‌های سنی تیم ملی را دارد، 13 بار برای تیم بزرگسالان ایران به میدان رفته و از سال 2018 پای ثابت اردوهای این تیم بوده 
است.
درباره حسینی چند نکته وجود دارد که شاید قابل توجه باشد. او در تمام سال‌های اخیر که به عضویت تیم ملی و باشگاه‌های ترابزون اسپور و کایسری اسپور در آمده، هرگز مصاحبه‌ای انجام 
نداده. 
او فوتبالیستی ضد رسانه محسوب می‌شود. این لقب را اوایل دهه 70 شمسی، رسانه‌ها به محمد خاکپور داده بودند که کمتر صحبت می‌کرد و حالا شاگرد سابق او در تیم امید، مسیر مربی‌اش را در دستور کار قرار داده است. موضوعی که نه تنها به ضرر حسینی نشده بلکه باعث شده تا او با تمرکز بالا و دور از هیاهو فوتبال خود را دنبال کند و نماینده‌ای موفق برای فوتبال ایران در ترکیه باشد.
 

Page Generated in 0.0054 sec